Okay, ik moet weer wat kwijt hoor en volgens mij gaat dit een lang verhaal worden, sorry daarvoor.
Ikzelf ben fotograaf en mijn vriend filmmaker (lekker clichĆ© dit). Hij was met mij mee geweest naar Stockholm, omdat daar een plek is waar ik, toen ik er nog woonde, veel fotografeerde. Ik ging terug omdat ik nieuwe en betere fotoās wilde maken van die locatie. Ik ging er dat weekend 2 keer heen en de tweede keer dat ik erheen ging was op een zondagavond en hij wilde toen mee. Beetje verlaten plek, veel bomen, in de avond, regen. Hij vond het niet fijn dat ik alleen zou gaan. Dus hij ging mee om een beetje de wacht te houden en vervolgens om een beetje mijn assistent te spelen
Toen ik bezig was, zag hij een heel filmscenario voor zich, dus vertelde hij me dat hij een film wilde maken op de locatie waar ik al super veel gefotografeerd had. Ik reageerde toen heel positief, want dat vond ik leuk. Uiteindelijk waren mijn fotoās af, super goed gelukt, ik helemaal trots. En hoe meer hij over de film begon die hij wil gaan maken, hoe meer weerstand ik begon te krijgen. Want eigenlijk voelde die plek als āmijn plekā, gezien ik er al zoveel ben geweest en het hier zo goed als onbekend is. Alsof hij aan āmijn kindjeā zat. Which is bullshit, I know. Lekker kinderachtig van mijn kant. Dus nadat hij gister op zoek ging naar actrices, merkte ik dat het me echt dwars begon te zitten, dus besloot ik het te vertellen aan hem. Hoewel mijn moeder nog zei dat ik dat niet moest doen. Conclusie, ik heb het allerbeste vriendje ooit. Hij reageerde zo begripvol op mijn kinderachtige gedachte. Hij zei dat hij het begreep en met zān project zou kappen als ik dat zou willen. Uiteraard gezegd dat ik dat echt niet wil en dat hij echt moet doorgaan ermee en ik alles wil weten en horen. Dat ik het alleen gezegd had, omdat ik niet wil dat mijn weerstand groter zou worden en als ik het uitspreek het ruimte krijgt, zodat het na een tijdje (hopelijk) wegtrekt. Hij zei na het gesprek dat hij zo blij met me was en dat hij het moedig van mij vond om er eerlijk over te zijn en hij is zo lief
Kom ik aankakken met mān kinderachtige gedachte en dan reageert hij zo begripvol. Wat moet die man met mij