Het geluk dat een relatie heet

Dit vraagt om een poll! :disguised_face:

Wanneer gingen jullie samenwonen?

• De dag dat we elkaar leerden kennen
  • Binnen enkele (<6) maanden
  • Tussen 6-12 maanden
  • Na een jaar
  • Na twee jaar
  • Na drie jaar
  • Na vier jaar
  • Na vijf jaar
  • Na langer dan 5 jaar samenzijn
  • Wij wonen (nog) niet samen
  • Wij zijn nooit van plan samen te gaan wonen

0 stemmers

Ik ben na 2 maanden gaan samenwonen. We waren toen 22 en 23 jaar.

3 likes

We hebben een half jaar ‘samengewoond’ als in dat hij altijd bij mij sliep, omdat hij nog bij zn ouders woonde direct toen we wat kregen, maar daarna is ie 2 jaar op kamers gegaan 2 uur verderop. En daarna pas echt officieel samen gaan wonen.

4 likes

Nu nog niet, maar het plan is als we rond de 2,5-3 jaar samen zijn. Ik denk dat eerder gevoelsmatig ook wel had gekund, maar de omstandigheden zijn er nu nog even niet naar. Ik vind dat ook niet erg want ik woon nu met vriendinnen en dat is ook hartstikke gezellig. Samenwonen met mijn partner kan de rest van ons leven nog en dat komt vanzelf wel!

2 likes

Thanks voor de poll haha! Daar was ik te lui voor. :’)

Na onze eerste date is hij eigenlijk nooit meer weg gegaan. Na twee maanden lagen al zijn spullen bij mij.

5 likes

Ik hoop eind dit jaar samen te wonen en dan zijn we 2 jaar samen.

1 like

Ik hoop(te) eind dit jaar want dan zijn we 2,5 jaar samen maar het is best lastig allemaal. Ik ga sowieso zijn kant op (120 km van waar ik nu woon) en zijn huidige appartementje is eigenlijk wel echt te klein voor 2 mensen dus moet er eerst een andere huurhuis komen en dat kost ook weer geld wat we nu beide niet hebben. :’) Naja alleen wonen bevalt me ook nog wel en volgens mij denkt hij daar net zo over haha. Komt vanzelf wel.

(Dit is ook voor ons beide onze eerste eigen huurhuisje dus denk daarom ook wat minder haast)

6 likes

11 maanden na onze eerste date brak de pandemie uit en trok ie praktisch bij mij, al ontkent hij dat zodat ie niet hoeft toe te geven in mn geboortestad te hebben gewoond.

1.5 jaar na onze eerste date hebben we samen een huis gehuurd

1 like

Binnen een jaar en toen begon de panini en moest hij volledig thuiswerken terwijl ik minder cliënten kreeg op een dag.
Maar we hebben elkaar nog steeds niet afgemaakt en gaan over 8 weken trouwen :heart_eyes:

En hij heeft net ijsjes gehaald bij de ijscobar aangezien ik covid heb

11 likes

We wonen allebei op onszelf (hij met een vriend). We zijn nu 6.5 jaar samen, maar ik was 17 en hij 21 toen we elkaar leerden kennen dus vooral nog studie fase enzo. Volgend jaar heb ik m’n diploma en dan gaan we samenwonen :sparkling_heart: We hebben al zoveel hobbels en relatietests gehad dat ik er wel erg naar uit kijk, wil hem niet steeds hoeven missen.

1 like

Na een jaar en twee maanden. Als je ouder bent lijkt het inderdaad allemaal wat sneller te gaan haha. Maar vaak heb je dan ook de middelen daar sneller voor ten opzichte van relaties als je 18 jaar oid bent. Als het goed voelt lekker doen zou ik zeggen!

6 likes

De dag nadat het officieel werd stond hij met zn sporttas vol kleding voor de deur, en heeft hij daarna vrijwel nooit meer thuis geslapen. Nu anderhalf jaar erna staan we eindelijk op hetzelfde nieuwe adres ingeschreven en voelt v dat voor mij juist weer relatief laat.

@Bergson als het goed voelt, lekker doen!

4 likes

Relatie van 4 jaar, midden en eind 30 en gaan voorlopig nog niet samenwonen. Ondanks dat we wel 70% van de week samenzijn of meer :sweat_smile: liefst zou ik gaan latten in dezelfde straat.

4 likes

Hahaha, wij wonen inmiddels wel samen, maar blijven grappen dat het tijdelijk is omdat we uiteindelijk buren willen worden

10 likes

Ik lig in bed met heel veel buikpijn (ongesteld) en mijn vriend komt net airfryersnacks brengen :heart_eyes:

7 likes

Wij na zes jaar maar daarvoor woonden we al drie jaar bij elkaar om de hoek.

1 like

Zo’n 2,5 jaar na onze eerste date, maar daarvoor woonde hij eigenlijk al praktisch bij mij in. (Ik woonde op mezelf en hij nog bij z’n ouders dus hij zat vrij snel alleen nog maar bij mij)

Ik leerde mijn vriend kennen toen ik net geen 16 was en hij 17, en op m’n 21e zijn we samen gaan wonen

We kregen een relatie toen hij 20 was en ik 17. Jaar later zijn we gaan samenwonen vanwege de afstand. Een huis kopen was toen nog te doen als net afgestudeerde met baangarantie plus veel spaargeld en eindejaars uni student. :weary: