Wauw bedankt voor jullie lieve reacties!
@Pinkbeliever dat is waar inderdaad. Het voelt zo hard voor mij om een relatie waarin ik zo gelukkig was, te beëindigen puur vanwege dit thema. En los van zijn overtuigingen is het een heel lief iemand met dezelfde humor en hobby’s als ik. Maar ik ben hem, door deze opvattingen maar ook doordat hij dus niet bekwaam is een discussie respectvol te kunnen voeren, veel minder aantrekkelijk gaan vinden. Zoals @ClaireCharlotte zegt komt het nu vaak ter sprake omdat hij in zo ontzettend veel dingen een complot ziet. Ik merk nu aan mezelf dat ik sommige onderwerpen niet ter sprake breng omdat ik wil vermijden dat we weer een discussie krijgen. Ik heb zelf geen kinderwens maar hij heeft aangegeven een eventueel kind niet te willen vaccineren met welk vaccin dan ook. Zijn argument hiervoor is dat sinds vaccinaties (voor polio, bof etc) gegeven worden er meer kinderen met autisme en ADHD zijn. Ik probeer dan een discussie te voeren waar in ik aan de kaak stel of dit niet ligt aan de tijdsgeest waar tegenwoordig meer aandacht is voor mentale gezondheid dan vroeger en dat de diagnose toen nog niet bestond. Maar dat komt totaal niet binnen, alles is een plan van de overheid om de burgers ziek te maken.
Ook zit ik er bijvoorbeeld aan te denken om een elektrische auto te kopen, maar hij antwoordt dan dat hij nooit elektrisch zal rijden want “ze” stimuleren dat omdat de overheid elektrische auto’s op afstand kan controleren. En ik wil een huis kopen, maar hij zegt dat ik daarmee moet wachten want op korte termijn gaan er miljoenen mensen dood door de vaccinatie en zal er een overschot aan woningen ontstaan. Ik probeer hem te begrijpen maar kan er niet bij hoe iemand in zo’n andere realiteit wenst te leven. Ik probeer dus ook respectvol te blijven in discussies, ookal vind ik sommige overtuigingen ronduit lachwekkend, maar op zijn beurt noemt hij mij dus naïef en zegt hij dat het vast leuk zal zijn om in zo’n vrolijke zorgeloze bubbel te leven als ik doe (letterlijk zijn woorden).
@lisaanna Ik heb nu bijna 8 maanden een relatie met hem, dus toen ik hem leerde kennen raakte de coronacrisis al meer op de achtergrond. Ook was ik zo ontzettend verliefd waardoor ik alles met een roze bril bekeek en ik was van mening dat ik ook voor andermans ideeën moet openstaan. Het doet me zoveel verdriet dat iets dat zo mooi had kunnen zijn nu kapot gaat doordat iemand zo vast zit in zijn skeptische manier van denken. Ik voel me zo uitgeput door steeds maar weer in een discussie te zitten die toch nergens op uitdraait, want van echt discussiëren is geen sprake zoals @Honey ook zegt.
@Branko bedankt voor de tip, ga ik zeker naar kijken!