Het Groningentopic

Als je iemand kent die in Groningen woont, maar niet echt hele grote schade heeft door de mijnbouw. Vraag die subsidie aan. Ook al kan je niet echt iets vinden wat op schade lijkt.

Twee weken geleden hebben we de vergoeding aanvraagt. Maandag kwam er een vriendelijke man langs voor de nulmeting en het geld is vandaag op de rekening gestort. We hebben overigens een heel nieuw appartement.

Blijkbaar vinden ze mensen afkopen makkelijker dan verantwoordelijkheid nemen. :face_exhaling: anyway geld is geld.

2 likes

Zo dat is snel! Bij iemand die ik ken werd er eerst echt een heel dossier opgebouwd. Pagina’s dik ook echt. Heeft best een tijd geduurd allemaal

Via waar doe je dat dan? Wij hebben een paar scheuren die niet echt iets voorstellen, maar als ík er iets voor kan krijgen… :grin:

1 like

Via deze website. Je moet wel foto’s maken van de schade enzo en er komt iemand langs. Alleen ze wijzen je eigenlijk niet af. Hun moeten bewijzen dat het GEEN mijnbouw schade is en ze kopen het liever af.

Beetje crap voor de mensen met echte schade mja. We hebben 5k erbij.

2 likes

@anon43983847 @Minnepin ik heb hetzelfde gedaan. Toen mijn buurvrouw me op de mogelijkheid wees dacht ik in eerste instantie ‘oh maar ik heb geen schade’, maar toen ik beter ging kijken ontdekte ik met name in hoeken en langs de deuren toch wat scheuren. Ik hoefde zelf geen foto’s te maken, ik heb alleen in een telefonisch gesprek aangegeven hoeveel scheuren ik ontdekt had. Er is iemand gekomen voor een nulmeting en binnen een week had ik ook de schadevergoeding op m’n rekening staan.

2 likes

Ik wil graag gelnagels laten zetten, hebben jullie nog aanraders? Liefst rondom centrum Groningen.

Dankje! Beide was ik nog niet tegen gekomen via Google. Ik ga op hun sites kijken :blush:

1 like

Weten jullie al waar je op gaat stemmen? Ik kom er maar niet uit dit jaar :(.

Fyi, Oekraïens eten voor het goede doel

8 likes

Weet iemand een leuk lunchplekje waar je alleen kunt eten in het centrum? Ik weet het, kan overal maar voel me bv bij die grote zaken aan de grote markt redelijk ongemakkelijk toch wel alleen :sweat_smile:

3 likes

Ik vind zelf Pigalle en Bagels en Beans fijne plekjes om in mn eentje te lunchen.

2 likes

Pigalle zou ik heen gaan en naast/tegenover de So Low, zit ook een leuk tentje, daar ga ik ook wel eens heen als ik alleen ben.

4 likes

Stond echt een enorme rij gisteren joh! Heb je er lang in moeten staan?

@Chicago Feelgood misschien?

1 like

Ik was best vroeg! daarna wilde we eigenlijk nog wat extra maar was zo druk :weary: wel heel goed om te zien dat zoveel mensen langskwamen

2 likes

Beetje een niche vraag, maar weet iemand heel toevallig waar de doorfietsroute Groningen - Sauwerd start in Sauwerd? Het enige wat ik online kan vinden is ‘net boven Sauwerd’. Google maps is nog niet echt geupdate, want die leidt me langs de n-weg.

Top! Dankjewel! Nee richting Winsum willen ze volgend jaar pas doen, hij loopt naar groningen naar die spoorbrug.

1 like

Hmm, bij Winsum kon ik hem niet vinden, maar bij Sauwerd wel! Al zag ik dat hij daar ook doorliep richting Winsum, dus waar hij nou start?

Wat een heerlijke weg zeg, met wind mee, op de (race)fiets, in een vrijwel rechte lijn naar huis, met de martinitoren als uitzichpunt!

7 likes

Is iemand wel eens in restaurant ‘De betere tijden’ geweest? Zij hebben op Tripadviser de hoogste beoordeling van alle restaurants dus ik ben wel benieuwd!

1 like

Niet geweest, maar fietste er laatst langs en toen viel het me op. Zag er heel gezellig uit, dus had hem wel op het lijstje gezet om naartoe te gaan haha!

1 like

Oh, ik ben nu benieuwd! Misschien binnenkort maar eens heen gaan