Het blog tip-topic

In principe werkt Pinterest gewoon automatisch he. Als mensen jouw afbeeldingen pinnen dan ‘doe je al mee’. Enige wat je zelf kan doen is zelf je afbeeldingen ook pinnen, of zorgen dat je afbeeldingen ‘pinvriendelijk’ zijn (door bv tekst erop te zetten). Dat laatste doe ik zelf niet, dat vind ik (nog) te veel moeite.

Het is idd best wel een klus om alles bij te houden!

Ik schreef op m’n andere blog een stukje over hoe je een Belg en een Nederlander uit elkaar kan houden met behulp van het cijfer 8… ben benieuwd of het bij jullie klopt! :smiley:

Zie nu pas je reactie :pensive:

Maar ik denk dat ik het lekker aan me voorbij laat gaan: mijn afbeeldingen zijn eigenlijk toch niet ‘mijn’ afbeeldingen, het meeste beeldmateriaal op mijn blog komt van unsplash. :grin:

Weet iemand toevallig nog gewoon leuke bloggers die columns schrijven over hun eigen leven :’) Dus niet echt lifestyle blogs, maar gewoon echt grappige teksten oid over wat ze meemaken?

1 like

Ik heb een tijdje geleden een blog geschreven over dat ik hoop dat er in 2019 weer meer persoonlijke blogs online komen (hopelijk wordt iedereen een beetje youtube shoplogs moe). Daar kwamen superveel reacties op, dus doorklikken op linkjes uit de comments loont:

Verder wilde ik eigenlijk mijn blog van vandaag delen, het is een reflectie oefening die ik op mijn opleiding heb geleerd en hij is zo fijn!! Iedereen moet 'm kennen haha.

Dan nog wat andere blogtips:

https://tussenmarsenjupiter.be/12/tips-om-je-grenzen-te-leren-bewaken/

Haha. Verder ben ik volgens mij zowat de enige die nog in dit topic post helaas haha.

Leest er niemand meer blogs?

  • Ik lees geen blogs
  • Jawel, ik wel!

0 stemmers

1 like

Ja ik had daar al doorgeklikt maar denk dat het type blog wat ik zoek zeldzaam is :stuck_out_tongue:

Ik lees zeker nog blogs, maar ik vergeet dit topic altijd een beetje…

Nieuwe update!

4 likes

Mocht je benieuwd zijn wat ik afgelopen jaar heb gekocht :see_no_evil:

8 likes

Nee oké, dan ben ik wel de enige die hier post…

The struggle is real want ik ben heel kieskeurig en kan niet kiezen tussen twee jeans. Help an admin out!

3 likes

Ik vind het wel altijd leuk als hier is gepost, vind jouw blog en die van @anon65426728 en @VickyViolence en @tuula bijvoorbeeld heel leuk, maar ik ben heel slecht in bijhouden, dus lees het eigenlijk alleen als het hier gepost wordt of als ik er heel toevallig eens aan denk. Dus vaker posten allemaal als je een nieuwe post hebt, bitte :grin:!

5 likes

Misschien moeten we Diolifestyle vragen om ook mee te posten, dan zijn we met z’n drieen. Ik was ook gestopt met delen omdat het zo sneu overkomt haha, maar ik vind het wel heel leuk dat je je updates deelt. En als we ook nog andere leuke blogs blijven delen (ter inspiratie/volgtip) blijft dit topic ook waardevoller.

Leuk om te horen iig @kika (:

Paar van mijn updates de afgelopen tijd:



Daarnaast heb ik ook nog een blog over België:


En dan nog wat leuke blogartikelen van andere bloggers:

https://www.ashleylynn.nl/2019/03/over-februari-zwolle-balans-jezelf-ok-vinden-en-interieurdingetjes/

https://tussenmarsenjupiter.be/22/10-dingen-die-typisch-mij-zijn/

4 likes

Aaah dat vind ik echt heel leuk, dankjewel.

En wat @tuula zegt, vind het ook sneu overkomen als ik zo vaak eigen dingen promoot.

Ik heb ook best het een en ander gepost afgelopen weken, zoals de Ibiza-Truc en een wat persoonlijkere blog over mijn verhuizing.

Verder geen aanraders van anderen. Het lijkt alsof ik geen ruimte wil maken om nieuwe bloggers te leren kennen, merk ook dat ik de ‘oude’ zoals Cynthia en Aranka niet los wil laten, zij zijn zo lekker vertrouwd en ik ben een beetje aan ze gehecht:see_no_evil:. Maargoed, die kent iedereen al.

Overigens noemt @tuula deze niet:

Maar die vond ik ook heel leuk om te lezen.

2 likes

Haha lekker spammen dan. Maar ik ben wel trots op mijn blogjes die deze week online kwamen:

Een lijst met allemaal kleine stapjes (in gradaties) ingedeeld in categorieen (reizen, mode, beauty etc) die je kan doen om je leven te verduurzamen. Ik gebruik het voor overzicht en als een soort stok achter de deur, maar je mag 'm ook zelf invullen als een soort checklist. Ben ook heel benieuwd naar aanvullingen!

