Het complottheorieën topic

Ja daarom gaf ik ook aan dat ik niet kan oordelen over de politie. Maar ik merk dat er op social media heel veel wordt gezegd door demonstranten ja maar het was nog maar 15 minuten of we zouden weg gaan hoezo grijpen ze in. En veel vergeten dus bewust of onbewust dat ze daar niet mochten staan.

Ik ben 1x per ongeluk in een ME linie terecht gekomen. Ik ging met vriendinnen stappen en er was een gevecht tussen punkers en de politie aan het uitbreken, wij kwamen niets vermoedend in het midden terecht. Links de ME en rechts de punkers die met van alles aan het smijten was richting de ME. Wij dachten oh de ME kant is veilig die laten ons vast door want wij zijn 4 16 jarigen. Zodra we dichterbij kwamen werd ons gesommeerd weg te gaan en slaande bewegingen gemaakt. We werden gelukkig door iemand die daar in de straat woonde in huis getrokken. Later gingen wij verhaal halen bij de politie en die gaven ook aan dat dit protocol is. Wij kunnen denken dat wij schattige 16 jarigen waren maar de ME ziet iedereen die richting hun komt als dreiging en mag dan ook weg slaan.

Tlrd: er zijn bepaalde protocolen vanuit de politie/ME met bepaalde situaties. Dat kan heftig er uit zien maar het is niet gelijk heel zwart wit te benoemen als politie geweld of buitensporig geweld. Ik ben er wel absoluut mee eens om dit soort situaties te evalueren en te kijken wat er anders/ beter kan en dat door te voeren. Dus dat is zeker goed dat ze dat nu gaan doen.

1 like

Ik snap wat je zegt! En oh dat lijkt me best eng/spannend om als 16 jarige mee te maken.
Enige wat ik nog kwijt wil; protocol is dus juist niet op hoofden slaan, maar op armen en benen. Is ook te zien op de site van de politie zelf dacht ik. Dus als ze dat wel doen (als iemand al op de grond ligt in ene filmpje en als iemand met fiets in handen staat op andere filmpje) voldoen ze daardoor niet aan hun eigen regels en moet dat idd geëvalueerd worden. Hoe scheef het ook kan lijken omdat sommige coronawappies anderen wel in gevaar brengen, nog altijd de taak van de politie om iedereen zo veel mogelijk te beschermen en zo min mogelijk geweld te gebruiken als nodig.

1 like

Ja was ook onwijs spannend! Vooral omdat je op dat moment geen kant op kan en denkt hey hoezo beschermt de politie mij niet. Pas na de situatie zie je in van die kunnen niet weten dat wij wel of niet veilig zijn en beschermen zo zichzelf.

Van het alleen op armen en benen slaan protocol wist ik niet! Haha opzich wel een slimme regel ja :joy: Ik hoop dat er in ieder geval goed naar wordt gekeken en misschien ook wel een statement naar buiten wordt gebracht over wat er is gebeurd/ eventuele aanpassingen. Dat het in ieder geval de onrust ook weg haalt onder de mensen van de politie wil je doodslaan

2 likes

Iemand zei net (heel serieus) dat hij denkt dat corona een complot is om de klimaatdoelen te halen :exploding_head:

2 likes

The Great Reset :sunglasses:
toch? Dat is toch ook wat Isaatje ademt en beweegt?

1 like

Ohh, is dat the great reset :joy: Die term had ik wel gehoord inderdaad, maar nooit opgezocht.

1 like

Volgens mij wel haha. Weet het nie tzeker, maar volgens mij is dat het idee…

Zie vanochtend deze veel op FB voorbijkomen

Nu is de tijd dat je je eens gaat verdiepen in:
Agenda 2030
Patent 060606
Great reset, build back better.
Nou geloof me, je schrik je de tering.
Heeft geen mallemoer met complot denken te maken maar realiteit.
Oorlog is pas verloren als de laatste slag geslagen is.

