Het complottheorieën topic

Oh die weet ik!

Het idee is dit:

Van wat ik heb begrepen is dat zij zeggen dat Corona ‘gemaakt’ is om overheidsbeperkingen op te leggen (coronatoehangsbewijs, vaccinatiepaspoort) ze uiteindelijk omzetten in een digitaal ID en er uiteindelijk een nieuwe centrale digitale valuta wordt gemaakt. De overheid heeft dan (omdat alles digitaal verloopt) volledig controle hoeveel ‘budget’ jij krijgt. Jij bezit niets meer, maar je krijgt een budget toegewezen. Dit wordt ook gekoppeld aan de co2 grens. Verbruik je te veel co2? Dan wordt je budget opgeschroefd en mag je voorlopig niet reizen (zoals nu in China gebeurd). Dit valt dus samen met de ‘you own nothing and will be happy’ promotie van het WEF.

Hier nog een artikel van RTL nieuws over persoonlijk co2 budget: https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5237985/co2-budget-duurzaam-vliegen-vlees-emissiehandelssysteem-tno

Onderzoekers van Oxford hadden een artikel gepubliceerd dat deze tijd inderdaad wel de beste tijd is om zo’n co2 budget er doorheen te krijgen omdat men nu ‘toch gewend is aan overheidsbeperkende maatregelen’. Ben die nog even zoeken…

4 likes

Eigenlijk alleen in m’n omgeving. Maar ik vind dat wel lastig want er zijn veel uiterste meningen terwijl ik wel heel erg pro vaccineren ben, maar niet voor een verplichting.

Ja ze bedoelen ongetwijfeld een klein deel van de overheid en niet iedereen.

Beetje brutale vraag misschien, maar ben jij het bijvoorbeeld eens met de ideeën van o.a. Forum voor Democratie?

3 likes

Ja precies, die scheidingslijn is heel lastig. En dat hoor ik ook niet vaak; pro vaccinatie maar niet pro verplichting. Maar in dit dubio zit ik zelf ook. Was altijd super links groen/paars en ben dat nog steeds, maar wat betreft Coronabeleid heel rechts. Ben echt pro-vrijheid als het gaat om medische handelingen. En dat zijn nou net de FvD’ers en PVV’ers die dat pleiten… dus ja zit ook een beetje in een politieke identiteitscrisis. :grimacing: Hoor meerdere dat om me heen zeggen die ook altijd ‘links’ stemde.

3 likes

Ik vind dat de term wappie best snel gebruikt wordt en vind het zorgelijk dat veel mensen zich niet meer over dingen uit durven spreken in de angst een wappie genoemd te worden.
Ik vind mijzelf geen wappie maar het kan zomaar zijn dat anderen mij wel zo zien.

Ik weet niet zo goed waar te beginnen en voel me niet geroepen te zeggen waar ik allemaal níet in geloof (de vele domme dingen als “ze spuiten een chip in” etc) maar ik heb nu in 2 jaar tijd zoooooveel voorbij zien komen en als ik al die dingen aan elkaar koppel (ik wil op een later tijdstip best eens een lijstje posten) maak ik mij wel zorgen over de (lange termijn) toekomst van de democratie en vooral over dingen als digitalisering, privacy en vrijheid.
Ik vond het laatst wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die de gevaren van een digitaal paspoort, blockchain etc ziet. Ook de Metaverse houd ik met argusogen in de gaten. Het sluit wel heel erg aan bij de huidige omstandigheden zoals thuiswerken, niet fysiek winkelen enz. Ik denk dat we in de toekomst heel erg die kant op gaan.

Het virus bestaat en veroorzaakt veel dood, ziekte en verdriet. Daar zal ik nooit iets aan afdoen maar dat wereldleiders en de elite (typisch wappiewoord dit) het gezegde “never waste a good crisis” ter harte nemen denk ik wel te zien. Ook zie ik op sommige momenten een “verdeel en heers” strategie bij overheden en dat vind ik zo bizar. Dat klopt niet. Die uitspraak van Macron van gisteren bijvoorbeeld, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat normaal vindt.
Het is een van de vele dingen waardoor ik soms wel denk “something’s going on” (naast een pandemie).
Ik probeer daarbij geen wappies na te praten en echt mijn eigen gevoel te volgen.
Ik zie zoveel desinformatie bij wappies maar bij ‘normale mensen’ zie ik vaak ook bizar weinig kennis. Ook bijv hier op het forum, mensen die bijv denken dat de boosters afgestemd zijn op Omicron. Dan denk ik echt, lees je eens in. Vind die “het zal vast wel goed zijn” houding wel raar.
Ik verbaas me daarnaast over hoe weinig mensen weten over het onstaan van dictaturen, de contracten van overheden met bijv Pfizer, belangenverstrengelingen, de invloed van Bill Gates op de WHO (ja echt), de clubjes zoals het World Economic Forum, operatation lockstep, bioterrorisme enz. Ik zeg niet dat dit per se aan de orde is maar waarom zou je alles wat wappies zeggen meteen als leugen bestempelen zonder je ooit hierin verdiept te hebben?

