Het complottheorieën topic

Ja ze was wel close met zijn zusje ook (waarom weet ik dit) maar las ook berichtjes dat ze na Ayahuasca het licht had gezien dat zij en haar ex het weer een kans moesten geven. En jorn maar benoemen hoe blij hij is met de vriendschap (uhuh)
Dus nee! Niet helemaal zien aankomen

1 like

Oei, die radioactieve spullen… Ik geloof niet dat de ergste wappies die spullen gaan inleveren. Die geloven vast dat radioactiviteit (? radioactieve straling) beter voor hun gezondheid is dan 5g.

Die lezen dit soort berichten in de ‘main stream media’ helemaal niet vrees ik. En ik denk ook niet dat ze de site van het RIVM lezen, en dan ook nog geloven wat er staat. Het idee dat er kinderen met zo’n armband rondlopen vind ik echt wel erg (de volwassenen kiezen er tenminste zelf voor)

5 likes

Sterker nog, als ik me even verplaats in de wappie gedachtenflow dan zou het me niks verbazen dat ze denken dat de overheid/rivm dit alleen maar zegt omdat ze willen dat 5G iedereen blijft beïnvloeden, en je met deze spulletjes dus ‘beschermd bent’ en ze het juist blijven gebruiken omdat zij de overheid helemaal door hebben.

19 likes

Hahaha ja zo dacht ik inderdaad ook al, uiteindelijk kun je alles wel zo spinnen dat het binnen jouw narratief past. Dat zie je ook heeeel sterk bij Jisa (en elke complotdenker eigenlijk).

3 likes

Ok 3,5 uur van m’n leven die ik nooit meer terug krijg, maar ik heb zojuist de podcast met David Icke geluisterd… ik kan alleen maar zeggen dat als Jisa echt geloven wat hij zegt, ze nog veel verder heen zijn dan ik dacht… wat een bizarre onzin kraamt die man uit? En wat slikt de interviewer dit voor zoete koek zonder ZELF NA TE DENKEN en een keer een kritische vraag te stellen. Ik bedoel hoe bedoel je we leven in een matrix geregeerd door reptielen die ons dna aan het muteren zijn via een niet-vaccin om een genderloos mensenras te creëren? Helllll :woozy_face:

4 likes

Wow, dat die man dat allemaal gelooft joh. Ik had me nog niet echt in hem verdiept, maar jeetje dit gaat wel ver zeg.

2 likes

Is zijn zusje ‘Annabelizm’ ? Die deelt ook echt bizarre dingen maar weet verder niet wie zij is of hoe ze zo komt.

Dus hij is nog steeds into reptielen? Morgen eens luisteren tijdens het piepers jassen denk ik. Oh my 3,5 uur, wens mij kracht en sterkte

1 like

Dit is wel een goed voorbeeld van dingen in je narratief laten passen denk ik.

9 likes

Hier zitten wel nuchtere mensen toch? Kan iemand me even weer met beide voeten op de grond zetten? Ik wil niet verwappen, maar dit klinkt toch verdacht veel als een complottheorie die uitkomt… Wat is hier oke aan?

Dit is trouwens een YouTuber die de negative ion producten voor het eerst onderzocht heeft. Ik heb de ballen verstand van natuurkunde, maar ik vond het wel boeiend. Mensen die dit kopen absorberen dus radioactieve thorium dioxide in. Op deze manier blijven er niet veel wappies over. :thinking:

1 like

Wat het is met complottheorieën is dat ze vaak wel voor een deel bestaan uit feiten, maar dat ze deze compleet verkeerd interpreteren en uit hun verband trekken. In dit geval zijn de feiten (simpel gezegd) dat wordt gewerkt aan een digitaal paspoort / identiteit, en dat er zorgen zijn dat burgers daarmee in vergaande mate kunnen worden gevolgd. En er data van ons kan worden verzameld en opgeslagen. Het complot element is dat wappies dus zeggen dat dit van hogerhand/reptielen/whatever wordt opgelegd om burgers schapen te maken en ons in vergaande mate te kunnen controleren en sturen, evt koppelen aan sociaal credit systeem etc (dit zijn verschillende theorieën bij elkaar geraapt maar geeft een beeld ;)). En dat de Corona app de eerste stap was. Wat dichterbij de waarheid ligt is dat deze ontwikkeling (bijv een digitale ID dat DigiD kan vervangen) op zich past bij een vergaande digitaliserende wereld. En ja er is nu ervaring opgedaan met de Corona app en infrastructuur daar omheen, dus lijkt mij logisch dat daar dan op wordt voortgebouwd. Alleen is moeilijk te voorzien en overzien hoe de privacy van burgers kan worden gewaarborgd en verzekerd in deze en toekomstige ontwikkelingen. Je weet gewoon niet wie er over 20 jaar aan de macht zijn en wat ze met je data kunnen doen. Dus ja er zijn zeer terecht zorgen bij dit soort ontwikkelingen. Maar dat dit een onderdeel is van een soort groot masterplan van wie dan ook, nope dat is echt wappie.

