Het complottheorieën topic

Ik moet bij dit verhaal echt denken aan Sylvia Millecam en Jomanda

Waarbij Jomanda had gezegd dat Sylvia geen kanker had en geen operatie moest doen.
En toen overleed ze aan borstkanker die goed geneesbaar was.

Niet dat Isa het ontkent, de situatie is anders, maar om platform hieraan te geven is ook wel glad ijs denk ik.

12 likes

Docu weet ik niet, dit boek is wel laatst uitgekomen. Volgens mij gaat het zowel over psychologische als sociologische aspecten, maar ik heb het zelf nog niet gelezen, dus weet niet zeker of je er wat aan hebt.

Edit: Er is ook de podcast Conspirituality waarin ze ook wel regelmatig met experts praten over waarom mensen dit soort dingen geloven. Wel een beetje langdradig soms maar wel interessant.

3 likes

Ik vraag me af of die vrouw wel echt genezen is. Hoe weet ze dat als ze de reguliere geneeskunde afwijst? Ze zal vast geen scan of foto hebben laten maken dan die genezing uitgewezen heeft. Maar misschien voelde ze het aan de ~vibraties~ van haar lichaam en hoe het ~resoneerde~ dat ze genezen was.

3 likes

:clown_face: nieuwe crisis nieuwe complotten

6 likes

Mooi vervolg op het Oekraïne-referendum in 2016 :thumbsup:

4 likes

Ik ken ook iemand die ‘zichzelf’ genezen heeft van kanker door voeding en mindset, ze is een energetische heler. Ik heb haar leren kennen op een yoga retreat. Ze is 68 en zo gezond als het maar kan. Ze heeft ook Covid gehad (long covid) en is uiteraard niet gevaccinneerd ( :stuck_out_tongue: ) en ook genezen hiervan. Ze is gewoon heel gezond door haar voeding en levensstijl, wat natuurlijk helpt met de genezing. Ik denk dat kanker in sommige gevallen ook gewoon weg kan gaan, en dat het daarbij dan helpt als je gezond eet en leeft. Ik denk ook niet dat ze genezen is door haarzelf, maar dat ze gewoon geluk heeft gehad.

long covid? heeft ze nu dan nog klachten, je zegt dat ze genezen is?

3 likes

Echt? Nooit geweten. Dus dat de k-cellen vanzelf verminderen?

1 like

Nee, te naïef. Lief maar naïef.

6 likes

Als je je verdiept in al die alternatieverij- sorry complementairerij tegen kanker, waar ik een tijdje geleden een poos een hobby aan heb gehad, kom je met enige regelmaat ook van die mensen tegen die dan zelf aan kanker zijn overleden. Supersneu.

3 likes

Heb in 11 jaar als arts nog nooit meegemaakt dat kanker zonder behandeling verdween, dus maak van “soms” maar “bij zeer grote uitzondering”.

De gevallen dat “een tumor” spontaan leek te slinken wordt meestal verklaard door het feit dat het dan toch geen kanker was.

37 likes

Ik ken zelf iemand (kennis van mijn zus) die opeens geen kanker meer had. Hij zat al lange tijd aan behandeling, maar uiteindelijk zijn ze hiermee gestopt omdat het alleen nog maar verlengbaar leven gaf met veel pijn. Hij zou toen binnen weken/maanden overlijden, en nog wel onder controle en opeen was alle kanker weg. het zal natuurlijk wel gecompliceerder zijn dan dit en ik ken het precieze/hele verhaal niet, maar dit is wat ik hoorde.

Maar als hij langere tijd behandeling heeft gezegd, dan kan je toch niet zeggen dat het “opeens” weg was? Dat is dan zeer waarschijnlijk een (laat) gevolg van de behandeling.

Daarnaast is dit een kennis van je zus, niet iemand die jij of je zus persoonlijk goed kent dus? Ik zou zulke verhalen altijd met een flinke korrel zout nemen.

10 likes

@Kiwi Immunotherapie, het immuunsysteem eigenlijk, werkt ook nog door na het stoppen van de behandeling. Het immuunsysteem kan die verkeerde cellen alsnog herkennen. Daardoor kan het zo zijn dat na stoppen van behandeling de tumor alsnog kleiner wordt/weg gaat.

1 like

Nee niet meer maar ze had het wel 6 maanden lang!

2 likes

Ik heb het natuurlijk alleen van haar gehoord, maar zij zei ‘de dokters stonden allemaal versteld’ :stuck_out_tongue: Ik heb geen idee in hoeverre het waar is, maar vond het wel interessant.

1 like

Fijn dat jij @Ovenschaal en @Krabsalade dit zo goed kunnen uitleggen, dankjewel! Ik nam het verhaal sowieso met een korrel zout, maar toch goed om te horen van de experts hoe dit zit :slight_smile:

2 likes

Helaas nog recent meegemaakt dat iemand die in alternatieve therapie geloofde een borstamputatie en chemo heeft geweigerd en kan je één ding vertellen: die is nu hartstikke dood en het was niet nice.

12 likes

Ja dat is het ook natuurlijk, we horen alleen de “succesverhalen” - want de mensen die behandelingen hebben geweigerd en het niet hebben gehaald - daar hoor je niet van :sweat:

4 likes

Ik heb dat bericht van Isa maar gerapporteerd geen idee of er iets mee gedaan wordt maar kan er toch slecht tegen dat mensen dit soort dingen maar de wereld in slingeren.

3 likes