Het laatste was dat hij moest werken en ik alvast in zijn huis was. Toen heb ik de huiskamer versiert (lichtjes, kaarsjes) en een heel diner voor hem gemaakt. Hij wist wel dat we een verrassingsdate hadden die avond, maar niet wat.
Maar vergeleken met mijn vriend voelt het soms alsof ik ernstig onderdoe voor hem. Wat dingetjes die hij wel eens geregeld heeft voor mij:
- Mij de hele dag door briefjes gegeven met hints erop naar een volgende locatie/opdracht. Eindpunt was dat hij me op stond te wachten in het bos met ongeveer al het eten waarvan ik ooit had gezegd dat lekker te vinden.
- Een schatkist begraven in de tuin met daarin allemaal lieve briefjes voor de avonden dat hij me geen welterusten kon zeggen (allebei onregelmatige diensten in de zorg).
- Toen hij corona had en we elkaar niet konden zien, heeft hij een heel verrassingspakket bij mij laten bezorgen met chocola, chips, drank en een spiegel (echt zoān huge aankleedding, want die miste ik in mijn huis had ik wel eens gezegd). Ohja en (zelfgeknipte!) hartjes met daarop een date als tegoedbon. Dan kon ik ze inleveren en ging hij de date regelen.
Maar ik denk idd dat de samenvatting hiervan is het idee dat je even aan elkaar denkt of dat je samen even iets leuks doet, anders dan je dagelijks leven.