12 likes

naast dat ik dit totaal niet wenselijk vind om meerdere privacy redenen en mijn overtuiging dat er in een maatschappij ruimte moet zijn voor overtredingen, vind ik dit soort dingen ook zo’n fokking irritante uitwerking hebben als er digitaal iets mis gaat.

dan kan je analoog niets meer oplossen omdat 1 mensen stoppen met zelf nadenken als alles voor ze gedaan wordt, en 2 alles hangt zo vast aan hoe het nieuwe systeem dan werkt
zie het al helemaal voor me dat er een storing is maar de gall & gall je zelfs met fysiek paspoort of id kaart je niets mee kan geven want dan kan je niets scannen en wordt de betaling in het systeem niet vrijgegeven

had het laatst zelf met een nieuwe bankpas aanvragen dat alleen via de app kon maar ik kon niet inloggen want ik had een nieuwe telefoon en geen bankpas, en dan is er paniek en moeten er allemaal procedures uit de kast worden getrokken terwijl je vroeger gewoon kon bellen daarvoor.
en ik las laatst ook een artikel over een ander land waarbij mensen zonder internet oid geen hoog nodige voedselhulp kregen, en dit soort dingen gaan alleen maar meer voor komen dan. ik vind het bij voorbaat al bloedirritant en ik vind het helemaal niet normaal dat al je gegevens op die manier worden opgeslagen. ik vind dat ze al meer dan genoeg informatie kunnen verzamelen via mijn telefoon en bankpasgegevens aangezien cash betalen ook lekker wordt tegengewerkt :clown_face:

14 likes

nouja dat maken we er zelf de hele tijd van toch en dan kunnen we er opeens niet meer zonder terwijl het daarvoor net zo goed goed ging

ik denk dat veel mensen er echt niet persé een meerwaarde zien aan dit soort dingen. misschien uit luiheid als het er is maar ik hoor echt niemand klagen over dat je je id fysiek moet laten zien.
en hoezo is een sociale krediet systeem een complottheorie? je ziet op het forum zelfs al dat een shockerend groot deel het een goed idee vind om mensen met openstaande boetes oid een ov ontzegging op te leggen. het is echt niet ondenkbaar dat er mensen binnen de eu of overheden van landen zijn die zo’n systeem wel zien zitten en meer controle willen.
er zijn sinds jaar en dag mensen die dit als doel hebben gehad, waarom is het een complottheorie dat mensen in europa graag meer controle en sturing over hun burgers willen?

5 likes

Dat het onderdeel is van een groot masterplan van de reptielen geloof ik ook nog steeds zeker niet hoor. Maar ik vind dit stukje eigenlijk al best zorgwekkend…

En als ik het stuk van metronieuws lees denk ik wel ‘ja, dan is de stap naar een sociaal kredietsysteem niet zo groot meer, zou dat dan ook…’ De coronapas zou tijdelijk zijn. Tuurlijk is het logisch dat ze daarop voortborduren, maar toch.

En dit idd.

1 like

Ja ik zeg ook dat er terecht zorgen zijn. Ook vanwege mogelijk toekomstig misbruik of ongewenst gebruik van deze technologie en de data. Ik zeg niet dat een sociaal creditsysteem nooit zou gebeuren. Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat dit de intentie is van het invoeren van dit soort systemen.

Edit: er zit overigens ook wel ergens een grijs gebied. Er zijn delen van de overheid die dergelijke tracking/dataverzameling graag zouden gebruiken voor de uitvoer van taken. Bijv de veiligheidsdiensten… we moeten gewoon altijd kritisch blijven.

3 likes

Ik ga stuk. “Wens voor een nieuwe bus = bus kapot”. Deze LoA.

7 likes

David Icke kan ik nog niet aan maar ik luister het gesprek tussen Tijn Touber en Jorn Luka van de Trueman show op spotify.
Kennen jullie de theorie die die Tijn verkondigt in dat werkje van hem, Timebender?
Beetje lang verhaal maar is echt niveau L. Ron Hubbard.
Hij is ook niet vies van de humblebrag. Eigenlijk had ik moeten turven hoe vaak hij dat doet en hoe vaak hij “Timebender” zegt.

2 likes

Ik had vroeger ook de wens voor een nieuwe schooltas en toen mijn moeder zei dat mijn toen-huidige tas nog goed was, was die een week later opeens kapot. helemaal per ongeluk expres kapot gemaakt natuurlijk.

2 likes