Ik zou juist heel graag nog een kindje willen, ben alleen bang voor de zwangerschap. Toen ik zwanger was van mijn eerste kindje had ik HG en moest ik opgenomen worden, daarna kon ik ook niet meer werken. Maar toen had ik alleen mezelf en was mijn grootste taak mijn hond uitlaten, pittige beestje dus koste me flink moeite. Maar nu denk ik hoe ga ik dat doen als ik weer ziek word en nog een kind heb lopen…
Ik denk ook het ligt aan hoe je de baby tijd voor je eerste kindje ervaart. Als je misschien een baby hebt die veel huilt of zorg nodig heb dat je het zwaarder vind. Maar je tweede zou ook een makkelijke baby kunnen zijn. Mijn eerste kind was echt mega makkelijk, sliep snel door en de borstvoeding ging mega goed waardoor ze ook goed at en het allemaal als een geoliede machine voelde. Ze wou alleen niet graag in de box of uberhaupt op zichzelf liggen, maar ik vond dat geknuffel meestal juist heerlijk. Ben wel een echte baby moeder denk ik. Dus kijk niet echt op tegen de baby tijd. Maar misschien omdat ik er ‘lang’ (1,5 jaar) over gedaan heb om zwanger te worden en daarna een rot zwangerschap heb gehad dat ik daarna extra hoog op mijn roze wolk zat.
Ook merk ik om me heen dat me vriendinnen die jong kinderen hebben gekregen tussen de 19-23 jaar veel minder moeite hebben om hun ‘‘eigen leven’’ een beetje on hold te zetten dan mijn vriendinnen die ouder kindjes hebben gekregen 28+. Al mijn vriendinnen die jong kinderen hebben gekregen willen graag of hebben meerdere kinderen. Terwijl al de vriendinnen die ‘‘oud’’ kindjes hebben gekregen het allemaal bij 1 houden en dit ook als vrij zwaar ervaren. Dit is natuurlijk in mijn omgeving en geldt niet voor iedereen.
Tevens is de leeftijd van je zoontje ook wel, vind ik, een pittige tijd. Misschien dat je over een jaartje weer in een wat rustiger vaarwater zit en er anders over denkt. Je komt ook met een gezin van 4 weer in een balans al zou het in het begin natuurlijk wennen zijn.