Het geluk dat een relatie heet

Sorry lang verhaal

Gisteren was ik om een kleine opmerking echt uit mijn dak gegaan tegen mijn vriend.
Uiteindelijk hebben we het ook direct goed uitgesproken.
Maar vandaag wilde ik toch dieper uitleg geven dat dit komt uit onzekerheid, ik elke dag de angst heb dat hij mij verlaat voor een ander. Ik zo vaak moet vechten tegen demonen in mijn hoofd en eigenlijk zo weinig zelfliefde heb dat als hij iets aan me zou willen veranderen ik het direct zou doen etc etc.
Dit is voor hem natuurlijk ook niet echt leuk om te horen. Maar het feit dat hij zo goed luisterde, dieper door ging vragen en ook vroeg of ik het oke vondt als hij me tips mocht gegen. Hij koos om zich van de bank te verplaatsen en al knuffelend tegen hem aan mocht ik mijn verhaal doen.
Ik ben zo intens blij met deze lieve man die ik echt mag gebruiken als steunpilaar

19 likes

Ik hoop dat je dit niet rot opvat, maar ben je hier ook in therapie voor? Want het is natuurlijk hartstikke fijn dat je je gehoord voelt door je vriend en het gevoel hebt op hem te kunnen leunen, maar je verdient het om je ook zonder die steun krachtig(er) te voelen. :hearts:

5 likes

Snap je reactie heel goed, zeker hoe ik het zelf ook omschrijf. Ik ben inderdaad al een tijdje in therapie.

4 likes

Sorry voor het late antwoord. Ik zat een beetje in de depressie haha. Heb heftig staan huilen op het vliegveld bij het afscheid. Maar het gaat gelukkig dit keer niet zo lang zijn. De planning is dat hij de week voor kerst komt en dan zo’n 3-4 weken blijft. Ik zit al naar tickets te kijken haha.

En Salem is fantastisch, maar ga niet in oktober. Het schijnt dan zo vreselijk druk te zijn, Salem is daar helemaal niet voor gebouwd. Vorig jaar heeft de burgemeester aan het einde van de maand mensen opgeroepen niet meer te komen en zelfs de stad afgezet voor nieuwe mensen. Het was te vergelijken met Manhatten in het weekend. Dus echt heel druk.
Dus als je gaat raad ik september of november aan. Vooral in november schijnt het prachtig te zijn in de New England omgeving. Als je naar Salem gaat, raad ik aan om in Marblehead te verblijven, 10 minuten van Salem vandaan. Echt een heel leuk dorpje met hele aardige mensen en goede vis restaurants. Ik ben zelf in de Harbor Light Inn verbleven, maar dat is niet heel goedkoop. Rond de 350 dollar per nacht (of meer als je wil). M’n vriend en ik kozen ervoor om dat te doen juist omdat we elkaar zo lang niet gezien hadden en we iets moois wilden. Als je verder nog vragen hebt, stuur een dm. Heb nog wel tips voor Salem

4 likes

Ik heb echt extreem veel menstruatiepijn ineens, terwijl ik niet eens ongesteld word want spiraal, inclusief helemaal opgeblazen en hormonaal en moe.

Heeft ie het bad laten vollopen en allemaal snacks gebracht en thee en kaarsjes :pleading_face:

15 likes

Ik lag vanmiddag op bed met maagpijn, hoor ik mijn vriend thuis komen. Kom ik beneden, staat hij de bijsluiter van een doosje rennies te lezen; hij moest even checken of je dat wel mag innemen als je zwanger bent 🄹

5 likes

Eerlijk gezegd vind ik dit geen geluk maar the bare minimum.

43 likes

Ik niet, ik vind het lief en betrokken van hem. Maar dat is hij altijd, dus dit is gelukkig geen uitzondering!

15 likes

wordt weer zo blij van deze berichten van iedereen, goed te horen dat er ook nog goede mannen bestaan. :slight_smile:

6 likes

Ah dat vind ik echt heel leuk en lief, enjoy de lekkere cappuccino en je barista :smile:

5 likes

Als tegenhanger voor m’n geklaag over (uiteraard) mijn man die geen verjaardagscadeau kan regelen, even een grote ode aan hoe hij voor mij zorgt en voor onze baby.
We zijn allebei ziek, baby en ik. De nachten duren lang, wat weinig slaap en ze moet nog veel drinken. Normaal slaapt ze prima in de cosleeper die aan zijn kant staat. Hij geeft haar aan voor een voeding, verder regelt hij de rest (speen terugstoppen, verschonen, wiegen enz).

Nu zij ziek is, sliep ik in het weekend maar 4 uur per nacht. En dat terwijl ik zelf ook beroerd was. Stond zieker op als dat ik in bed ging liggen. Ze kwam in haar eigen bed niet in slaap, dus lag ze tussen in. Ik wordt dan van ALLES wakker, dus ben de hele tijd met haar bezig terwijl m’n man overal doorheen slaapt. Wil hem dan ook niet constant wakker maken, want dan slaapt er in ieder geval nog 1 iemand.

Sinds ik het zondag avond echt niet meer zag zitten, is hij (inmiddels ook ziekkig) met dochter beneden gebleven tot middernacht. Kon ik vast de eerste drie uur slaap pakken. En daarna om 7 uur er weer uit met baby en peuter, zodat ik kon uitslapen. En vanmorgen weer. En dat terwijl hij zelf ook niet fit is. :heart: Op die momenten heeft hij echt aan een half woord genoeg.

13 likes

Ik vind het heel lief dat je dit zo waardeert, maar het is toch heel logisch dat hij ook zijn deel pakt?

19 likes

Maar je mag toch ook waardering uitspreken? Heel veel dingen zijn logisch, maar mag je het wel alsnog waarderen en positief uitspreken.

37 likes

Zeker! Maar dat is mijns inziens niet ā€˜het geluk dat een relatie heet’.

3 likes

Tuurlijk maar als je alles gaat waarderen krijg je wel waarderingsinflatie.

12 likes

Dat is toch ook geluk in een relatie, elkaar kunnen waarderen?

11 likes

Haha ik wist dat iemand dit ging zeggen ja. Toen ik het teruglas. En natuurlijk. Normaal verdelen we het gewoon eerlijk en heb ik ook al niks te klagen. Maar waar ik op een gegeven moment gewoon geen energie meer heb om te dealen met een huilende baby en een zeurende peuter doet hij het maar, in alle geduld. Met weinig slaap. En dan zorgt hij ook nog voor mij. Ik zou het niet op kunnen brengen :smiling_face_with_tear:

5 likes

Maar dit wordt een wat als… nergens blijkt dat ze alles waardeert.

1 like

Daarom zeg ik het hier en niet tegen hemzelf :crazy_face: (grapje)

4 likes

Als dat al geluk is :sweat_smile:

2 likes