Het Groningentopic

Ik vind het leuk dat jij fotorolletje heet in deze context.

1 like

Kwam hier graag als we een rondje door de provincie fietsen, ouderwets, beetje campingwinkel gevoel. Ik mis die simpele dorpswinkeltjes.

2 likes

Weten jullie in Groningen (of daarboven) een plek waar je je wenkbrauwen kunt laten doen (pmu) voor een redelijke prijs?

Heb net voor binnenkort gereserveerd bij De Betere Tijden, ben heel benieuwd!

4 likes

Wat leuk! Ik ga er volgende maand heen. Laat je weten hoe het was? Ik kon op de website trouwens niet vinden hoe het met drinken zit daar, of je los bestelt of arrangementen hebt. Weet jij dat?

2 likes

Doe ik :)! Hm, nee, ik vermoed dat het los is, maar zeker weten doe ik het niet

Hebben jullie nog leuke toeristische tips voor in de stad Groningen? Ik ben daar straks twee weken en zit een Beetje te brainstormen op leuke dingen. Ik ken de stad al lang en breed dus het is meer toerist in bekende woonplaats.

Wat ik al heb.

• poĂ«zie fiets route
  • wandelroute over vrouwen aan de uni
  • hooghoudt bezoeken
  • bioscoop
  • de markt bezoeken

Ik wil nog sowieso ergens ontbijten/lunchen. Nog leuke tips daarvoor? Niet al te duur, hoeft ook niet super goedkoop beetje er tussen in. Ik zit nu meestal op dezelfde plekken, iets anders is ook wel eens leuk.

1 like

Ik vind de Smooth Brothers heel chill voor ontbijt. Mijn favo spots voor lunch zijn De Uurwerker, Local en Pigalle. En voor een snelle lunch natuurlijk een frietje bij de Belg. Maar als je de stad al kent dan kan ik me voorstellen dat je dit allemaal al kent.

1 like

Bij Britta is permanent gesloten, er komt iets anders in zag ik gisteren.

Volgens mij niet, het heet koffiebijroel wat erin komt.

Ik vind Pernikkel echt top, al paar keer heerlijk geluncht! Ik vind het Concerthuis ook leuk voor ontbijt/lunch. (Gaat om 10u open dus wel ‘laat’ ontbijt.) Zondag in Noorderplantsoen is ook een leuke plek. Ik vond Blue Bananas heel erg tegenvallen, overpriced en hele droge pancakes! Maar misschien had ik pech, het is er wel altijd heel druk.

Als je het leuk vindt kan je ook naar het museum (bij station) of naar ‘game on’ in het Forum, is nu een expo over Donald Duck, leek me wel grappig.

1 like

@Jip bedankt voor je tips! Qua eettentjes ben ik echt heel saai want ik ga altijd naar wat ik al ken. Dus dat wil ik nu eens anders doen, haha.

@pastelzwart oh ja ik ga ook nog een dagje naar Leer is de planning! Thee bij de prinsentuin is een goede tip. Dat staat al jaren op mijn lijstje, net als naar dichters in de prinsentuin toe gaan. Het komt er alleen nooit van. Ruskeveense plas twijfel ik over of ik er wel eens geweest ben. EM2 bij het suikerunieterrein is misschien wel een idee. De rest heb ik allemaal al eens gedaan!

Jaaa ik heb zelfs een abonnement in de bieb daar. Gastlid en kom er ongeveer 1x per maand ofzo. Theefabriek ook al eens geweest. Ik zat in Groningen op school dus heel veel gefiets altijd daarnaar toe.

1 like

Ben je afhankelijk van ov? En wil je voornamelijk in Groningen blijven?

1 like

Ohh ik wist niet dat we in de stad iets hadden waar je goeie pancakes kan eten, ik ga dit asap met m’n vriend uitproberen :smiling_face:

2 likes

Ja afhankelijk van het ov en opzich is in Groningen blijven wel het leukste, maar als je andere goede tips hebt laat maar weten!

We zijn er gisteren geweest, het was zalig (alles!). Heel vriendelijk en gemoedelijke sfeer ook, echt een aanrader!

1 like

Heel leuk om te horen! Hoe was het met het drinken geregeld?

1 like

Zijn er ook nog mensen naar het foodtruck evenement geweest in het Plantsoen? Ik vond het echt leuk! Ook weer een keer andere foodtrucks dan de andere keren voor mijn gevoel. Ik kan nu niet wachten op Noorderzon! :smiley:

1 like

Zat niet bij het verrassingsmenu inbegrepen!