Voor iedereen benieuwd naar het filmpje hahahaha heeft die vrouw nog nooit eerder naar wolken gekeken?
Haha, ja ik dacht ik haal de naam even weg, maar dat is de tweet idd.
Ik hoop vooral kinderen
Laat ze maar eens de vervuilende industrie en de luchtvaart/auto’s aanpakken. Wat dacht je van vluchten van slechts een half uurtje, terwijl de bestemming ook prima met het OV te doen is.
Maak het OV nog milieuvriendelijker en breidt het uit, zodat je bijvoorbeeld in het Noorden en Oosten geen 2,5 uur onderweg bent in plaats van een uur met de auto.
Maak het OV goedkoper zodat mensen meer geneigd zijn het OV te pakken, nu is de auto meestal goedkoper.
Als ik in een uur betaalbaar en met een goede verbinding op mn werk zou kunnen komen dan zou ik dat met beide handen aanpakken, en met mij meerderen. Nu ben ik met het OV 2 uur onderweg, moet ik 2 keer overstappen en zou ik om half 6 's morgens de deur uit moeten om pas rond 19 uur 's avonds weer thuis te zijn, in plaats van 2 keer 3 kwartiertjes rijden. Daar valt door de overheid nog heel wat te winnen.
Stikstof slaat plaatselijk neer en heeft dus plaatselijk gevolgen voor de natuur, dus het verleggen ervan is juist de bedoeling want elders kan zoiets al snel beter opgevangen en verspreid worden dan hier.
En niemand pleit ervoor dat alle boeren hier voor 100% moeten stoppen.
Het is niet per definitie zo dat importeren vervuilender is dan zelf produceren (hangt af van hoe vervuilend en efficiënt het productieproces is). Maar in gevallen dat het wel zo is, is het niet of of maar en en. Dus en minder importeren en minder in Nederland produceren. Zou zelfs kunnen dat we in Nederland ook na een sterke reductie van de veestapel nog genoeg voor eigen gebruik kunnen produceren. Het stikstofprobleem is sowieso gerelateerd aan veeteelt en niet aan teelt van gewassen, dus avocado’s zijn niet echt relevant in deze discussie. Hoe dan ook staan eventuele schadelijke effecten van importeren (zal voornamelijk gaan om CO2-uitstoot) los van de schadelijke effecten van stikstofneerslag hier in Nederland doordat we een veel te grote landbouwsector hebben.
Daar is wel over nagedacht maar de effecten voor de individuele boer zijn geen goed argument om het stikstofprobleem niet aan te pakken. Een gezonde natuur en leefomgeving is in het algemeen belang en uiteindelijk ook in het belang van de boer. Boeren willen wel duurzamer boeren, dus als er nu beloningen en financiële prikkels komen om dat te doen is dat ook winst voor de boeren die overblijven. Natuurlijk is het voor individuele boeren die moeten stoppen ontzettend vervelend maar het is niet alsof we ze in de goot laten belanden. Sommige boeren zullen uit zichzelf stoppen omdat ze oud zijn en geen opvolger hebben. Voor het overige zijn het echt niet allemaal gezellige boerenfamilies maar ook gewoon industriële boerenbedrijven die voor maximale winst gaan. Uiteraard moeten de boeren die moeten stoppen wel eerlijk gecompenseerd worden.
Tot slot: dat andere landen het slechter doen qua stikstof (is dat zo? In de EU in ieder geval niet want daar doen wij het toch echt het slechtst) is ook geen reden om de problemen in Nederland niet aan te pakken.
Je mag van mij best tegen de stikstofplannen zijn maar zeg dan dat je natuurbescherming, biodiversiteit en schone lucht niet belangrijk vindt. Dat is tenminste eerlijk.
Hoe heet ook alweer die 'nieuws’site waar allemaal onzin over complotten op staat?
huh ik snap letterlijk niet wat hier vreemd aan is?
het zijn gewoon… wolken?
niks vreemd aan ook?
of zie ik iets niet ( )
Welke bedoel je? Ninefornews, Niburu, BLCKBX zijn wel de populairste geloof ik
Nee de Nederlandse, volgens mij bedoelde ik De Dagelijkse Standaard.
De andere krant?
NEW IN: De zwager van Christianne van der Wal blijkt de eigenaar van Picnic. Waar Bill Gates miljoenen in heeft geïnvesteerd. Dus op een of andere manier komt al het te onteigenen land straks toe aan Bill Gates voor het kweken van soya en nepvlees.
Bron: Twitter
Ik zie dat mijn ex dit liked op Twitter. Man man wat ben ik blij dat ik al heel wat jaren van hem af ben…
M’n moeder appte me net dat ze door deze vrouw en een ander alternatief nieuwskanaal bonen en rijst aan het inslaan is? Ze zeggen dat er een voedseltekort aan zit te komen?
Kan echt niet bijhouden wat er allemaal gaande is deze dagen.
Want de rijst die in de supermarkt ligt komt van Nederlandse boeren die straks allemaal moeten stoppen met de rijstteelt?
Hahaha ja dat zei ik ook al tegen haar, ik kreeg als reactie een screenshot van een 25kg rijst bestelling.
Los van tekorten ofzo, zo een pak is wel handig. Ik heb zelf altijd 10kg. Snap niet hoe mensen met die 1kg pakjes leven lol.
Als je geen plek hebt voor 5-10 kg voorraad dan moet je wel
10kg rijst krijgt eigen stoel wat zeg jij