Het Groningentopic

Bakker de rappe schoenlapper? En er zit een leerwinkel in de zwanenstraat, misschien kan het daar ook wel.

1 like

Thanks, ik loop zo in mijn pauze gelijk even langs!

1 like

Mocht het de schoenmaker niet lukken dan kun je ook langs de Zaal lederspeciaalzaak in de Ebbinge.

2 likes

ik zag net iemand op instagram posten over ‘chillen in nopla’ :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: deze afko’s gaan te ver

2 likes

Bedoelen ze daar noorderplantsoen mee? Ik dacht nog even aan in je nakie chillen maar dat is het vast niet.

1 like

Ja, vreselijk

https://www.ad.nl/koken-en-eten/nieuwe-plantaardige-bitterbal-gelanceerd-in-groningen-dit-is-belangrijk-voor-de-hele-wereld~ab79e866/

Klinkt wel lekker! Ik ben benieuwd wanneer je deze kan kopen.

Ja stom toch! Straks is de hele Herestraat een grote schoenenzaak…

1 like

Kijk eens wie we daar hebben😜

4 likes

Ha ik kreeg hier een advertentie van:

Maar ik heb het idee dat de halve stad volstaat met berenklauw!

3 likes

Duizendknoop ook :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:
Al 5 meldingen van duizendknoop gemaakt overigens. Elk rondje wielrennen kom ik het wel tegen :roll_eyes:

oja die herken ik zelf minder goed! Ben benieuwd wat de gemeente met de meldingen gaat doen!

Nou met de mijne vrij weinig tot op heden, heb twee maanden geleden 6 meldingen gedaan en van 2 heb ik terugkoppeling gekregen.

Maar Japanse duizendknoop heeft heel typerend een soort knikje in de steel en frisgroen blad. Het groeit als een soort struik vaak langs de weg en hangt scheef als het lang genoeg is. Op de foto van die campagne zie je dat knikje;

Het staat sowieso langs de Walfridusbrug en langs het Slochterdiep.

1 like

Orka’s vallen zeilboten aan, planten overwoekeren Groningen… de natuur slaat eindelijk terug :muscle::wink:

1 like

Nog mensen die naar Rammstein gaan? Het is al ramvol zag ik op de live blog van rtv noord. (waarom er een live blog is is mij een raadsel) maar goed veel plezier bij het concert dat op het nippertje toch door gaat.

Morgenavond ga ik met een groep.

En n.a.v. jouw bericht even de liveblog bekeken. Het is natuurlijk een enorme happening en dan nog de rechtszaak vanmiddag. Misschien dat er daarom is gekozen voor een liveblog.

1 like

Ik ga zelf niet, maar verbaas me wel over de hoeveelheid mensen in m’n omgeving die wel gaan. Overigens was de soundcheck al goed te horen, dus ben benieuwd straks.

2 likes

Ik zou wel, kaarten eeuwen geleden gekocht, maar ik wil niet meer na al dat nieuws wat over die kerel de ronde gaat :grimacing:

2 likes

Snap ik heel goed. Ik heb er ook moeite mee en was ook in twijfel. Mijn kaart was een cadeau en een jaarlijks uitje met een vaste groep. De rest heeft er, voor zover ik weet, geen moeite mee.

1 like

Mensen om me heen ook niet heb ik gemerkt. Maar ik zou er geen plezier meer aan hebben dus had de knoop al eerder doorgehakt niet te gaan. Snap wel dat als het een gezamenlijk uitje is met een groep het lastiger is nee te zeggen.