Een persoonlijk stukje. Beetje eng altijd haha. Maar ook hier ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen. Wat jullie geopende deuren zijn (of welke deuren je nog hoopt te openen).

Je hoeft niet per se op mijn blog te reageren, mag ook gewoon hier :slight_smile: misschien wordt dit topic dan wat levendiger haha.

3 likes

Ik ga dan hier even reageren :slight_smile:

Al geopende deuren:

  • Mijn hbo afgerond. Zelf zag ik dit niet echt als een ‘groot’ iets, maar mijn ouders wel. Dat komt voornamelijk omdat ik wat tussenjaren heb gehad door persoonlijke dingen en het er niet altijd naar uit gezien heeft dat ik uberhaupt een studie zou kunnen doen.
  • Al bijna zeven jaar wonend in Amsterdam.
  • Ondanks dat ik nu geen blog meer heb en geen Instagram, heb ik wel drie vriendinnen uit die tijd. En dat vind ik zo leuk en mooi.
  • Een baan hebben naast de master die ik nu doe. Het was eerst een stage en ze boden me een vast contract aan. Zo blij mee en dat is me toch maar mooi gelukt.
  • Het doen van een master. Ik vind het onwijs leuk en interessant en af en toe wil ik mijn laptop uit het raam gooien.

Nog niet geopend:

  • Mijn master afronden. Ik ben nu bezig met mijn scriptie en daarna klaar. Wat ik ergens ook weer eng vind, want dan is mijn studietijd echt afgelopen.
  • Ik hoop (ergens in de toekomst) met mijn (nog niet bestaande) vriend samen te wonen.
  • Een jaar in het buitenland wonen. Altijd al gewild.
  • Er op uit blijven gaan. Ik ben graag alleen en reis meestal ook alleen. Dat vind ik heerlijk en wil ik zeker blijven doen.
  • Noors verbeteren. Ik spreek Noors maar de laatste twee jaar is het verslechterd doordat ik het veel te weinig heb gesproken. Dat wil ik na de zomer weer gaan oppakken.

Dat is het wel voor nu denk ik.

lang verhaal

Ik merk de laatste tijd heel erg dat nu ik ouder ben, ook steeds meer betekenisvollere gesprekken heb met vrienden. Niet meer alleen over school etc, maar ook over trouwen, kinderen, dromen en alles. En dat vind ik heel mooi en fijn. Ik kan het dan ook best moeilijk vinden om te zien dat veel vrienden om me heen settelen en alles, terwijl ik bijvoorbeeld geen vriend heb en dat voor mij dus echt nog wel ver weg is. Kan daar ook best jaloers op zijn. En als ik toch eerlijk ben, ga ik nu gewoon helemaal open zijn. Ik volg jouw blog al héél lang en met veel plezier, maar heb het echt wel eens weggeklikt door mijn jaloezie. Voor mij was jouw leven altijd zo leuk en perfect, dat ik dat soms gewoon niet kon hebben. Wat ik heel vervelend van mezelf vond, want ik ken jou verder natuurlijk helemaal niet. En het slaat ook nergens op want nou ja, wat heeft jaloezie nou voor zin? Ik weet niet of het zo is, maar ik heb het idee dat jij de laatste jaren meer persoonlijker bent geworden waardoor ik door kreeg dat jouw leven ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn is. En dat was voor mij wel een eye-opener. Ik had je op een voetstuk geplaatst en toen zag ik opeens dat je ook heus wel eens een mindere dag had. En ik gun je alle geluk natuurlijk, maar je snap wat ik bedoel toch?
Dit is allemaal mijn eigen invulling he, dus ik weet helemaal niet of het waar is natuurlijk. Ik denk ook dat het komt doordat ik je nu ‘ken’ van het Forum en je niet alleen maar voor me zie vanaf je blog. Okee dit klinkt allemaal heel raar. Ik ga het niet eens na lezen, want dat delete ik het. Moraal van het verhaal, ik vind jou een supertof iemand, zie je wel echt als voorbeeld van actief zijn, dingen doen en genieten en vind het zo leuk voor je dat je binnenkort gaat samenwonen met je vriend. Lekker Antwerpen onveilig maken en op de kaart zetten :slight_smile:

1 like

Ah dit is zo’n lieve en leuke post.

Edit: ik had een hele reactie getypt maar ik pm ‘m even om t topic niet te vervuilen

1 like

Een nieuwe update!

2 likes

Ik deel 5 apps waarmee je je stories heel simpel heel mooi kan maken! Allemaal gratis te downloaden.

3 likes

Gaaf vloerkleed! Moest ik even zeggen :smile:

Haha ja vind ik ook! Is helaas niet van mij :smile:

1 like

Kijk mij eens een middelmatige blogger wezen, twee posts op twee dagen! Ik dacht, ik plaats ze hier even, misschien krijg ik dan nog een lezer of twee binnen.

Edit: waarom krijgen jullie mooie previews en ik niet?
Edit 2: oh ok daar zijn ze, ik heb niks gezegd.

2 likes