@Memoire Ik zit ook in jouw hoek. Zelf ben ik absoluut niet tegen vaccineren maar wel tegen het gebruik van die QR-pas en het (eventuele) 2G-beleid.
Hetgeen wat mij tegen staat is dat tegengeluid meteen afgedaan wordt als ‘wappie’. Niet alleen onderling bij ons ons als ‘volk’, maar ook in het kabinet. Het ontslag van Mona Keizer vond ik bijvoorbeeld echt een heftig voorval. Onlangs werd ze geinterviewd en ik ben het op veel punten met haar eens.
Daarnaast geloof ik ook dat er een zo genoemde ‘great reset’ aan de gang is en ergens ook nodig. Zowel op klimaatgebied moet er iets grandioos veranderen (ga ik verder niet op in), maar ook zal er iets met ons monetair systeem moeten gebeuren.
Zodra je je daar een beetje in, kom je er al snel achter dat dit aardig vastgelopen is. Sinds de crisis in 2008 is de rente geleidelijk afgenomen en inmiddels negatief. Dit kan niet eindeloos zo doorgaan maar zodra de rente verhoogd wordt, kunnen schulden minder makkelijk afbetaald worden en zullen er alsnog problemen ontstaan. Als counter wordt er veel geld bijgedrukt door centrale banken, wat uiteindelijk weer zorgt voor een grotere inflatie. De centrale banken zitten op dit moment dus ‘klem’.