Het Groningentopic

Brasserie Midi in de Folkingestraat heeft ook een kleine tuin en een chille lunchkaart

1 like

Die bestaat niet meer. Daar zit nu Restaurant Naud en zij bieden geen lunch aan

2 likes

Klopt! Daar gaan we zaterdag heen, ben heel benieuwd!

Ik verbaas me elke keer hoe druk het daar is!

1 like

Leuk! Probeer vooral de bloemkool tempura, die vond ik echt heel lekker!

2 likes

Huh wowww even gemist dan

Voor de liefhebber:

Oh en als iemand samen wilt gaan, hit me up😅

Zo triest dit! Ik kom hier wel eens en dit is zo naar! De eigenaren zijn onwijs leuke en vriendelijke mensen. Hoe kan dit nog gebeuren ook?

Gisteren een Marktplaats aankoop opgehaald in Noord-Nederland en spontaan een dagje Groningen gedaan. Was lang geleden (vrienden mij studeerden en werkten er en ik kwam er vroeger vaak), maar wist wonderlijk genoeg alles nog te vinden.

Op/in het Forum geweest, met name in Folkingestraat, Oosterstraat en Zwanestraat geshopt, heerlijke ban mhi gegeten bij La Ca en toen weer naar huis. Herestraat gemeden, want straten met grote ketens zijn elders in Nederland ook wel te vinden. En natuurlijk even over het Hoge der Aa en door de Brugstraat gelopen. Prachtig gedeelte van de stad.

Volgens mij is het gebied rond de Grote Markt er erg op vooruit gegaan. Enerzijds door alle nieuwbouw rondom het Forum, maar ook doordat het (zo het leek, ten minste) autoluw wordt.

14 likes

Even een slijmerige ode aan Groningen, maar telkens als ik in een andere stad ben geweest - en dan moet ik toegeven toch richting de grote steden toe) - ben ik oh zo blij dat ik in Groningen woon. Wát een fijne provincie om te wonen!:green_heart:

10 likes

Weet iemand een leuke boekhandel in Groningen stad?

Van der Velde aan Akerkhof

4 likes

Riemer aan de Nieuwe Ebbingestraat.

5 likes

Godert Walter in de Oude Ebbinge, of - mocht je Engelstalig geen probleem vinden - Walter’s Bookshop in de Oude Kijk in ‘t Jat.

3 likes

Oh ja duh ik volg Walter’s Bookshop zelf op insta :sweat_smile:
Dank!!! @salem @Pimpelmees

2 likes

Wow ik dacht al, waarom op een zonnige zondag in mei zoveel vuurwerk? Maar fc groningen speelt uiteraard!

1 like

Gelukkig hebben ze het voor zichzelf verneukt en was de wedstrijd na 10 minuten voorbij :tada:

4 likes

Afscheid in stijl, wat een ellendig seizoen

2 likes

Het begon vanochtend al :smiling_face_with_tear:

Iemand een tip voor een zaak die een riem kan inkorten? Ik heb een riempje die nu op het laatste gaatje toch echt te groot is, nu kan ik natuurlijk een gaatje bij laten maken maar ik heb me laten informeren dat de riem zelf inkorten mooier/praktischer is. Heb al even gegoogled maar kan niet specifiek iets vinden…