Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop en of iemand mijn gedachten herkent.
Op Tiktok kom ik vaak een account tegen waarbij een vrouw anonieme verhalen deelt van “regretful parents”.
Mijn vriend en ik willen het waarschijnlijk bewust bij één kindje houden, al twijfel ik soms nog wel en wilde ik vroeger altijd 2 kinderen.
Maar sinds dat Tiktok account laat het me niet los dat het eigenlijk één grote enge gok is, om weer zwanger proberen te worden. Bij ons eerste kindje was ik alleen maar enthousiast en zag ik het ouderschap echt als een sprookje voor me. Maar nu besef ik me pas dat de keuze voor een kindje ook enorm veel (negatieve) impact kan hebben. Je weet gewoon van te voren niet wat voor kind je krijgt en wat dit met de dynamiek van je gezin zal doen en met het geluk van je kind(eren). Ik vind dat echt een mega groot risico. Vooral omdat we al een dochter hebben die ik niet tekort wil doen. En mijn wens om moeder te worden is al volbracht wat dat betreft.
Maar mijn vriend en ik lijken wel de enige die zo denken. Alle mensen om ons heen gaan zonder twijfel voor een tweede of derde en gaan er gewoon vanuit dat het wel goed komt. Ben ik dan zo’n doemdenker, of gewoon realistisch?