Het Groningentopic

Ben een aantal keer daar geweest en vind het wel de lekkerste sushi so far. Maar ben geen op en top sushi kenner.

Heel wat anders dan all you can eat sushi, maar ik ben vorig weekend bij Hanasato geweest en dat was echt een hele leuke ervaring (wel duur). Een authentiek Japans restaurant. We zijn ook direct all-out gegaan voor het 6 gangen menu. Leuk om een keer te doen. Het hoofdgerecht was ook leuk, zo’n hot pot waar je zelf alles in mag doen.

Mocht je een keer willen afhalen dan raad ik écht hoa2go aan!

3 likes

Weet jij wat ze daar voor vegetarische opties hebben? Volgens mijn vriend staat er op de website dat je daar naar moet informeren en hij vindt het risico daardoor te groot om daar een tafel te reserveren

1 like

Wij gaan ook altijd sushi eten in Haren. We hebben een paar jaar geleden alle sushitenten in (en dus rondom) de stad uitgeprobeerd en dit was de beste.

Ik ben als vegetariër ook een keer bij Hanasato geweest twee of drie jaar geleden. Wat ik me ervan herinner is dat we vooral groenten in die pot konden doen. Volgens mij krijg je dan de vegetarische schaal. En je krijgt dan twee (of drie?) sausjes om het in te dippen. Op een gegeven moment vond ik alles hetzelfde smaken. Ik vond het geen aanrader, maar ik hou ook niet van dat soort eten. De vrienden met wie ik was vonden het wel ok tot goed geloof ik.

2 likes

Ik heb net gebeld maar ze zitten vol voor vanavond. :sob: Nou ja ze hadden plek om 5 uur maar dat is helaas te vroeg voor ons.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe plek in Groningen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. We houden van Italiaans, of sushi/asian en mezzes (koud/warm). Gooi jullie aanraders op me alsjeblieft!! :pleading_face:

Mmm bij ons was eigenlijk alles vis/vlees. Als je wel vis eet kom je wel een heel eind denk ik. Maar heel veel draait daar verder wel een beetje om voor mijn gevoel. Ik denk, ook gezien hun high-standard dat ze wel wat voor je zouden kunnen maken toch? Of het dan dezelfde ervaring versus prijs is weet ik niet zeker. De hot pot kregen wij ook met tofu, dat wel.

1 like

Hmmmm in de Folkingestraat zit ook Mazoui of zo iets (wat verderop en aan de andere kant van de straat), daar kan je ook heerlijk zitten en eten.

Uiteindelijk liep het allemaal even anders en sloten we aan bij het etentje van anderen, zij gingen al naar Digibites. Gekke naam voor een restaurant wel. Is all you can eat sushi trouwens. Via Het Laatste Tafeltje kun je er goedkoop eten, tip!!

3 likes

Die bedoel ik inderdaad! Bijna goed (not :face_with_peeking_eye:)

Digibites is toch wat eerst de ni hao was, die in het centrum?

2 likes

Klopt!

1 like

Oke ik kom er zelf niet meer achter waar ik dit ooit heb gekocht dus ik hoop dat er bij iemand hier een belletje gaat rinkelen. Ik heb vier jaar geleden ofzo een klein roze fuck you kaboutertje gekocht bij een winkel met allemaal beeldjes en schilderijen enz. Hij had in de etalage ook allemaal van deze kabouters staan.

Iemand een idee waar dit geweest kan zijn? Dit kaboutertje trouwens:

Ik weet nog dat ik toen naar binnen liep omdat alle gekleurde kaboutertjes zo leuk waren vanaf buitenaf. Ik geef het weinig hoop dat iemand weet waar dit was maar dit is mijn laatste hoop haha.

3 likes

Ascoli denk ik!

1 like

Ik denk dat het Cornicia was in de Astraat!

1 like

Hmm denk dat deze het moet zijn ja. :grinning:

Edit: Oh de binnenkant komt me niet bekend voor hmm.

Ben een tijdje niet in Groningen geweest, maar ik ga binnenkort weer. Wat is nou de hotste plek om lekker te dineren en te lunchen?

Vroegâh ging ik graag naar Four Roses en Pernikkel. Maar ben er echt uit en kan niet meer bedenken waar ik nog meer naartoe ging (op studentikoze plekjes bij de uni na).

Ik ben afgelopen weekend bij de Graansilo geweest voor diner, dat was erg lekker. Ze hebben geen eigen menu maar je kan kiezen voor een 2 gangen of 4 gangen menu, opgeven wat je niet eet, en dan krijg je een verrassingsmenu.

3 likes

Weten jullie een goede, niet te dure kapper in de stad? Ik wil graag naar Studio 1, maar het duurt net iets te lang voor ik daar terecht kan.

Kapsoones ga ik graag heen!

@FredPaillet Pomphuys heeft naast een chill terras sinds kort fine dining, wil ik graag nog eens heen (maar zit steeds vol), Plezant is ook leuk en voor lunch is Sepia nieuw, kun je goed lunchen!

En voor iets minder fine dining, dokjard, bistro boys of wadapartja?

4 likes

Had mailtje gestuurd maar het was idd daar! Dankje. Kreeg mailtje terug met dat het daar geweest moet zijn haha.

(Helaas verkopen ze de roze niet meer. :unamused:)

2 likes

Er zijn drie :astonished:.