Probeer niet teveel je eigen relatie te vergelijken met die van een ander. Wat vind jij belangrijk in een relatie en waar heb jij zelf behoefte aan? Spreek dit uit naar je partner en kijk of jullie elkaar in het midden kunnen vinden. Je eigen geluk staat altijd op de eerste plaats, vergeet dat niet!
Heh ene x wil je het uitmaken met hem en de andere x wil je je dromen niet achterna gaan omdat hij het dan gaat uitmaken met jouâŠ
Jullie kennen elkaar pas iets langer dan een half jaar toch? En hij heeft al een paar x gezegd dat hij het uit zal maken als er iets kleins gebeurt of iets niet veranderd. En al die andere drama. Meid dump die gast en ga naar ghana. Die verandering van jouw toxic omgeving zal je goed doen.
Ja mee eens, ik denk dat het in deze situatie ook zo afhankelijk is van de specifieke omstandigheden. Is dit een grote droom van je waar je al lang naar uitkijkt? Dan zou ik het persoonlijk heel erg vinden als je vriend je zou tegenhouden of het uit zou maken als je gaat. Tegelijkertijd kun je er niet omheen dat dit invloed heeft op je relatie, dus ik snap wel dat je hier samen over praat en elkaars wensen en bezwaren serieus neemt.
Het is niet egoĂŻstisch om naar je gevoel te luisteren. Belangrijkste in een relatie is dat je als individu ook je eigen keuzes kunt maken, maar ook dat je elkaar support als de ander zijn/haar dromen wilt najagen. Ga in gesprek met elkaar, onderzoek of dit iets is wat je graag wilt, maar wees je ervan bewust dat het allerbelangrijkste is dat je zelf gelukkig bent voordat je iemand anders gelukkig kunt maken.
Mijne zou dit prima hebben gevonden (voordat we kinderen hadden) maar hij zat zelf toen bij de marine en was maanden van huis.
Maar tbh denk ik (als ik even mag inbreken) dat de eerste reactie van mijn partner zou zijn âwow wat tof dat je daarover nadenkt/dat ambieertâ en daarna pas âIs wel lang⊠een jaarâ. Teleurstelling uiten over zoiets groots is denk normaal, maar meteen zeggen âdan ga ik bij je wegâ vind ik wel echt extreem. Heel clichĂ© misschien, maar wat is een jaar als je de rest van je leven samen wil doorbrengen? Als het jou een fantastische ervaring geeft en je de mogelijkheid hebt⊠Is dan toch iets waar je iig een goed gesprek over moet kunnen voeren.
Ps. mijn beste vriendin zit nu 4 jaar voor haar phd in het buitenland en haar vriend zit gewoon in Nederland. Dat is wel echt next level iemand iets gunnen denk ik; maar zij zei toen tegen mij: âals het niet lukt om deze relatie in stand te houden, dan heeft het zo niet moeten zijn. En dan heb ik in ieder geval geen spijt dat ik deze kans niet heb gepaktâ. Niet iedereen denkt daar natuurlijk zo over, ik zou zelf ook niet weten of ik dit zou trekken, maar ik vond het wel een mooie (en zeker geen egoistische ) gedachte.
Ja dat is misschien persoonlijk dan. Ik ben 7 jaar samen met mijn vriend en wij zouden daar onze weg wel in vinden op dit moment (als er kinderen zouden zijn is dat een ander verhaal denk ik). Toen wij een jaar samen waren ben ik 3 maanden in het buitenland geweest en we vonden dat vooraf wel lastig, maar uiteindelijk ging dat prima. 3 maanden is natuurlijk geen jaar, dat begrijp ik ook wel
Maar ik vraag me dan vooral af; als je relatie wankel is; wil je dan je leven on hold zetten om te kijken of je er uiteindelijk gelukkig van wordt om samen te blijven? Ik zou dan denk ik eerder voor mezelf kiezen. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen!
