Ja zeker! @Fotorolletje Echt onwijs lekker eten daar. Vooral de wentelteefjes van Fries suikerbrood Qua avondeten vind ik toch de Walrus altijd wel lekker, maar ik hoor collega’s (ik werk in Sneek) ook wel over Lokaal 55 maar daar heb ik zelf nog nooit gegeten.
Als je sushi wil is Yugo lekker. Hoe lang blijf je er? En wat voor tips zoek je?
We zijn er een dagje! Was opzoek vooral naar de leukste horeca tips maar als jullie nog tips hebben om te doen in Sneek of in de omgeving, ook altijd welkom. Thanks so far!
Het krantje al gezien? Staan leuke dingen in! En simmerdeis gaat dit jaar door zag ik. Muziek en theater festival in Drachten. Is heel leuk. Hebben jullie nog leuke dingen om naar uit te kijken?
Ik ga morgen naar het Fries Museum, naast de tentoonstellingen ga ik naar een conservator lezing (€5,-), voor als iemand mee wilt gaan
Ik moet zeggen dat ik niet alle dingen de moeite waard vond, vond 2 dingen echt heel mooi. Die geprojecteerde hoofden op de bomen zijn wel heel bijzonder. Ik zou zeggen, plak er nog iets aan vast in de regio, dan is het wel de moeite.
Heeft iemand tips voor leuke workshops of doe dingen in de omgeving van drachten? Leek me wel leuk om iets te doen samen met een vriendinnetje ipv het standaard uit eten bijvoorbeeld om bij te kletsen
Wandelen in Beesterzwaag en/of Olterterp. In oranjewoud is het ook leuk wandelen en Appelscha is best wel dichtbij en heeft een prachtig bos
Simmerdeis natuurlijk, maar dat duurt nog wel even. In Leeuwarden is dacht ik jaarlijks een gratis theater festival.
https://www.baksels.net/workshops/ Dit is ongeveer een half uur rijden. Leuke bakworkshops! Heel gezellig om te doen.
Fries museum en drachtster museum zijn leuk. De lawei en iduna hebben regelmatig betaalbare theater dingen en/of concerten. De lawei had afgelopen zomer een buitenbioscoop, misschien dit jaar ook wel. De neushoorn en de harmonie in Leeuwarden hebben ook regelmatig leuke dingen net als het posthumus in Heerenveen.
T/m 29 jaar kan je naar het noord Nederlandse orkest voor 12,50 in oa drachten geldt dat.
Natuurlijk kringlopen! Er zijn er heel veel die leuk zijn.
Oeh thanks! Wat leuk die van de workshops, wist ik niets van.
Ik heb laatst een workshop chocolade en bonbons gehad in Heerenveen, bij PUUR. Was ook zeer geslaagd
Ooooh lekker! Als mijn mini baby iets minder mini is gaan we ook weer.
Glas in lood workshop bij Klaver Vier in Houtigehage. Heel leuk vond ik dat!
Edit: Beetje late reactie zie ik nu.
De walder in Bakkeveen is misschien wel leuk.
Markt 23 heeft een speelhoek en is ook wel prima qua eten en heeft een Leuke inrichting. Die zit in Drachten
Wat leuk! Er zit in de buurt trouwens nog een snackbar waar ook een klein speeltuintje bij is. Dat is ook wel een gezellig plekje als je nog een x iets anders wilt.
Is er hier iemand van de randstad naar friesland verhuisd, en hoe was dat? Mijn partner woont er en na vier jaar is het idee wel dat we gaan samenwonen maar ik vind het de ene keer lastiger dan de ander. Nu even een paniekfase want ik ging me inlezen in sportscholen en die zijn er nauwelijks en als ze er zijn geven ze max 2 lesjes per dag en de sportschool is juist mijn tweede thuis nu met 160+ lessen per week en ik had een beetje gehoopt daar dan vrienden te kunnen maken.
Ik was eerst naar een middelgrote stad verhuisd in Fr. en dat was oprecht prima, die stad kende ik goed en was ook gewoon we in lijn met het gedachtegoed en activiteiten die de grote stad waar ik daarvoor woonde ook biedde. Ook genoeg sportscholen met veel klasjes. Maar nu woon ik wel echt buitenaf en moet ik wel echt na 4 jaar nog wennen aan het feit dat ik daar echt de reuring op moet zoeken en deze niet naar mij toekomt. Ondanks dat ik wel echt van het buitenleven hou. Mijn huidige sportschool heeft trouwens ook veel lessen en zit op 10 min rijden. Dus het hangt er ook een beetje vanaf waar je gedropt wordt, maar eigenlijk zitten ze overal wel.
Huh, nauwelijks sportscholen? Dat herken ik niet. Alle grote plaatsen hebben meerdere sportscholen die zo’n 10 lessen per dag geven. Leeuwarden/Sneek/Drachten/Heerenveen. GO180, MyHealthclub, Bodyshape, Basic Fit, Cross Fit etc. Of ga je in een klein dorp wonen? Dan is de kans groot dat je met de auto/OV zo in één van de grotere plaatsen bent.
Ja wel wat kleiner dan die je noemt. Sneek en Heerenveen zijn nog ruim 20 minuten met de auto. Dat vind ik niet “zo’” en ik ben helemaal eigenlijk iets anders dan de fiets naar sporten niet gewend. Dat ik dat een beetje moet leren aanpassen snap ik, maar meer dan 20 min rijden voor een goede training baal ik wel van.
Ik ga morgen naar Leeuwarden. Heeft iemand nog tips voor een lekker lunch/koffie tentje en leuke winkels?
Broodhuys voor lunch! Stek is overigens ook lekker.