Het Groningentopic

Nee dit stel kon ik ook echt niet verstaan dus de vertaling was zeker nodig. En ik woon al bijna negen jaar in Groningen, maar de eerste 8 jaar wel in de stad met in het begin vooral studenten om me heen en af en toe een stage. Op mijn werk spreken we vaak Engels en spreken andere werknemers ook geen dialect.

Never forget de stage in mijn eerste jaar waarbij twee patiënten hadden geconcludeerd dat ik vast uit het buitenland kwam.

1 like

:joy: Oh wat erg, haha. Ik had in mijn hoofd dat je in het westen woonde, maar dan wel vanuit Groningen daarheen verhuisd. Vraag me niet waarom. Van dat echte Gronings versta ik ook echt niets. Zeker niet als ze ook nog mompelen en dat doen ze vaak. In elk geval wel gezellig dat je nog enigszins met ze mee kan kletsen dan.

1 like

Dat was in Stadkanaal wat ik natuurlijk nog uitsprak als STADSkanaal
Ja ik denk omdat ik in het huizentopic meepostte toen mijn ouders hun huis aan het verkopen waren in Amsterdam. Daar ben ik ook opgegroeid, al zeg ik meestal tegen de monteurs ‘Noord Holland’ :joy: Maar hoef niet meer terug hoor, ik vind het wel genieten hier. Werk is hier leuker, je woont hier mooier en mensen doen niet zo moeilijk/interessant.

2 likes

Ah dat zou kunnen! En miss iets over je werk ofzo? Nou ja maakt niet uit, Groningen is echt fantastisch. Ik vind het ook zo heerlijk dat je zo ver kunt kijken en alles zo plat is. Het allergrootste voordeel vind ik het fietsen in de stad. Kruispunten die tegelijkertijd op groen springen is echt heaven.

2 likes

Hahaha ja dat is zo fijn, nooit meer twee keer wachten op hetzelfde kruispunt! :heart: Groningen

1 like

Hahah, je bedoelt… Knoal? :stuck_out_tongue:

3 likes

Dat zei ik vroeger zeker

1 like

Hoe spreek je het dan uit? :joy:

Hoogkèèrk :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

En STADSpark. :stuck_out_tongue:

He is dat typisch Gronings? Nooit geweten!

2 likes

Highchurch

2 likes

Ja volgens mij wel? Ken het niet uit Amsterdam, de keren dat ik in Rotterdam of Utrecht ben geweest ook niet…

1 like

Ik wilde nog even reageren dat ik dit mooi verwoord vind. Je zal het wel niet doen maar het zou een scherpe actie zijn.

Hopelijk komt er landelijk aandacht voor de demonstratie. Die gaskraan moet echt dicht zeg.

2 likes

Ook in Amsterdam komt dit systeem nu vaker voor. Niet zozeer met regensensor (wel gaaf trouwens), maar gewoon slimmere stoplichten voor fietsers en voetgangers. Zie dit filmpje. Inclusief kleine mention van Groningen.

2 likes

Never forget dat het in Rotterdam totaal in de soep liep toen ze daar het systeem in wilden voeren van Groningen. Met de stoplichten gelijktijdig dan! Die regensensoren wist ik, super chill.

1 like

Mijn vriend komt uit Groningen en ik woon in Leeuwarden.

Mijn vriend verbaasd zich echt over het aantal fietsende spookrijders hier in de stad. Hier is het heel normaal om aan de kant te fietsen dat jou het beste uitkomt qua route (helemaal als het je een keer oversteken zal schelen). Hij zegt dat als je dat in Groningen wil proberen dat je dan gegarandeerd voor ongelukken gaat zorgen. :’)

3 likes

StadskaNAAL
Je gelooft het niet maar het is echt waar

2 likes

Een internationale student die ik een keer sprak vond de fietscultuur maar stom. Ze had alleen een kinderfiets gekocht en reed daar op rond. Internationale studenten zorgen ook voor chaos haha.

Hahaha ja de bussen in de Oosterstraat hebben geen boodschap aan jouw bestaan

5 likes