Ik denk dat dit ook heel erg levensfase afhankelijk is. Ik ben zelf 23 en mijn vriend is 27 en we zijn 5.5 jaar samen, ik ben mijn studie aan het afronden en mijn vriend zit nu in een tussenfase. Ik zou het anders vinden als hij dat nu zou willen, dan wanneer wij zouden samenwonen en allebei vaste baan hebben etc. Ik snap heel goed dat je, ondanks dat je een vrije relatie hebt, je na 13 jaar daar toch anders over denkt!
@Loveisafourletterword ik zou in jouw geval helemaal niet naar Ghana geen. Beter een jaar op jezelf zonder vervelende relatie en dan aan jezelf werken. Naar het buitenland gaan voor zo lang en naar een land met minder voorzieningen qua psychische zorg lijkt me geen goed idee.
@Loveisafourletterword Ik heb jouw andere berichten op dit forum niet meegekregen maar mijn partner en ik hebben dit besproken en wij zouden daar oke mee zijn. We hebben allebei werk waarbij er een kans is dat we naar het buitenland moeten of kunnen. Ik heb al vanaf het begin tegen hem gezegd dat ik dat graag wil, dus hij weet ook waar hij aan toe is.
Ik denk dat het wel afhangt van de context en van waar je heen gaat. Als mijn vriend nu ineens een jaar op een onbereikbaar oord gaat chillen om ~zichzelf te vinden~, zou ik dat vervelender vinden dan wanneer hij voor werk of studie oid naar een plek gaat waar ik hem makkelijk zou kunnen opzoeken.
Stel je voor dat je daar ook iemand treft die je manipuleert en gaslight. Zit je dan in Ghana.
Ohhhhhh
Mijn vriend staat sinds een tijdje vroeg op âom met zijn meisjes* te dauwtrappenâ
*onze katten
gaat ie dan met ze naar buiten wandelen?
Ja dan mogen ze even in de tuin lopen haha
Ik was zo overprikkeld dat ik tegen mn vriend heb staan schreeuwen dat hij maar even moest googlen voor de definitie van sparren (ik heb gebokst dus hij dacht leg het even uit). En ik schakelde compleet uit en ging in bed liggen. Ik voelde me best een kreng maar later zei hij dat hij het juist ok vond en ook wel aan mij merkte dat ik niet blij was.
Ik ben niet gewend in een relatie dat ik mijn instabiele depressieve zelf kan zijn. En met hem kan dat wel en het is wennen maar ook wel heel fijn.
Mân vriend zei net ineens: âJe bent mooi als je lacht. Of ja je bent altijd mooi, maar extra mooi als je lacht! Dan krijg ik kriebels.â
Vanavond finale van WIDM terugkijken met mân vriend. Lekker prosecco voor erbij gehaald. Echt heel veel zin in om gewoon lekker te knuffelen en klef te doen haha.
Fuck alle rozen, teddyberen etc. Liefde is als je man de poep onder je schoenen buiten aan het schoonmaken is met een oude tandenborstel. Ik ben vanmiddag met mn laarsjes (met profiel) in een gigantische drol gaan staan. Ik heb echt mega smetvrees, dus had ze haast gelijk weggegooid haha.
Dus nu zit hij met handschoenen, dettol en alles op de gemeenschappelijke vlonder van ons gebouw (inclusief bilspleet bij het bukken
) te poetsen terwijl ik heel irritant aanwijzingen roep op veilige afstand.
Ahhh haha, lief van âm. Vergelijkbaar verhaal, zo heeft mijn vriend gisteren heel secuur een paar blaadjes sla staan wassen en droogdeppen omdat het restaurant waar we hadden besteld mosterd op mijn burger had gedaan, en dat vind ik echt niet lekker. De mosterd zat alleen op het onderste broodje dus hij heeft mijn onderste helft verwisseld met zijn bovenste helft en alle garnituren helemaal mosterd-vrij gemaakt. Echte liefde