Het complottheorieën topic

Ja ik vind jouw post bv erg heftig. En naast dat ik sommige dingen lastig te begrijpen vind, hoop ik ook gewoon dat t niet zo is. En sommige dingen lijken me wereldwijd lastig voor elkaar te krijgen. Bv alles digitaal (en eerlijk ik heb me er niet in verdiept) kan toch bv niet overal, sommige landen in Afrika, denk sommige delen van India en andere Aziatische landen.

@YangBo Hoezo zou alles qua klimaat niet zo zijn? Dat is dus een van de dingen waarvan ik denk dat gaat mij 5 stappen te ver.

4 likes

@Memoire Ik zit ook in jouw hoek. Zelf ben ik absoluut niet tegen vaccineren maar wel tegen het gebruik van die QR-pas en het (eventuele) 2G-beleid.

Hetgeen wat mij tegen staat is dat tegengeluid meteen afgedaan wordt als ‘wappie’. Niet alleen onderling bij ons ons als ‘volk’, maar ook in het kabinet. Het ontslag van Mona Keizer vond ik bijvoorbeeld echt een heftig voorval. Onlangs werd ze geinterviewd en ik ben het op veel punten met haar eens.

Daarnaast geloof ik ook dat er een zo genoemde ‘great reset’ aan de gang is en ergens ook nodig. Zowel op klimaatgebied moet er iets grandioos veranderen (ga ik verder niet op in), maar ook zal er iets met ons monetair systeem moeten gebeuren.

Zodra je je daar een beetje in, kom je er al snel achter dat dit aardig vastgelopen is. Sinds de crisis in 2008 is de rente geleidelijk afgenomen en inmiddels negatief. Dit kan niet eindeloos zo doorgaan maar zodra de rente verhoogd wordt, kunnen schulden minder makkelijk afbetaald worden en zullen er alsnog problemen ontstaan. Als counter wordt er veel geld bijgedrukt door centrale banken, wat uiteindelijk weer zorgt voor een grotere inflatie. De centrale banken zitten op dit moment dus ‘klem’.

3 likes

Dat weet ik niet. Ik heb dat ooit bij een wappie voorbij zien komen maar niet verder in verdiept omdat ik daar niet in geloof. Vandaar “er zouden”.

Maar áls er een complot is geloof ik eerder in dreiging en chantage van bovenaf dan dat overheden het allemaal met elkaar eens zijn.

Ah oke. Ik weet namelijk wel dat de voormalige presidenten van Madagaskar, Haïti en Tanzania vaak worden genoemd. Maar eigenlijk is het bij die eerste twee sowieso al makkelijk te ontkrachten, die laatste iets lastiger.

Maar geen idee of er nog meer worden genoemd verder. Geloof er ook niet in.

De hele reden dat ze het klimaat willen redden is om de mensheid te redden, en persoonlijk interesseert me dat helemaal niks. Maar ze laten het net klinken alsof we het voor de aarde en moeder natuur en blabla doen terwijl ze willen gewoon hun eigen hachje redden. Het interesseert de aarde geen ruk als er constant aardbevingen en/of tsunamis zijn. Ik vind het gewoon enorm hypocriet, zeker als ze allemaal met hun prive jets naar zo’n vergadering gaan en vervolgens aankondigen dat mensen minder moeten vliegen. En daarnaast dan inderdaad de mensheid gaan controleren qua verbruik/eten etc. Het komt er gewoon op neer dat wij de dupe zijn van dat zij geld eraan verdienen.

4 likes

Ik bedoel trouwens de video “monopoly”. En ik heb geen idee wie die Tim is. Denk ook niet dat het zijn eigen uitzoekwerk is eigenlijk.
Ik heb het niet gedaan maar veel is wel te factchecken. Ik raad deze video aan voor degenen die willen begrijpen waar veel complottheorieën vandaan komen.
Zelf weet ik niet goed wat ik ervan moet denken. Ik vind het heel luguber klinken maar denk ook wel “waarom is dan nooit eerder fout gegaan” en “wat moeten ze in hemelsnaam dan met nóg meer?”

Met de hele wereld bezitten bedoel ik dat geld macht is. Denk dat dat wel vaak onderschat wordt.

@Ikgebruiklievergeennaam zeker eens met je laatste alinea. Zelf maak ik me wel zorgen over de toekomst en heb ik het idee dat de onderzoeksjournalistiek etc die jij noemt wel aan het afbrokkelen is maar strijden voor vrijheid nu? Nee echt niet. Moet ook altijd erg lachen om mensen die NL willen verlaten. Kan niet zo gauw een plek bedenken waar meer vrijheid is.

