Het bij 1 kind houden

Dit herken ik zo. Ik hoef echt geen tweede, maar heel even iets opnieuw beleven van de babytijd zou ik wel graag willen. We waren zo overweldigd, nu met de ervaring van de eerste en ook vast meer afstand (kind is nu 7), zou ik wel meer kunnen genieten van momenten. Maar die hele babytijd opnieuw, no thank u.

9 likes

Jaa maar dat was dan dus nooit echt een twijfel, meer een “pfff we hebben de 1e net en ik dacht altijd dat ik er maar 1.5 jaar tussen wilde laten maar ik trek het niet hoe doen mensen dit oh wacht kind 1 slaapt nu door oke let’s go”. Alles wat binnen 4 jaar na de kind 1 wordt getwijfeld vind ik daarbinnen vallen en neem ik niet serieus. Begrijp de ergernis dus wel (en nee ik heb hier in principe ook niks te zoeken maar ook weer wel want ik heb niet zelf voor 2 kinderen gekozen :upside_down_face:)

1 like

Disclaimer: heb niet alle onderzoeken erop nageslagen :cowboy_hat_face:

8 likes

Je moet ook altijd alleen de onderzoeken bekijken die zeggen wat je wil :pray: en sorry maar is er een hogere wetenschappelijke standaard dan een Psychology Today pagina uit 2022 I don’t think so

8 likes

Plus mijn eigen onderzoek natuurlijk!

4 likes

hier ook dus n=2

2 likes

Haha nice! Die mental load en pressure is nu al aan de orde (als in ik draag veel meer) en mn man kan het nu al niet aan🥲

Volgens mij had ik ook gelezen dat enigst kinderen (over het algemeen) gelukkiger zijn dan kinderen met broers of zussen.