Ik had het hier laatst over met een vriendin. Zij heeft afgelopen mij haar master op de uni afgerond en is word aankomende december 28 jaar. Zij zat er ook mee dat ze best een kinderwens heeft en ook graag carrière wilt maken en hoe dit dan in te vullen. Want de meeste hogere functies in haar branche zijn fulltime en fulltime werken lijkt haar ook niet je van het met een klein kind/baby. Iets om goed over na te denken.
Werk en moederschap blijft toch altijd lastig. Ik vind mijn baan ook niet geweldig, maar het bedrijf wel. Werk 3 dagen in een lagere functie dan ik zou willen diep van binnen. Maar ik ben blij dat ik 3 dagen mag werken, 10 minuten fietsen van me huis én ze zijn mega flexibel naar mijn dochter. In de zin van als ze ziek is en ik ga naar huis om voor haar te zorgen krijg ik geen scheve blikken en zelfs nog een appje om te vragen hoe het met haar gaat. En ik heb een vast contract. Maar wel weer een lager salaris in verhouding tot mijn verantwoordelijkheden. Maar vind de flexibiliteit nu ik een kleintje heb en graag een nog een baby wilt belangrijker. En ik hoop over een paar jaar als mijn dochter en toekomstige kind (als het me gegunt is) op school zitten wel voor meer uitdaging te kunnen gaan!