Het geluk dat een relatie heet

Haha, dat is wel herkenbaar! Ik ben echt onuitstaanbaar bij weinig slaap en als iknl niet fit ben, mijn vriend gaat gewoon rustig door met wat nodig is op zulke momenten.

1 like

Geluk is een breed begrip waar veel onder valt en voor ieder anders in te vullen is. Maar ik vind het zeker onderdeel van geluk als je elkaar kan waarderen

6 likes

Precies. En dat vind ik gewoon het meest kutte aan kinderen hebben, dat je niet gewoon even lekker ziek kan zijn. Want de zorg gaat altijd door. En ik voel me verantwoordelijk. Maar hij stuurt me nu gewoon weg en neemt alles rustig over, zodat ik even alleen voor mezelf hoef te zorgen en dat is heel fijn.

5 likes

Maar wat is dan wel ‘het geluk dat een relatie heet’? Ik vind het bijvoorbeeld heel chill dat ik een relatie heb met iemand die voor mij kookt, en ook afwast, de was doet etc en normaal gesproken gaat dat min of meer 50/50 (gelukkig houdt niemand de score bij). Dat is doodnormaal en niet iets om je partner de hemel voor in de prijzen maar ik vind het wel chill haha. Maar ik ben ook iemand die zegt “bedankt voor het koken” en “bedankt voor de afwas” (en het ook chill vind dat te horen). En als één van ons ff in een zware periode zit of ziek is oid dan doet de ander meer. Dat is toch chill van een relatie hebben :stuck_out_tongue: anders moet je het alsnog allemaal zelf doen terwijl het eigenlijk even te veel is.

21 likes

Haha hier heb je wel gelijk in ja. Het ‘geluk’ is dan misschien meer dan hij het aanvoelt/ziet wanneer ik die ruimte nodig heb. Ik vind het van mezelf heel moeilijk om daar om te vragen (terwijl als ik dat doe hij daar altijd volledig rekening mee houdt).

6 likes

Zo zwaar is het allemaal niet. Ik verbaas me er gewoon over dat iemand dit als ‘geluk in een relatie’ ziet. Heeft er niks mee te maken dat je er niet blij mee mag / kan zijn, of niet uitspreekt dat je elkaar waardeert.
Ik zie ‘geluk dat een relatie heet’ meer als iets waar je echt geluk mee hebt. Dat je denkt: wat bof ik toch ontzettend met deze partner.
Maar dat is dan gewoon een andere interpretatie van dit topic, denk ik.

2 likes

Ik heb hierdoor het idee dat je mag boffen met je partner als hij iets buitenaards doet waar nog nooit iemand aan gedacht heeft oid.
Degene die dan aangeven ‘dit is de bare minimum’ wat is dan in jullie ogen wel spectaculair genoeg wat in dit topic geplaatst mag worden? Ik ben hier zelf benieuwd naar want iedereen heeft misschien een andere perceptie hiervan.

24 likes

Dat vraag ik me ook wel eens af! Ik vind het bijvoorbeeld heel fijn dat mijn vriend me altijd direct een kus geeft en vraagt naar mijn dag als hij thuiskomt. Dat is niks speciaals of bijzonders maar voor mij wel een geluksmomentje dat ik zonder relatie niet zou hebben.

36 likes

Joh, ik vind het helemaal prima. Ik verbaas me er alleen over.

4 likes

Haha weet niet of dit specifiek over jou ging (maakt ook niet zoveel uit) maar dit is wel precies de spijker op z’n kop:

@iedereen, blijf vooral méér leuke geluksmomentjes delen ipv altijd alleen maar gezeik en drama

12 likes

Een leuk geluksmomentje dan maar. Mijn nieuwe salontafel is eindelijk binnen (na maanden gewacht te hebben!), nu heeft mijn vriend als verrassing er een bosje bloemen op gezet! Echt leuk thuiskomen zo.

65 likes

Oh dat vind ik echt veel ontzettend leuk! Super attent

5 likes

Nou idd alleen maar omdat iets “gewoon” is betekent niet dat je het niet mag waarderen. Is juist fijn om ook die kleine gebaren te kunnen genieten.

Mijn (klein) geluk: meestal eten we gewoon aan tafel, maar heel soms op de bank. Dan kruipt de kat op schoot, dus als ik dan m’n bord weg moet zetten, of wat thee wil pakt mn man het voor me :smiling_face_with_three_hearts:

Ander geluk: als ik ie spontaan een kus op mn voorhoofd geeft, dat geeft zo’n veilig en geborgen gevoel đŸ„č

9 likes

We hebben begin september een baby gekregen. Sinds deze week sta ik weer om 7 uur op, zodat we samen kunnen ontbijten 's ochtends. Zo fijn! Want anders zien we elkaar alleen 's middags / 's avonds. :heart:

10 likes

Vandaag nog bij de vroedvrouw een afspraak gehad en daarna spontaan met 6w oude baby naar zijn oma geweest en hij is dan zo trots om ons gezinnetje te laten zien😍. Daarna wezen lunchen naast een ijszaak. Toen nog lekker een ijsje voor mij gehaald, hij weet dat ik dat heerlijk vind. En nog wat winkels gedaan (wilde eindelijk wat shoppen maar kwam er steeds niet van, voelde me zo aan huis gekluisterd).
En toen ik onze baby borstvoeding gaf in het lunchzaakje en ons samen zag zei hij “dit is toch het beste uitzicht ooit”.
In de kruidvat krijste de baby alles bij elkaar maar hij laat mij even shoppen, en hij ontfermde zich wel over de baby. Heel normaal natuurlijk maar ik had echt eventjes wat tijd voor mezelf nodig. Heerlijk opgeladen, nu wel mega moe.
Vind het gewoon zo fijn om hem als lieve papa te zien, en dat hij ziet dat ik dit ff nodig had.

Hij krijgt trouwens als hij de kinderwagen duwt/bij de baby is zo veel aandacht van wat oudere vrouwen😂. Als ik alleen ben met de baby krijg ik hoogstens een knikje. Maar die vrouwen komen echt op mn vriend af en knopen een praatje aan. Wel opvallend!

20 likes

Hij heeft niks met kerst maar het is mijn favoriete tijd van het jaar. Vandaag kreeg ik zomaar een cadeautje. Hij heeft een hanger voor in de boom laten maken :heart:.

Edit: onder die zwarte vlekjes staan onze namen.

71 likes

Wat lief zeg!! Ook echt gebaseerd op jullie uiterlijk? Weet je toevallig ook waar hij dit heeft laten doen?

2 likes

Ja je kon het helemaal personaliseren. Hij heeft het bij wanderprints laten doen maar via Etsy zijn er veel shops die dit aanbieden. Mocht iemand het via deze shop ook willen: er zat een kortingscode van 20% bij deze hanger.

2 likes

Jaaaa love it! Ik zeg doen.

2 likes

Omg heb je een link?

2 likes