Het Frieslandtopic

Ahhh ik kom maandelijks in Feanwalden maar voor mijn gevoel is daar niks te doen (sorry mensen haha) Het is dat er vrienden wonen. Ik ben wel echt verliefd op Dokkum :heart: Heeeeel goed dat je naar het Het Eise Eisinga planetarium in Franeker gaat! Ik ben er in 2019 geweest en zou er graag nog een keer weer naar toe willen


6 likes

Jaa, en er is een maki verblijf waar ze lekker tussen je door lopen/springen. Kijk:

image

Er zijn trouwens ook super leuke stadslopen in Leeuwarden die gratis zijn met allerlei thema’s: Leeuwarden Free Tour – A Guide to Leeuwarden

5 likes

Wat zijn jullie tips voor Sneek?

Royaal belegd!

3 likes

Ja zeker! @Fotorolletje Echt onwijs lekker eten daar. Vooral de wentelteefjes van Fries suikerbrood :pleading_face: Qua avondeten vind ik toch de Walrus altijd wel lekker, maar ik hoor collega’s (ik werk in Sneek) ook wel over Lokaal 55 maar daar heb ik zelf nog nooit gegeten.

2 likes

Als je sushi wil is Yugo lekker. Hoe lang blijf je er? En wat voor tips zoek je?

1 like

We zijn er een dagje! Was opzoek vooral naar de leukste horeca tips maar als jullie nog tips hebben om te doen in Sneek of in de omgeving, ook altijd welkom. Thanks so far! :grin:

1 like

Het krantje al gezien? Staan leuke dingen in! En simmerdeis gaat dit jaar door zag ik. Muziek en theater festival in Drachten. Is heel leuk. Hebben jullie nog leuke dingen om naar uit te kijken?

1 like

Ik ga morgen naar het Fries Museum, naast de tentoonstellingen ga ik naar een conservator lezing (€5,-), voor als iemand mee wilt gaan :smiling_face:

Ik kreeg via Instagram reclame voor Luna Waterstad in Sneek en ik vroeg me af of er al iemand is geweest. Is het de moeite van een uur rijden waard?

https://www.mediaartfestival.nl/luna-2022/?fbclid=PAAaZIvvj3ZFm6P9_xMCR3WwlaHPIWzHg3Fj8qrhqhDjKGaSm6sx_UW4ewp5Q

1 like

Ik moet zeggen dat ik niet alle dingen de moeite waard vond, vond 2 dingen echt heel mooi. Die geprojecteerde hoofden op de bomen zijn wel heel bijzonder. Ik zou zeggen, plak er nog iets aan vast in de regio, dan is het wel de moeite.

1 like

Bedankt!

Heeft iemand tips voor leuke workshops of doe dingen in de omgeving van drachten? Leek me wel leuk om iets te doen samen met een vriendinnetje ipv het standaard uit eten bijvoorbeeld om bij te kletsen

2 likes

Wandelen in Beesterzwaag en/of Olterterp. In oranjewoud is het ook leuk wandelen en Appelscha is best wel dichtbij en heeft een prachtig bos

Simmerdeis natuurlijk, maar dat duurt nog wel even. In Leeuwarden is dacht ik jaarlijks een gratis theater festival.

https://www.baksels.net/workshops/ Dit is ongeveer een half uur rijden. Leuke bakworkshops! Heel gezellig om te doen.

Fries museum en drachtster museum zijn leuk. De lawei en iduna hebben regelmatig betaalbare theater dingen en/of concerten. De lawei had afgelopen zomer een buitenbioscoop, misschien dit jaar ook wel. De neushoorn en de harmonie in Leeuwarden hebben ook regelmatig leuke dingen net als het posthumus in Heerenveen.

T/m 29 jaar kan je naar het noord Nederlandse orkest voor 12,50 in oa drachten geldt dat.

Natuurlijk kringlopen! Er zijn er heel veel die leuk zijn.

2 likes

Oeh thanks! Wat leuk die van de workshops, wist ik niets van.
Ik heb laatst een workshop chocolade en bonbons gehad in Heerenveen, bij PUUR. Was ook zeer geslaagd :grin:

1 like

Thanks voor de tip!! Beviel erg goed!

4 likes

Ooooh lekker! Als mijn mini baby iets minder mini is gaan we ook weer.

2 likes

Glas in lood workshop bij Klaver Vier in Houtigehage. Heel leuk vond ik dat!

Edit: Beetje late reactie zie ik nu.

1 like

De walder in Bakkeveen is misschien wel leuk.

https://dedwaler.frl/

Markt 23 heeft een speelhoek en is ook wel prima qua eten en heeft een Leuke inrichting. Die zit in Drachten

1 like

Wat leuk! Er zit in de buurt trouwens nog een snackbar waar ook een klein speeltuintje bij is. Dat is ook wel een gezellig plekje als je nog een x iets anders wilt.