Het complottheorieën topic

Heeft iemand hier het boek 1984 van Orwell gelezen? Of Brave New World (heerlijke nieuwe wereld) van Aldous Huxley?
Ik lees net op Twitter dat dat geen fictie zou zijn maar dat die schrijvers ook in een WEF-achtig clubje zaten die in het geheim aan zulke plannen werkten. Super creepy allemaal

Edit: en nog veel meer blabla. Hier het draadje dat ik tegenkwam. Ik vind dit soort dingen echt mega interessant

1 like

Ik heb hem in de kast staan, maar moet er nog steeds aan beginnen. Ben er wel heel benieuwd naar!

2 likes

Ah leuk. Ik heb ze zelf nog niet gelezen, wil ik altijd nog eens doen. Ook erg benieuwd! Las wel in recensies op Bol dat je dat niet voor het slapen moet doen haha

2 likes

Orwell werkte voor de BBC en veel van de propaganda in 1984 is daarop geïnspireerd.

Brave New World is enger en meer realistisch, maar vind het verhaal van 1984 beter.

Maar idd niet voor het slapen lezen. :frowning:

1 like

Ja dan zouden het afvalligen moeten zijn, en vandaar ook de pseudoniem.
Maargoed, ik zeg niet dat dat zo is hoor haha. Wil me als ik meer tijd heb nog wel eens in dat ‘Fabian society’ verdiepen.

3 likes

Huxley en Orwell… nu pas?

Ik kende ze al wel van voor de corona complotten, aangezien het klassiekers zijn en vanwege het woord “orwelliaans”, maar niet zelf gelezen.
Of bedoel je dit anders… snap 'm niet helemaal.

1 like

Echt geen woorden voor :smiling_face_with_tear:

7 likes

‘Het recht om huidkanker te mogen krijgen pakken ze ons niet af.’

Waar gaat dat ‘seed oil disrespecting’ eigenlijk over, weet iemand dat?

12 likes

Er is iets met soorten olie of zo. Ik ken iemand die behoorlijk wappie is en het ook continu over allerlei soorten olie heeft op Instagram, maar ik kan het nu even niet vinden. Kan het wel ff plaatsen als ze het er weer eens over heeft op Insta.

Weet alleen dat zonnebloemolie echt verschrikkelijk slecht is volgens haar. En olijfolie wel goed, maar dan niet verhit geloof ik.

2 likes

Dus daarom is die zonnebloemolie crisis.

7 likes

Ik hoorde dit laatst in een podcast aflevering van die Jorn (don’t judge), waarin werd gezegd dat huidkanker pas “een ding” is sinds big pharma zonnebrandcreme op de markt heeft gebracht. Daarvoor bestond het blijkbaar niet👍

6 likes

Heel verstandig, extra voor iemand met amper pigment zoals Eva.

11 likes

Ja sorry zoiets noem ik natuurlijke selectie. Geloof maar lekker in jullie gekkigheid. Mij niet bellen voor jullie uitvaart.

36 likes

Ik hoor die huid gewoon sissen als ze in de zon gaat.

8 likes

Ik kan er gewoon niet bij hoe dom zij is.
Het hele riedeltje, FVD, antivax, pro-Tucker Carlson, pro-Trump, pro-Putin, pro-Orban, anti-zonnebrand?!?!

5 likes

Volgens sommigen is kanker niet meer dan het herstelproces van het lichaam na trauma. Chemo en dergelijke is helemaal niet nodig; je moet het trauma wegnemen.
Baarmoederhalskanker ontstaat schijnbaar door het hebben van seks dat njet leidt tot bevruchting en waardoor het lichaam extra weefsel gaat aanmaken (ff gechargeerd).

Bottomline, je moet op jezelf en de Germaanse geneeskunde vertrouwen en moderne medische wetenschap verguizen.

3 likes

Prima meid.
Ik zie je graag mid augustus terug als je krokant gebakken de terrasjes onveilig maakt.

1 like

Ik volg ook iemand op Instagram die veel over zulke dingen deelt. Vind het soms interessant, vaak vooral vermakelijk maar altijd mega van de hak op de tak.

[Samenvatting uit hoogtepunt “zon” van Jorn Bosma. Van zon naar olie en van manboobs naar schoonmaakmiddelen]
]

[/spoiler]

3 likes

Jeetje hoe ingewikkeld is zo’n spoiler of samenvatting maken :dizzy_face:en ik mag van Big Tech maar 5 foto’s tegelijk. Hier het vervolg:

1 like