Dus zij zijn eigenlijk t complot? 
Maar weten ze t dan, of zijn ze geronseld van bovenaf en weten ze van niks. Wel jammer dat je niet gewoon 50 jaar vooruit kan spoelen om te zien wat er waar is van alle complotten.
@Scorpiovibes nou niet als in die persoon heeft een verstandelijke beperking. Zoals jij t benoemd is t toch ook al heel anders dan echt achterlijk = verstandelijk beperkt. Voor mij staat t een beetje gelijk aan idioot, en daar heb ik dan ook niet de associatie mee dat idioot = verstandelijk beperkt. Maar t artikel wat hier gelinkt werd laat zien dat t niet oke is. Al vind ik dat best lastig omdat t voor mij meer gelijk staat aan raar/belachelijk/niet normaal dan dat t gelinkt wordt aan iq. En ook niet per se aan een persoon gekoppeld is, er zijn vaak genoeg dingen of gebeurtenissen idioot ofzo.
@Pierlala ik denk echt dat t een soort houvast is. Dat het een verklaring is voor waarom t gebeurt. Net als (voor mijn gevoel) dat het geval was bij religies. Er gebeurden dingen, dus mensen moesten het verklaren, dus God, of meerdere God(inn)en. En in deze tijd zijn er denk ik ook veel mensen waarbij er iets van wantrouwen richting de overheid is, dat is natuurlijk ook een extra voedingsbron. Denk dat meerdere factoren daarin een rol spelen.
Kijk als je opgevoed wordt met een geloof dan geloof je het gewoon dan is het een ander verhaal. Maar bij mensen die op latere leeftijd gaan geloven heb ik ook vaak het gevoel dat ze een houvast zoeken. Ja of ik heb t fout en hij bestaat gewoon en de mensen die op latere leeftijd zijn gaan geloven hebben zijn aanwezigheid gevoeld ofzo. En nee ik vind gelovigen en coronawappies nu niet hetzelfde.