Ik vind dat de term wappie best snel gebruikt wordt en vind het zorgelijk dat veel mensen zich niet meer over dingen uit durven spreken in de angst een wappie genoemd te worden.
Ik vind mijzelf geen wappie maar het kan zomaar zijn dat anderen mij wel zo zien.
Ik weet niet zo goed waar te beginnen en voel me niet geroepen te zeggen waar ik allemaal níet in geloof (de vele domme dingen als “ze spuiten een chip in” etc) maar ik heb nu in 2 jaar tijd zoooooveel voorbij zien komen en als ik al die dingen aan elkaar koppel (ik wil op een later tijdstip best eens een lijstje posten) maak ik mij wel zorgen over de (lange termijn) toekomst van de democratie en vooral over dingen als digitalisering, privacy en vrijheid.
Ik vond het laatst wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die de gevaren van een digitaal paspoort, blockchain etc ziet. Ook de Metaverse houd ik met argusogen in de gaten. Het sluit wel heel erg aan bij de huidige omstandigheden zoals thuiswerken, niet fysiek winkelen enz. Ik denk dat we in de toekomst heel erg die kant op gaan.
Het virus bestaat en veroorzaakt veel dood, ziekte en verdriet. Daar zal ik nooit iets aan afdoen maar dat wereldleiders en de elite (typisch wappiewoord dit) het gezegde “never waste a good crisis” ter harte nemen denk ik wel te zien. Ook zie ik op sommige momenten een “verdeel en heers” strategie bij overheden en dat vind ik zo bizar. Dat klopt niet. Die uitspraak van Macron van gisteren bijvoorbeeld, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat normaal vindt.
Het is een van de vele dingen waardoor ik soms wel denk “something’s going on” (naast een pandemie).
Ik probeer daarbij geen wappies na te praten en echt mijn eigen gevoel te volgen.
Ik zie zoveel desinformatie bij wappies maar bij ‘normale mensen’ zie ik vaak ook bizar weinig kennis. Ook bijv hier op het forum, mensen die bijv denken dat de boosters afgestemd zijn op Omicron. Dan denk ik echt, lees je eens in. Vind die “het zal vast wel goed zijn” houding wel raar.
Ik verbaas me daarnaast over hoe weinig mensen weten over het onstaan van dictaturen, de contracten van overheden met bijv Pfizer, belangenverstrengelingen, de invloed van Bill Gates op de WHO (ja echt), de clubjes zoals het World Economic Forum, operatation lockstep, bioterrorisme enz. Ik zeg niet dat dit per se aan de orde is maar waarom zou je alles wat wappies zeggen meteen als leugen bestempelen zonder je ooit hierin verdiept te hebben?
@Whoopdidoo dat was ik, drukte per ongeluk al op verzenden terwijl m’n bericht echt nog een chaos was haha