Ik vind het zo mooi dat mijn vriend niet denkt in termen van ‘mannelijk(heid)’ of ‘vrouwelijk(heid)’. Ik denk dat hij nog een grotere feminist is dan ik zelf ben en echt geen verschil ziet in mannen en vrouwen.
Daarnaast vind ik het ook zo fijn dat hij ook geen greintje homofobie vertoont (wat ik helaas toch nog wel bij heel veel hetero-mannen bespeur); we waren net aan het fantaseren over op welke type mannen hij zou vallen als hij bi/homo zou zijn geweest en hij stuurt gewoon enthousiast foto’s van mannen die hij knap vindt, zonder dat er allemaal disclaimers moeten komen van: ‘IK BEN ECHT GEEN HOMOW HOOR.’ (erg dat ik dit bijzonder vind, zo zou het natuurlijk gewoon moeten zijn, maar zo ver zijn de meesten toch nog niet helaas…)
Nu is hij zelf van ‘buitenlandse’ afkomst (hier geboren, zijn vader is hier geboren, maar zijn roots zijn gewoon nog duidelijk zichtbaar aan voor- en achternaam + uiterlijk, maar goed al woonde hij hier pas 3 weken dan nog slaat het volgende nergens op) en dat is voor veel mensen genoeg om hem weg te zetten als iemand die de Westerse cultuur nooit zal begrijpen en hier niet zou horen, zonder ook maar één woord met hem te wisselen. Pijnlijk en jammer, want ze missen de kans om een heel mooi mens te leren kennen