3 likes

Vergeet niet de frauduleuze verkiezingen om marionet Rutte aan de macht te houden!

1 like

En we hebben nu een partij met de afkorting BBB in de kamer! Dat kan geen toeval zijn… 1+1=3

19 likes

Fraude!1!!11!

1 like

Ik kwam op Twitter net J.orn L.uka tegen, jeetje… een hele podcast over allerlei ongein (Corona nep, great reset etc etc). Daarbij valt Isa in het niet…

1 like

Iemand uit mijn omgeving had gister zijn stories gerepost. Incl. allemaal comments en een lijst met partijen waarop je moest stemmen als je tegen communisme (???) bent en voor vrijheid (FvD en PVV). En dan ook de lijst met partijen waar je vooral niet op moest stemmen (VVD, PvDA, SP, GL, D66). En dat ook allemaal gelinkt aan BBB etc.

Vond het zo ver gaan. Waar ze elke keer communisme vandaan halen snap ik niet. En waarom ze het wel ok vond om mij te vertellen waar ik wel/niet op moest stemmen snapte ik al helemaal niet.

2 likes

Inderdaad! Het is gewoon een beetje eng hoe ver het allemaal gaat

Ik heb geen Twitter maar heb wel z’n site gevonden: https://www.jornluka.com/blog/

Zelf hou ik meer van “complottheorie light” zoals dit: https://www.flaska.nl/het-verhaal/
Het hangt wel een beetje samen met frequenties, stralen en energieniveaus maar het is onschuldig (hoeveel er natuurlijk aan wordt verdiend) en niet zo gericht op bangmakerij
Vind ik heel fijn om over te lezen en in te verdwalen

1 like

Volgens mij heb ik hier al eerder aan gerefereerd op het forum, maar hebben jullie de podcast van Argos over ritueel kindermisbruik beluisterd/ video’s over gezien? Die podcast kwam vorige zomer ongeveer online.

Ik snap dus niet dat dit niet een veel groter nieuwsitem is geworden. Op deze manier werk je complotdenkers toch alleen maar in de hand? Want zie je wel, de MSM gaat er verder niet op in omdat ze veel te verbergen hebben etc. etc.

Zo zat ik afgelopen weekend Een podcast over media te luisteren met dit keer Rudy Bouma te gast, die zich blijkbaar al twee jaar lang onderdompelt in de wereld van complotten. Op zich een interessant gesprek. Maar terloops zei hij ergens: “Ja er is echt 0 bewijs of aanwijzingen voor satanisch kindermisbruik waar altijd aan gerefereerd wordt door complotdenkers.”. Maar hij is van Nieuwsuur, en Argos is ook van de NPO. Hij moet toch van die Argos uitzending weten dan? En daarnaast speelt dat hele verhaal van Jeffrey Epstein natuurlijk ook nog. Hiermee wordt alles voor complotdenkers toch alleen maar meer verdacht? Waarom wordt dit gedeelte van die complottheorieën niet (deels) bevestigd? Of wordt er beaamt dat we hier meer onderzoek naar moeten doen?

Maar ik vind dit van een ander kaliber. Het verbaast me gewoon dat er niet meer heisa van wordt gemaakt.

Ik ken die uitzending van Argos zelf niet maar herinner me er wel eens wat over gelezen te hebben. Dat was denk ik dit stuk: https://kloptdatwel.nl/2020/07/01/argos-en-het-onbestaande-satanische-rituele-misbruik/.

Conclusie:

Samenvattend kunnen we dus stellen dat de uitzending gebaseerd is op oncontroleerbare uitspraken van ‘Marinke’, een anonieme informante en uitspraken van vijf omstreden ‘experts’, die bij nader inzien veelal activisten blijken te zijn.

1 like

IMG_20210326_162437_601

Ik kwam net dit tegen.

10 likes

Oh nou de MSM is in ieder geval objectief :laughing: