Het Groningentopic

Ik woon in het zuiden van de stad en onze buren hebben de vergoeding ook ontvangen. Dus meer richting centrum zou wel kunnen denk ik.

Edit: dit ging overigens om de vergoeding van 5000 euro. Ze doen dan een nulmeting. En ze mogen pas weer ergens een aanvraag op doen als er een nieuwe beving plaatsvindt (volgens mij)

Ik woon al een paar jaar niet meer in Groningen maar heb er binnenkort een date. Ik ben op zoek naar een leuk restaurantje en aansluitend wat kroegen. Poelestraat/Peperstraat zijn we inmiddels te oud voor. Tips?

Bistro boys vind ik een leuke datelocatie! En je kunt er daarna ook leuk borrelen. Daarna biertje bij Mout, of cocktails bij de Stockroom misschien? Of misschien is eten of een drankje bij Nok wel leuk, eten vind ik niet mega bijzonder, maar je hebt prachtig uitzicht over de stad!

1 like

qua kroegen, mocht je zin hebben om een stukje te lopen: Bramble en De Bres bij het Noorderplantsoen!

Weten jullie naast appel en ei nog meer leuke tweedehands kleding winkels?

In de steenstilstraat zit ook een leuke. Onder de linde ofzo heet die.

1 like

LizBoetiek :orange_heart:

https://m.facebook.com/LIZboetiek/

Zoooo leuk!

2 likes

Ik wil misschien de beginnerscursus acteren bij VRIJDAG gaan doen, maar ik durf niet zo goed. Iemand hier toevallig ervaring ermee?

3 likes

Ja ik heb eens een cursus gedaan daar! Wat wil je weten?

3 likes

Oh, hier ben ik ook wel benieuwd naar!

1 like

Beviel het goed? Leuke sfeer en goede kwaliteit enzo? Enn is het echt wel voor beginners of speelde iedereen stiekem al de sterren van de hemel?

Daar heb ik ooit eens dingen heen gebracht en alles wat van leer, 5 tassen, was was “helaas” gestolen. Ik geloof er niets van en ben er nog steeds zuur over.

Als ze geen leer wilde innemen had ze dat ook kunnen zeggen. Vooral omdat ik aan het twijfelen was over een tas die ik niet zo vaak droeg maar wel nog steeds mooi vond en dat wist ze

@Chicago Verderop in de straat zat Viva! Weet alleen niet of die nou nog open is. Die hebben ook echt pareltjes

Recessie is ook leuk en Vintage Kroy vond ik heel erg leuk om in te neuzen maar is vooral voor heren. Als je herenjassen en overhemden draagt is het wel fantastich

2 likes

Ik woon sinds een paar maanden in Groningen en echt what’s up met dat op sommige plekken ALLE FIETSERS tegelijk groen krijgen?? Ik schrok me echt wild de eerste keer haha. Inmiddels ben ik er een beetje aan gewend maar dat iedereen zo extreem kris kras rijdt zonder dat er ongelukken gebeuren echt hoe dan!?

11 likes

Hahaha welkom in Groningen!!

8 likes

Kennelijk is het ook echt een Gronings ding.

Alle richtingen tegelijk groen. Hoe werkt dat? - Groningen fietsstad.

Love it haha. Hier alle info er over die ik beter van te voren had kunnen weten maar hee inmiddels ga ik echt super smooth die kruispunten over. Laatst was mijn moeder hier en ze had een ov’fietsje en ik riep nog over m’n schouder van KIJK UIT MAM IEDEREEN KRIJGT GROEN en ze zat echt half in paniek op de fiets :flushed: :sweat_smile:

5 likes

Oh heerlijk :joy: Dacht dat er wel een soort richtlijn in zit met ‘rechts gaat voor’. Maar dat wordt niet altijd door iedereen gedaan.

1 like

Haha ja maar als iedereen tegelijk gaat dan heeft er niemand voorrang omdat iedereen dan wel iemand van rechts heeft. Dus volgens mij is het een beetje zigzag en dan maar gokken! Mijn vriend komt uit Groningen maar heeft 11 jr in een andere stad gewoond en hij vertelde dat hij in die andere stad een paar keer bijna een ongeluk heeft gehad omdat hij dus een kruispunt overfietste er niet aan denkend dat in andere steden niet iedereen tegelijk groen heeft :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Klopt, maar op de minder drukke kruispunten wil dat nog wel eens werken. Blijft gokken!

1 like

Over het algemeen heb ik het idee dat de meeste mensen rechts wel voor laten gaan, tenzij je net een perfect gaatje ziet en je er tussendoor kunt knallen. Ik vind het echt een geweldig systeem, haha.

Ik moet juist altijd zo wennen in steden als Amsterdam dat je niet gewoon chill schuin over kunt steken, en er dus twee keer zo lang over doet. Dat je daar dan zo onhandig staat te hannesen soms nadat je voor de eerste keer overgestoken bent en dan weer moet wachten bij de volgende terwijl er amper plek is omdat er al een rij stond. Dat geeft mij juist anxiety, haha.

4 likes

Haha ja dat ook! Zet hem tegenwoordig in het centrum wel keurig neer though want is me al iets te vaak gebeurd dat ik m’n fiets weer bij de Ossenmarkt vandaan moest plukken :sweat_smile:

Maar verder maakt het inderdaad niet uit, elke stoep is goed :joy:

2 likes