Het Groningentopic

Ik vind die eisen niet heel goed, vooral dat je niet ‘nieuwe of ergere schade verwacht’ ja who knows wat er nog gaat gebeuren. gaan ze vergoeding dan afwijzen omdat je al 5 duizend hebt gehad?

Ja ze kopen graag af… Nou no way wie weet wat er nog gebeurt inderdaad. En wij hebben ook al eerder vergoedingen gehad op dit adres. En elk nieuw verdacht scheurtje meld ik weer.

2 likes

Als de schade groter wordt of is niet doen idd. Ze lullen daar mooi om heen met deze voorwaarden. Sowieso dat er mensen zijn die onterecht genoegen nemen hiermee.

1 like

Die 10 duizend laatst (waar ik om 1 uur ‘s nachts voor in de wachtrij stond :sob::sob:) had dat niet, daarom was het zo goed

1 like

Hoe loopt het daar nu eigenlijk mee? Het is echt zo schandalig dat je moet smeken om geld. Je wilt hier gewoon leven en dat wordt je afgenomen door die achterlijke aardbevingen.

Neeee nooit doen! Altijd schade melden en rapport laten maken. En kritisch naar je rapport kijken, niet zomaar akkoord gaan. En hou rekening met opnieuw stucen en verven na een schade reparatie, vergeten ze heel vaak er bij te vermelden (of bij schade A wel en B niet). Loopt heeeel snel op in de kosten.

2 likes

Nee de € 10.000 niet inderdaad. En deze is er ook nog: Subsidie Waardevermeerdering | SNN
Voor deze moet er wel eerder schade zijn vastgesteld.

We wonen in een gebouw dat in 2011 is opgeleverd, dus het is super ambigu waar het vandaan komt. Ik weet niet of ik door de bouw keuring zou komen, om eerlijk te zijn.

Ik hoop wel dat er ooit een eerlijker systeem komt. De Shell probeert het nu ook af te laten kopen door de overheid. Ook alle toekomstige schade enzo. Dat gaat ook gewoon geen goed idee zijn.

1 like

Ja ik heb ook eens ergens zo’n kulverhalen/drogredeneringen/argumenten-bij- afwijzingen-lijst gezien, echt niet te geloven soms. :cry:

Tja, elk nieuwbouwhuis dat wij bezichtigd hebben in de stad had ‘aardbevingsschade’ maar eigenlijk gewoon wat nieuwbouw altijd heeft. maar dan met zonnepanelen op het dak :woman_shrugging:t3:

1 like

Dit soort verhalen zijn gewoon te bizar voor woorden.Ik was even benieuwd hoeveel meldingen er zijn gedaan in totaal. Het zijn ongeveer 134.000 meldingen, sinds het begin en het worden er steeds meer. Het gaat om zo veel mensen. :cry:

1 like

Tja deze waren niet heel reëel, maar makkelijk af te handelen. Wat mij betreft passen we het beleid niet aan op mensen die er netto van profiteren. Maar het verbaasde me wel :sweat_smile:

Oh shit, daar heb je eigenlijk wel een punt in. Zo werkt het systeem nu eigenlijk wel. Misschien hadden we hem niet moeten aanvragen dan. Er zijn veel mensen die meer recht hebben op een eerlijke vergoeding.

Oh nee joh, vooral niet doen. Gewoon gebruik van maken. Die pot vullen ze wel weer, er is genoeg gas omhoog gepompt hoor.

2 likes

@anon43983847
Ik weet niet hoe het nu zit, want ons schaderapport is in 2019 afgeleverd. Maar ik dacht dat ze tegenwoordig bij schades moeten bewijzen waarom/waardoor het géén aardbevingsschade zou zijn. Dat kan in je voordeel werken als dat klopt. Of je moet dus denken van ik strijk die 5000 op en verhuis met een jaar of twee toch wel (en met overwaarde). Is ook een optie :sweat_smile:

@Jackie
Ja echt belachelijk. Wij gingen van iets in de 2.900 naar 12.000 nadat we alle punten in een reactie hadden opgesomd. Waaronder dus vragen gesteld waarom niet elke scheur na behandeling weer werd hersteld door stucen en verven. Nu klinken we weer als zure en gierige Groningers, maar het is gewoon belachelijk. Vind het vooral sneu voor mensen die er geen tot weinig verstand in hebben.

2 likes

eerst was ik wat skeptisch hierover, nu denk ik, er wordt zo van de grond hier geprofiteerd, kom maar door :money_mouth_face::money_mouth_face:

1 like

Wat is het ook een stom systeem. :neutral_face: kunnen nu wel de badkamer verbouwen though. :sweat_smile:

3 likes

Hoe zijn jullie eigenlijk aan je huurwoning gekomen? Bij mij is het altijd via via gegaan, en ben nu op zoek en heb eigenlijk geen idee waar te beginnen. Naast pararius, funda, kamernet.

1 like

Marktplaats!

1 like

Via een briefje opgehangen in de supermarkt is het mij eens gelukt! Ben toen alle supermarkten in de buurt afgegaan. En de andere via via.

1 like