Het Groningentopic

Ik heb ze gisteren gezien in Overijssel. Grapje, zie nu pas dat dit in het Groningen topic is.

Heb je een foto? Ik woon dichtbij een action.

Deze!

https://www.action.com/nl-nl/p/3015827/wandkast/

1 like

Ik wil wel voor je kijken, kan vandaag of morgen wel! Moet ik ze eventueel direct meenemen als ze er zijn?

Edit:
Je mag me anders ook wel een dm sturen!

3 likes

Ik heb je een berichtje gestuurd!

Edit: denk ik? Ik zie het niet tussen mijn berichten staan :sweat_smile: maar laat maar weten of ze ze hebben en waar!

Weet iemand een leuke plek om te lunchen in de stad Groningen? Voor de rest eigenlijk geen wensen, behalve dat het gezellig en lekker moet zijn

Er is een groningen topic, misschien staat het daar in!

1 like

Mijn favo lunchplek is de Prinsenhof, zit je net een beetje chiquer maar prijs/kwaliteit is prima. Verder ook leuk: Feithhuis, Wadapartja, Olijfboom Greek Canteen, Konbu, de Herbivoor (vegan), Pernikkel. En als je het leuk vindt om een stukje het centrum uit te gaan en het plantsoen in te lopen zijn Mahalo (vegan) en Zondag ook leuk!

4 likes

Het concerthuis, Het oude politiebureau ( wel wat uit het centrum), mr Mofongo, Pronk.

3 likes

Thanks! We hebben gegeten bij Wadapartja, heel leuk plekkie en een heel lekkere clubsandwich!

4 likes

Fijn dat je lekker gegeten hebt! Voor anderen die hier ooit terecht komen voor lunchtips: Uurwerker is ook lekker en fijn met kinderen en vind qua eten Food Matterz een van de beteren. Bar Frans ook heel lekker maar daar heb ik nog maar 1 keer geluncht (Turkse Pisa oid dacht ik) en n Blue Bananas Pancakes is ook heerlijk maar dan moet je obviously zin hebben in pancakes haha.

1 like

Voor wie Gronings wil leren is er nu een gratis online cursus! Ik ben zelf nog niet begonnen maar het ziet er leuk uit. Zodra ik tijd heb ga ik hem volgen.

https://woordwaark.nl/MOOC

7 likes

Wat mega leuk! Fijn ook dat het online kan. Ik ben een Drent en zou wel Drents willen leren maar dat is (nog) niet mogelijk helaas.

1 like

Wat is eigenlijk het lekkerste schepijs van Groningen? Mijn vriend die Groninger is weet het geeneens haha.

Ik mis Monte Giove in de Folkingestraat 🫶🏼 Dat ijs vond ik echt heel lekker! En ze hadden ook wat meer bijzondere smaken. Ik vind dat de ijssalons in Groningen vaak wat veilige, saaie smaken hebben helaas… Het mangoijs van Bij de Sluis was altijd één van m’n favorieten, maar ik weet niet of ze inmiddels ook weer ijs verkopen. Bij Room hebben ze ook lekker ijs vind ik! Maar in mijn beleving meer roomijs dan sorbets. Toscana vind ik ook prima, maar doordat het een keten is voelt het minder speciaal. Maar daar hebben ze dan wel weer ruime keuze in sorbets haha. Het is nergens echt vies vind ik, alleen soms wat saai.

Edit: ik reageerde ik eerst niet op jou, nu wel

2 likes

Room! Idd wel minder keuze aan sorbets, maar die kies ik meestal toch niet. Verwacht wel even in de rij te staan bij mooi weer…

3 likes

Room!

2 likes

Iemand tips wat je kan doen met kinderen van 2 en 4 jaar in Groningen vandaag? Leuk lunchtentje met speelhoek is ook welkom.

Wadapartja, circus hoezee hebben kinderkaarten en speelgoed. Ik ben dit weekend bij bezoekerscentrum Reitdiep geweest. Heel leuk, lammetjes, speeltuin en een educatief deel. Kinderboerderij Het Boegbeeld of Beestenborg is ook leuk.

2 likes

Het forum is ook leuk om ze te laten spelen. Brownies en downies heeft ook een speelhoek. Favoriet van mijn dochter van 4 is Doppio met het glijbaantje en speelhoekje. Door het mooie weer zou je ook naar het klimrek in het plantsoen kunnen gaan en dan daarna lunchen bij Zondag. Mijn eigen favoriet is een spelletje meenemen (of eerst als activiteit uitzoeken bij Wirwar) en dan lekker lunchen en spelen bij de Uurwerker. Speeltuin in het Stadspark en bij het Hoornsemeer is ook erg leuk.

3 likes