Het Groningentopic

Tja sorry ik word een beetje gek van mensen die meningen hebben over deze subsidies. De Noord-Zuidlijn en de Betuwelijn zijn direct betaald uit gaswinning. Laat mensen het uitgeven waar ze het aan uit willen geven binnen de gestelde kaders. Huizen zijn genoeg in waarde gedaald/niet meegestegen met huizen in andere regio’s en de provincie heeft jarenlang te weinig geprofiteerd van de gaswinning.

2 likes

Ik ben undercover gegaan op het gedempte Zuiderdiep tijdens de pauze. De paniek was bij iedereen voelbaar.

Hier rijdt iemand op het fietspad

Hier mag helemaal niet rijden. :smiling_face_with_tear:

11 likes

Heerlijk :joy:
Nog meer mensen met leuke foto’s/ervaringen van vandaag? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Nou ik heb geloof ik in de 14 jaar dat ik in Groningen woon de stad op deze dag goed kunnen vermijden. Maar met verbazing ben ik vandaag door de stad gefietst…en kwam ik natuurlijk te laat bij m’n afspraak. Chaos haha

2 likes

Bizar eigenlijk dat het daardoor zo druk is in de stad haha. Wat een happening

2 likes

Nou inderdaad. Alsof er de rest van het jaar geen bloemetjes te krijgen zijn in Duitsland. Maar ik heb niet helemaal recht van spreken, want misschien zou ik wel heel enthousiast zijn als ik een keer over de markt zou lopen!

1 like

Haha mijn vriend moest naar een bouwmarkt. Wij wonen 15 km van de stad af ongeveer. Hij reedt op de snelweg rond 09:30 en was zo verbaasd. “Ik zag wel 9 auto’s met een Duits kenteken!!! En toen later kwam ik een bordje tegen met P+R bloemetjes markt”

3 likes

Ik woon in de binnenstad en ging lunchen met een vriendin haha, zij kwam op de fiets al amper tot mijn huis omdat ze zigzaggend om alle mensen heen moest. Ik ben zelf nog even om half 5 naar de bloemetjesmarkt gegaan en toen was het nog steeds heeeel druk maar wel enigszins te doen (en hele leuke plantjes en bloementjes gescoord voor op ons nu-nog-lege dakterras!)

4 likes

Oekraïense songfestivalband Go_A komt naar Bevrijdingsfestival Groningen - RTV Noord

Hoe leuk! :star_struck:

Edit: gaan jullie een kaartje kopen? en zijn er meer die overwegen alleen heen te gaan/

6 likes

Hoi hoi, ik wilde iets vragen maar weet niet zeker of dat hier mag?

Anyway, een vriendin moet voor haar master wat colleges bijwonen van een zomerschool in Groningen voor wat ECTS en het is lastig voor haar iedere dag op en neer te reizen.

Kennen jullie misschien iemand die een kamer beschikbaar heeft van 20-24 juni? Ik weet haar budget niet maar ze kan sowieso natuurlijk wel betalen voor de logeerruimte. Het zou haar enorm helpen want ze kan niks redelijks betaalbaar vinden voor deze periode.

Sorry echt een hele late reactie! Ik moest er ineens weer aan denken en bedacht ineens dat ik niet had gereageerd. Hopelijk kan je er nog wat mee. Ook @Lumos

Ik vond het echt heel leuk! De mensen die meededen waren echt heel verschillend. Er waren wel een paar die al wel wat ervaring hadden, maar dat was dan wel minimale ervaring. De sfeer was gezellig. Je doet best veel ongemakkelijke oefeningen dus dat schept wel snel een band. Ik vond de kwaliteit van de curus goed, maar ik heb niet eerder een cursus in die hoek gedaan, dus ik kan het niet vergelijken. De cursusleider had wel echt verstand van zijn vak, kon iedereen goed op zijn gemak brengen en de oefeningen waren heel afwisselend. Het duurde toen iets van 1,5 uur per keer volgens mij, dat was ook wel echt fijn. Dan had je genoeg tijd om in te komen en over je angst/ongemak heen te stappen. Per sessie werd dit trouwens minder hoor, hoe ongemakkelijk het was. De meeste cursus leden waren ook echt heel gezellig. Omdat iedereen hetzelfde doel en interesse heeft klikt dat al gauw. Qua leeftijd verschilde het wel echt heel erg, maar dat maakt mij verder niets uit.

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel. Ik zal dan even sneller reageren!

2 likes

Ah geeft niks! Leuk dat je alsnog de moeite neemt om te reageren! Ik ga je later deze week even PB’en!

2 likes

Nee geen tips maar ik wilde naar zuidhorn, maar als ik je lees dat het meer een braderie gaat zijn dan twijfel ik :grimacing:

Stad Groningen is mijn favoriet! Leuker dan Loppersum.

Ik loop zelf altijd een rondje over de singels, maar een vriendin scoort altijd goed in helpman! Rijke kinderen die hun spulletjes verkopen haha

6 likes

Echt de binnenstad eigenlijk. Ik begin meestal bij het Groningermuseum, die straat daarachter zeg maar en van daaruit zo met de meute mee. Dus allerlei straten waarvan ik de naam niet weet, haha.

Soms nog even op de kindermarkt kijken bij de Westerhaven.

Loppersum was wel altijd leuk trouwens maar is ook meer een braderie/markt geworden ipv rommelmarkt

1 like

Oooh dat is ook een goed idee, weet je waar in Helpman precies?

1 like

Vroeger was die altijd op de Helperbrink, bij het Sterrebos. Weet niet zeker of dat nog steeds zo is.

2 likes

Scoort ze dan vooral speelgoed of ook andere dingen? Of geen idee?

1 like

Vaak spelletjes, maar van alles eigenlijk. Zitten natuurlijk niet alleen kinderen op de rommelmarkt. Ik weet helaas niet zo goed waar de markt is!

1 like