En dit bijv:

3 likes

volgens mij is dit waar het misgaat

9 likes

Niet, omdat ik niet zeg dat de video de waarheid weergeeft.
Ik raad hem aan aan mensen die willen weten waar de complottheorieën vandaan komen.

Ik kwam net die vrouw die op straat tegen hugo ging schreeuwen tegen op tiktok. Fred van leer heeft t filmpje ook gedeeld zag ik nadat ik eindelijk dr naam tussen de comments vond.
Dr auto wordt door agenten onderzocht ofzo en dan zegt ze dat ze die energie niet op dr spullen wil gevolgd door een kreet wat ze hen in tienvoud toewenst ofzo. Je hebt wappies(als in redelijk ver anders denken over corona) en je hebt echt mensen waarvan ik denk gaat het wel goed met je. Als je zo op straat dat soort onzin naar vier politiemannen staat te bleren gaat t toch gewoon niet oke met je.

3 likes

Tutawawee tutawawee
Emkadesh
In tienvoud naar je terug?

12 likes

En het boek waarheidszoekers van Cees Zweistra.

2 likes

Dat ja!

De reacties op twitter oo een foto van anita witzier gepost door die karin zijn ook echt niet oke. Als we ze moeten geloven zien we er allemaal 10 jaar ouder uit en worden we lelijk van t vaccin. En blijkbaar is t vaccin als je reuma hebt helemaal slecht, weer wat geleerd.

2 likes

Nou ja ik vind het ook wel makkelijk om af te geven op maatregelen en zelf niet met betere voorstellen te komen.

10 likes

Vraag je dit aan mij of in het algemeen? Ik denk dat een reden waarom iemand zich ergens voor interesseert niet per se relevant hoeft te zijn voor het doel.

Edit, meer toelichting: het kan namelijk een levensfase zijn, het kan zijn dat er nu iets ‘getriggerd’ wordt. Je hebt mensen die elke dag vlees eten en klimaat niet boeit maar wel wekelijks doneren aan UNICEF. Je kan je niet voor alles tegelijkertijd inzetten. Ik hoop op een utopisch wereldbeeld met een hersteld klimaat, natuur, geen armoede en liefde, geluk en vrijheid, waar zal ik beginnen? Mensen zijn ingewikkeld, je zet je pas ergens voor in als je ergens intrinsieke motivatie voor voelt. Dat kan op verschillende manieren geactiveerd worden.

2 likes

Voor wie drie kwartier over heeft. Super leerzaam interview met de Qanon shaman. Het is zooo interessant. Meestal hoor je dingen over Qanon die gekleurd zijn door een ander, maar nu hoor je het van deze man zelf in zijn eigen woorden.

1 like

Interessant artikel. Eigenlijk alles wat we hier laatst bespraken komt erin voor: Corona, klimaat, elite, de Metaverse enz enz

2 likes

:upside_down_face: Trump Rally: JFK Jr. Returns Conspiracy Theorists Are Right at Home - Rolling Stone

Trump die leunt dus op complottheorieën zoals Qanon voor de herverkiezing. Die sekte in Texas was dus ook uitgenodigd. Super benieuwd waar dit naar toe gaat.

1 like

Isa K.rien.s heeft een twee uur durend gesprek Doutzen geüpload. Heeft iemand zich hier al aan gewaagd?

@Nescio heb je toevallig nog een paar kilo piepers te schillen?

Ik kan dit mentaal niet aan

3 likes

Ik heb m op de achtergrond aanstaan sad, maar goed Doutzen is heel erg van het ‘niet boos zijn’ en ze vind het irritant om ‘wakker/niet wakker’ te gebruiken en dat mensen die ‘wakker zijn’ zich daarmee verheven voelen over ‘mensen in coma’ en ze is vrij niet judgemental tov iedereen, uiteraard wel totaal van de “het is allemaal een systeem”

Maar ze gelooft niet dat mensen kwaadaardige intenties hebben, itt Isa die steeds heel boos is en dat wel allemaal heeft. Denk dat Doutzen het soort wappie is die wel oprecht gelooft dat ze het allemaal uit liefde doet, naast isa klinkt ze biiiiiiiiiiiijna normaal tot ze weer begint over sterrenbeelden etc en ze wil mensen niet per se overtuigen want iedereen moet een eigen proces door en misschien zijn mensen die nu gelukkig zijn met de situatie wel verder dan zij en is dat ook prima.

5 likes