Het blog tip-topic

Wauw, die productfoto’s uit de onderste blog… echt super mooi! Vind je blogs ook heel fijn lezen, leuk!

Mag ik hier ook om tips vragen? Voor alle mensen die persoonlijke/lifestyle blogs lezen: wat vinden jullie leuk om te lezen? Wat voor soort artikelen of onderwerpen? Ik heb altijd genoeg inspiratie om een maand vooruit te schrijven haha, maar ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen dan graag zien. Niet zozeer om blogideetjes op te doen, al haal ik er wellicht wel inspiratie uit :wink: Maar ben vooral benieuwd wat nou interessant wordt gevonden en wat niet.

Wat ik het leukst vind om te lezen hangt het heel erg af van het onderwerp. Zo’n artikel dat jij hierboven postte over apps voor instastories interesseert me niet, want dat ga ik toch nooit gebruiken, maar een review over een boek bijvoorbeeld vind ik dan meestal wel weer leuk. En ik houd van diary’s (en plogs).

1 like

Ja het verschilt inderdaad natuurlijk heel erg per persoon. Maar in feite zijn die twee voorbeelden wel soortvan gelijkaardige blogs (de een reviewt apps, de ander boeken), dus op zich valt dat type dan wel bij je in de smaak?

Het valt mij op dat de laatste tijd mijn persoonlijke blogs beter scoren, ik zie ook andere bloggers wat vaker persoonlijkere stukken schrijven. Ik ben wel blij met die trend, want een paar jaar terug was het juist de trend om zo min mogelijk tekst en zoveel mogelijk plaatjes te delen.

Is er ook iets wat je echt niet leest (even los van apps en blogdingen dan), bv recepten of DIY?

Ik kijk bijvoorbeeld heel veel interieur en mode DIY filmpjes op youtube, terwijl ik daar echt nooit iets mee zal doen haha. Maar vind het wel leuk om te bekijken!

1 like

Recepten weinig, die zoek ik vooral gericht, als ik iets op een blog daarover zie sla ik het meestal over. DYI vind ik dan wel weer leuk. Verder ligt het heel erg aan mijn bui ook. Maar denk dat vooral afwisseling belangrijk is, las (nou ja, scande, lezen kun je het niet noemen) vandaag bijvoorbeeld het “favorieten van maart” artikel van Cynthia, en dat was me echt te veel déja vu, had het gevoel dat ik alles al een keer voorbij had zien komen in andere artikelen.

Heb even de laatste drie pagina’s van jouw blog bekeken, daar zou ik de blogs over eten overslaan, die over de planner en de flexwerkplekken in Utrecht. De diary’s vind ik sowieso leuk, die Goede Gids heb ik meteen op mijn wishlist gezet, en ik wil nu ook (weer) naar Marokko :smile:

Haha super leuk zo’n persoonlijke keuring. Ik denk inderdaad dat vooral afwisseling belangrijk is, maar zo te zien zit dat bij mij wel goed dus.

1 like

De foto’s zijn gewoon die van NYX helaas, maar bedankt voor het compliment over mijn schrijven, dat doe ik natuurlijk wel zelf :smile:

Ik lees zelf alleen blogs als ik erop terecht kom via google. Meestal lees ik dus reviews of tips over bepaalde onderwerpen. Misschien kan het helpen om je posts te schrijven vanuit de vraag wat mensen intypen op google.

Ik heb overigens net Yoast geïnstalleerd op Wordpress (eindelijk, welkom in de jaren '10 Vicky!), kan je lekker mee sleutelen aan de SEO titels en de manier waarop je content getoond wordt op sociale media.

1 like

@tuula Ik vind plogs ook altijd leuk om te lezen! Verder vind ik het vooral leuk als een persoonlijke blog afwisselend is, dus je zou wat mij betreft over van alles en nog wat kunnen schrijven. Op vrijdag deel je een recept wat je dat weekend gaat eten, op zaterdag laat je zien welke makeup look je op hebt etc. Bij een blog zoals die van Cynthia vind ik het juist jammer dat het zo eentonig is geworden met lijstjes en eten, terwijl ik zelf een foodblog heb, dus het is niet dat eten me niet interesseert.

Als ik specifiek over één onderwerp wil lezen ga ik vaak gericht op zoek naar informatie, maar om iemand te volgen vind ik wat afwisseling altijd wel erg leuk.

@VickyViolence Ja ik vind Yoast ook heel fijn werken! Ik voel alleen wel de drang om alleen maar groene bolletjes te krijgen en dat wil nog niet altijd lukken haha.

Mochten jullie nog op zoek zijn naar iets lekkers om tijdens de Paasbrunch te eten, ik heb net een recept gedeeld :wink:

1 like

Ik vond je stories templates app erg handig! Heb er 2 bij gedownload, naast Unfold wat ik gebruikte :slight_smile:
Ik gebruik mijn blog voornamelijk als een soort nagslagwerk voor mezelf, zodat ik makkelijk recepten terug kan vinden en vakantiefoto’s kan terugkijken, maar ik wil er weer meer mee gaan doen (is sinds de geboorte van onze dochter een beetje links blijven liggen) en vroeg me af wat jullie ervan vinden :stuck_out_tongue:

Ik heb in het verleden heel veel verschillende soorten content gehad (groeit een beetje mee qua hobbies en interesses) en het creatieve gedeelte is er een beetje bij ingeschoten de laatste tijd.

http://www.daintydream.com

1 like

Ooooh die Harry Potter lego op je blog, superleuk!

1 like

Leuk! En wat heb je een drukke tijd achter de rug. Hopelijk kun je de komende tijd goed aarden op je nieuwe plek en wordt je nieuwe plek een fijne plek :slight_smile:

En ik vind je eigen foto’s geslaagd!

Ah wat lief. En ja, voel me al best wel goed op m’n nieuwe plek! (Ook met dank aan de mensen hier, want heb heel veel leuke tips gekregen in het Breda-topic).

En de foto’s, kwam een tijdje geleden hier ter sprake dat mensen dat waarderen op een blog. Dus mijn telefoon en ik doen ons best :grin:

1 like

A post was merged into an existing topic: Bloggers voor bloggers

Mocht je willen weten wat er allemaal in mijn tas zit: http://bit.ly/2JIqi9t

6 likes

Wat een super mooie tas!

2 likes

Ik ben wel benieuwd of jullie nog leuke Nederlandse foodbloggers weten? De grote Nederlandse bloggers volg ik denk ik allemaal al en ik wil mijn lijstje weer eens updaten.

Verder heb ik vandaag een nieuw recept geplaatst, voor aardbeien roomijs zonder ijsmachine! Wellicht leuk om dit weekend mee aan de slag te gaan met het mooie weer; https://www.keukenrebellen.nl/zoet/aardbeien-roomijs-zonder-ijsmachine/

Ik volg yellowlemontreeblog.com al jaren. Weet nog dat @tuula op haar blog vertelde dat een vriendin van haar een blog zou beginnen en de link plaatste. Ze schrijft de laatste twee jaar niet zo heel veel meer, maar toch.

1 like

Welke (Nederlandse) fashion blogs volgen jullie? Ik kan de laatste tijd echt niks meer in de reguliere winkels vinden dus ik ben op zoek naar inspiratie

Nou, heb weer eens mijn best gedaan, jongens.

2 likes

Ici Paris had 25% korting dus ik kon het niet laten: http://bit.ly/2Y56yjz

4 likes

Het laatste deel van mijn Amerika trip staat online: Sequoia National Park

1 like