Ik wil hier toch nog even op reageren, omdat ik in precies dezelfde situatie zat en dit ook wel de hoofd reden is geweest dat het uit is:
Ook nog maar kort een relatie en het complot denken van mijn vriend werd steeds heftiger. We hadden het echt heel leuk samen, maar dan kwam er weer een discussie over een onderwerp en dan voelde hij zich niet begrepen door mij en vond het vervelend dat ik altijd niks geloofde(maar ik geloofde het ook standaard niet, omdat het dan weer van een wappie website kwam). Ook alle argumenten die ik aanhaalde klopte niet, want wat jij zegt, die waren afkomstig uit de mainstream media en mainstreammedia heeft altijd verkeerde belangen
. Sowieso ging het vaak over belangen. Hij was ook lid van de andere krant(da waren journalisten zonder belang!) en begon naar demonstraties te gaan en daardoor werder zijn ideeën nog meer versterkt.
Heel herkenbaar verder wat jij schrijft en wij hebben het bijvoorbeeld ook gehad over waarom hoog opgeleide mensen sneller dingen aannemen van de overheid(mijn vriend was wel hoog opgeleid) en mijn exvriend kon bijvoorbeeld ook niet snappen hoe zijn vrienden het niet leken te willen begrijpen… (die dachten er ook anders over). Ik maakte me soms ook zorgen daardoor dat hij vrienden ging verliezen. Hij maakte zich dan weer zorgen over mijn gezondheid, want ik was gevaccineerd en er waren al duizenden mensen overleden aan het vaccin.
Ik probeerde wel altijd begrip te tonen en zijn ideeën niet af te schrijven. Zo hebben we ook samen de docu gezien van tim gielen en toen begreep ik ook wel dat als je dit echt gelooft hoe anders je naar de wereld kijkt. En voor hem was het de absolute waarheid en hij kon zich niet voorstellen hoe ik dit niet zag! Corona mag dan wel voorbij zijn the great reset niet. Hij had het ook altijd over alle dingen die nog gingen gebeuren en idd, alles in het nieuws was dan te herleiden tot het vooropgezette plan.
En het stomme is dat we altijd diepe gesprekken hadden over bijvoorbeeld meerdere bronnen tot je nemen, uit je bubbel komen, bedenken waarom je iets betrouwbaar acht, enz en vervolgens gelooft hij die onzin???
Nouja uiteindelijk begon hij op vakantie ineens over chemtrails in de lucht en hoe dat toegegeven was door de overheid en toen we langs bergen met mist liepen vroeg hij zich af of "ze’ dat expres gedaan hadden??? Het was gewoon mist???
Sorry dat ik jou verhaal nu een beetje kaap, maar ik merk dat ik er eigenlijk ook nog over wil praten. Ik denk dat er geen andere optie is dan het inderdaad uitmaken, omdat het zo alles omvattend is en helaas alleen maar erger lijkt te worden. Ik hoop echt dat beide jongens ooit inzien dat dit niet de waarheid is, maar ik weet het niet. Veel sterkte in ieder geval, want het einde klonk wel behoorlijk bot