Het geluk dat een relatie heet

Hij is na net iets meer dan 6 maanden bij mij ingetrokken. Hj moest het huis uit waar hij woonde (met huisgenoten), dus we hebben besloten het te proberen. Wel met de voorwaarde dat als het niet werkte, dat ook ok zou zijn en niet het einde van de toch nog best prille relatie, want het appartement is maar 45m2, en ik had ook nog nooit samengewoond hiervoor, dus maakte me er wel een beetje zorgen over dat ik nu ineens mijn plek moest delen. Maar het gaat nu al bijna 1,5 jaar heel goed, ondanks dat hij altijd thuis werkt en ik ook heel veel (sinds deze maand pas weer wat vaker naar kantoor). We zijn beiden eind 30 trouwens.

5 likes

Eigenlijk is dit leed voor mijn vriend: ik ben hem vandaag maximaal aan het trollen. De 1 april grappenstand staat op 2-0. Iemand nog inspiratie voor meer grappen?

2 likes

Deel dit in detail met ons aub

2 likes

Ik ben begonnen met:

• Er zit echt een rare vlek op je gezicht en proberen dat weg te poetsen tot ie zelf ging kijken.
  • Toen hij aan het aankleden was heb ik heel verontwaardigd gevraagd of ie dat echt aan doet. Waarop hij drie rondjes voor de spiegel ging kijken wat er mis mee is
  • Mijn volgende wordt dat de koffieautomaat het niet doet (dat trekt ie echt niet)
  • Ik heb ook nog de optie: huh heb je Ć©cht dat beleg op je brood gedaan, daar stond schimmel op (maar die vind ik te zielig)
19 likes

Whaha ook echt slechte kut grappen. Ga je ook nog een scheet kussen neerleggen, de hele auto beplakken met post-it’s en een nepspin in zijn bed leggen?

3 likes

Haha het is dat ik die dingen niet in huis heb, anders had ik ze zo gedaan. Het idee is wel dat ze zo flauw mogelijk zijn, dan geniet ik er het meest van

1 like

De melk en karnemelk in het pak verwisselen? Het doosje met eieren vullen met lege eierschaal op de kop erin gezet? Een papiertje onderop zijn computermuis plakken zodat de muis het niet doet? ā€œJe veter zit losā€!

5 likes

Love it, gaan allemaal op de lijst

2 likes

Hoe klaar is jouw vriend op het moment al met jou?

4 likes

De koffiegrap was waanzinnig. Had de stekker uit stopcontact gehaald met daar boven een briefje 1 april. Hij heeft echt lang lopen zoeken wat er mis was. Maar hij kan er wel om lachen, miss ook omdat ik zo weg gašŸ˜‚

23 likes

Haha, ben door jou nu ook geĆÆnspireerd om een grap met mijn vriend uit te halen. Hij werkt op locatie, dus iets met een foto ofzo die ik naar hem app. Maar een positieve coronatest is ook weer zo flauw :stuck_out_tongue: Kan niks leuks bedenken

Ik moest ineens terugdenken aan dat we een keertje waterpijp gerookt hadden, en dat ik Skyfall van Adele had opgezet (om de een of andere reden). Op een gegeven moment staat mijn vriend op en zegt:
ā€˜Kom op we gaan naar beneden’.
En ik zeg;’ Neeheee ik wil naar Skyfall luisteren '.
Vervolgens zucht hij en gaat hij weer zitten hahahaha. Ik vind Skyfall niet eens een goed nummer ofzo, en snap echt niet waarom ik er zo graag naar wou luisteren maar toch bleef hij voor mij wachten :rofl::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Het was vandaag de sterfdag van mijn vader. Gisteren vertelde ik van het strand waar mijn vader me elke zomer mee naar toe nam om haaientanden te zoeken en bootjes te kijken. Mijn vriend heeft vanochtend eten en drinken klaar gelegd en me verrast met een autoreis van drie uur heen en drie uur terug om daar over het ijskoude strand te lopen :heart_eyes:. Ik heb het echt getroffen.

86 likes

Wat lief :heart: Dikke knuffel

6 likes

Mijn vriend sprak net spontaan en out of nowhere zijn waardering uit voor mij en wat ik voor hem doe. We hebben allebei een hele drukke periode en hij is druk met ons nieuwe huis en ik doe nu het meeste thuis en zei dus net dat hij zo blij was dat ik dat voor hem (en ons) deed. Klinkt vanzelfsprekend maar vind het gewoon heel lief dat hij dit ook gewoon zegt :heart_eyes:

9 likes

Ik ben gestrand met de trein (grote treinstoring) en ik belde mijn vriend, maar gewoon om mijn frustratie te uiten. Maar hij zei gelijk: ik kom je halen, terwijl het voor hem ook een uur rijden is :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Mijn vriend die zijn financiĆ«n bekijkt en vertelt dat hij een potje ā€œbruidsschatā€ heeft geopend :smiling_face_with_three_hearts:
Kan niet wachten om die stappen met hem te ondernemen.

37 likes

Dat we beter communiceren, relatie therapie heeft ons zo veel goeds gebracht. Waardoor hij nu meer huishoudelijke taken overneemt en mij meer begrijpt dat ik niet altijd zo veel prikkels in een keer kan verwerken.
Daarnaast is ook onze vertrouwensband gegroeid. Waarbij hij nu aan het terassen is met een vriendin en ik dit alleen maar leuk vind voor hem!
Daarnaast ook echt persoonlijke groei door gemaakt dat ik er echt wel mag zijn zeg maar.

13 likes

Wat super! Ik hoor niet vaak dat mensen daadwerkelijk die stap naar therapie zetten. Ik/wij denken er ook aan, maar vind het toch te spannend ofzo denk ik?

Het is ook spannend, confronterend, eng en je voelt echt een schaamte. Want ik ben pas 30 en nu al in relatietherapie?
Maar ik ben zo enorm blij met deze stap waardoor we elkaar beter leren kennen, onze communicatie verbeteren, begrip hebben waarom iemand is zoals hij/zij is. Je houd een spiegel voor bij je partner maar ook bij jezelf.
Mocht je vragen hebben oid mag je me altijd een DM sturen. Ik kan het in iedergeval echt aanraden, wel een belangrijke kanttekening is dat je bij een therapeut/psycholoog zit waar je echt comfortabel bent!

8 likes