@Whoopdidoo dat was ik, drukte per ongeluk al op verzenden terwijl m’n bericht echt nog een chaos was haha

12 likes

Oh ik zit zelf eigenlijk niet echt in dubio politiek gezien hoor. Maar ik vind het juist heel lastig dat veel mensen bronnen gebruiken die FvD of Thierry zomaar op Twitter gooien. Dan houdt de discussie voor mij per direct op eigenlijk. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die dat doen en dat vind ik echt heel lastig.

Maar ik vind het wel erg goed wat Omtzigt doet momenteel in de politiek. Heel kritisch zijn zonder wappie te worden zeg maar. Maar dat is mijn mening.

2 likes

Ik vind mezelf niet echt een wappie, maar ik zie echt wel een kern van waarheid in dit verhaal. Ik heb een vriendin die wel in alle complotten rondom corona gelooft en dat gaat me iets te ver, maar er zitten wel echt goede punten in. Ik denk niet dat corona perse gemaakt is voor deze QR beperkingen/controles, maar ze gaan dit systeem sowieso vaker gebruiken in de toekomst. Inderdaad voor dat hele klimaatgebeuren, wat ik sowieso een grote conspiracy/geldvangerij vind. Maar om eerlijk te zijn vertrouw ik niks meer van de overheid/politiek, en dan bedoel ik niet nationaal maar gewoon internationaal. Alles draait om geld (en reputatie). Ik vind de wereld echt steeds minder en minder leuk om in te leven met de richting waar we in gaan.

4 likes

Het is niet zozeer het met elkaar eens zijn maar volgens wappies zijn de overheden ook maar de uitvoerders van de ideeën van de elite, ofwel het clubje mensen dat bijna al het geld en dus ook de macht van de wereld bezit. Ze denken dat overheden worden gechanteerd en bedreigd. Er zouden zelfs presidenten vermoord zijn omdat ze niet mee willen werken.
Ik ben er wel van op de hoogte dat een aantal families via aandelen in grote bedrijven (ik kan hierover echt de video van Tim Gielen aanraden) bijna de hele wereld bezitten maar geloof niet in dat laatste. Want de president van Brazilië die dwarsligt, leeft nog :sweat_smile:

2 likes

Welke bedoel je hier mee?

Ik vind het zelf niet echt grappig. Hoe komt het dat je je pas voor mensenrechten gaat interesseren als het om een verplichte prik gaat? (die, voor de goede orde, veilig is en bedoeld ter bescherming van mensen en hun omgeving)

Als je hiervoor ook al stond te demonstreren voor vluchtelingen en het klimaat of lid bent van Amnesty heb ik niks gezegd.

@Nefertiti: ik ken er toevallig ook een paar, zijn nog niet besmet geweest maar zodra ze in een kamp zitten kom ik het posten!

16 likes

Ja ik vind jouw post bv erg heftig. En naast dat ik sommige dingen lastig te begrijpen vind, hoop ik ook gewoon dat t niet zo is. En sommige dingen lijken me wereldwijd lastig voor elkaar te krijgen. Bv alles digitaal (en eerlijk ik heb me er niet in verdiept) kan toch bv niet overal, sommige landen in Afrika, denk sommige delen van India en andere Aziatische landen.

@YangBo Hoezo zou alles qua klimaat niet zo zijn? Dat is dus een van de dingen waarvan ik denk dat gaat mij 5 stappen te ver.

4 likes

@Memoire Ik zit ook in jouw hoek. Zelf ben ik absoluut niet tegen vaccineren maar wel tegen het gebruik van die QR-pas en het (eventuele) 2G-beleid.

Hetgeen wat mij tegen staat is dat tegengeluid meteen afgedaan wordt als ‘wappie’. Niet alleen onderling bij ons ons als ‘volk’, maar ook in het kabinet. Het ontslag van Mona Keizer vond ik bijvoorbeeld echt een heftig voorval. Onlangs werd ze geinterviewd en ik ben het op veel punten met haar eens.

Daarnaast geloof ik ook dat er een zo genoemde ‘great reset’ aan de gang is en ergens ook nodig. Zowel op klimaatgebied moet er iets grandioos veranderen (ga ik verder niet op in), maar ook zal er iets met ons monetair systeem moeten gebeuren.

Zodra je je daar een beetje in, kom je er al snel achter dat dit aardig vastgelopen is. Sinds de crisis in 2008 is de rente geleidelijk afgenomen en inmiddels negatief. Dit kan niet eindeloos zo doorgaan maar zodra de rente verhoogd wordt, kunnen schulden minder makkelijk afbetaald worden en zullen er alsnog problemen ontstaan. Als counter wordt er veel geld bijgedrukt door centrale banken, wat uiteindelijk weer zorgt voor een grotere inflatie. De centrale banken zitten op dit moment dus ‘klem’.

3 likes

Dat weet ik niet. Ik heb dat ooit bij een wappie voorbij zien komen maar niet verder in verdiept omdat ik daar niet in geloof. Vandaar “er zouden”.

Maar áls er een complot is geloof ik eerder in dreiging en chantage van bovenaf dan dat overheden het allemaal met elkaar eens zijn.

Ah oke. Ik weet namelijk wel dat de voormalige presidenten van Madagaskar, Haïti en Tanzania vaak worden genoemd. Maar eigenlijk is het bij die eerste twee sowieso al makkelijk te ontkrachten, die laatste iets lastiger.

Maar geen idee of er nog meer worden genoemd verder. Geloof er ook niet in.

De hele reden dat ze het klimaat willen redden is om de mensheid te redden, en persoonlijk interesseert me dat helemaal niks. Maar ze laten het net klinken alsof we het voor de aarde en moeder natuur en blabla doen terwijl ze willen gewoon hun eigen hachje redden. Het interesseert de aarde geen ruk als er constant aardbevingen en/of tsunamis zijn. Ik vind het gewoon enorm hypocriet, zeker als ze allemaal met hun prive jets naar zo’n vergadering gaan en vervolgens aankondigen dat mensen minder moeten vliegen. En daarnaast dan inderdaad de mensheid gaan controleren qua verbruik/eten etc. Het komt er gewoon op neer dat wij de dupe zijn van dat zij geld eraan verdienen.

4 likes

Ik bedoel trouwens de video “monopoly”. En ik heb geen idee wie die Tim is. Denk ook niet dat het zijn eigen uitzoekwerk is eigenlijk.
Ik heb het niet gedaan maar veel is wel te factchecken. Ik raad deze video aan voor degenen die willen begrijpen waar veel complottheorieën vandaan komen.
Zelf weet ik niet goed wat ik ervan moet denken. Ik vind het heel luguber klinken maar denk ook wel “waarom is dan nooit eerder fout gegaan” en “wat moeten ze in hemelsnaam dan met nóg meer?”

Met de hele wereld bezitten bedoel ik dat geld macht is. Denk dat dat wel vaak onderschat wordt.

@Ikgebruiklievergeennaam zeker eens met je laatste alinea. Zelf maak ik me wel zorgen over de toekomst en heb ik het idee dat de onderzoeksjournalistiek etc die jij noemt wel aan het afbrokkelen is maar strijden voor vrijheid nu? Nee echt niet. Moet ook altijd erg lachen om mensen die NL willen verlaten. Kan niet zo gauw een plek bedenken waar meer vrijheid is.

En dit bijv:

3 likes

volgens mij is dit waar het misgaat

9 likes

Niet, omdat ik niet zeg dat de video de waarheid weergeeft.
Ik raad hem aan aan mensen die willen weten waar de complottheorieën vandaan komen.

Ik kwam net die vrouw die op straat tegen hugo ging schreeuwen tegen op tiktok. Fred van leer heeft t filmpje ook gedeeld zag ik nadat ik eindelijk dr naam tussen de comments vond.
Dr auto wordt door agenten onderzocht ofzo en dan zegt ze dat ze die energie niet op dr spullen wil gevolgd door een kreet wat ze hen in tienvoud toewenst ofzo. Je hebt wappies(als in redelijk ver anders denken over corona) en je hebt echt mensen waarvan ik denk gaat het wel goed met je. Als je zo op straat dat soort onzin naar vier politiemannen staat te bleren gaat t toch gewoon niet oke met je.

3 likes

Tutawawee tutawawee
Emkadesh
In tienvoud naar je terug?

12 likes

En het boek waarheidszoekers van Cees Zweistra.

2 likes