Ja daarom gaf ik ook aan dat ik niet kan oordelen over de politie. Maar ik merk dat er op social media heel veel wordt gezegd door demonstranten ja maar het was nog maar 15 minuten of we zouden weg gaan hoezo grijpen ze in. En veel vergeten dus bewust of onbewust dat ze daar niet mochten staan.
Ik ben 1x per ongeluk in een ME linie terecht gekomen. Ik ging met vriendinnen stappen en er was een gevecht tussen punkers en de politie aan het uitbreken, wij kwamen niets vermoedend in het midden terecht. Links de ME en rechts de punkers die met van alles aan het smijten was richting de ME. Wij dachten oh de ME kant is veilig die laten ons vast door want wij zijn 4 16 jarigen. Zodra we dichterbij kwamen werd ons gesommeerd weg te gaan en slaande bewegingen gemaakt. We werden gelukkig door iemand die daar in de straat woonde in huis getrokken. Later gingen wij verhaal halen bij de politie en die gaven ook aan dat dit protocol is. Wij kunnen denken dat wij schattige 16 jarigen waren maar de ME ziet iedereen die richting hun komt als dreiging en mag dan ook weg slaan.
Tlrd: er zijn bepaalde protocolen vanuit de politie/ME met bepaalde situaties. Dat kan heftig er uit zien maar het is niet gelijk heel zwart wit te benoemen als politie geweld of buitensporig geweld. Ik ben er wel absoluut mee eens om dit soort situaties te evalueren en te kijken wat er anders/ beter kan en dat door te voeren. Dus dat is zeker goed dat ze dat nu gaan doen.