Het Groningentopic

Aan de westkant van de stad zitten twee goeie, ook wat grotere minibiebs: aan de Rembrandt van Rijnstraat naast dat soort van volkstuintjegebeuren, en in de Held, waar de Siersteenlaan eindigt, vlak voor de rotonde.

Oh wat leuk, bedankt voor de tips! Zal er binnenkort even gaan kijken.

1 like

Ellllke keer weer zo’n moeite met activiteiten bedenken als bijv. een vriendin jarig is. Dus ik schakel even een hulplijn in. Weten jullie leuke (vriendinnen) activiteiten in het Noorden? Mag echt van alles zijn!

De activiteiten die ik weet zijn;

• kaarsen maken in Eenrum
  • activiteiten bij de Postwagen (bowlen, indoor midgetgolfen, lasgergamen, gekke dingen zoals wc pot race etc)
  • Pottenbakken via www.kleivannien.nl of in Zwolle bij Olifant
  • Wijnproeverij thuis via vanjurjen.nl
  • Bloemenpluktuin Wijster (lente/zomerseizoen)
  • Kaas maken in Westerwoldsgoud

Ik hoop dat we elkaar (hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem) kunnen helpen!

4 likes

Keramiek beschilderen bij Artsy Avenue :smile:

2 likes

Volgens mij is de kaarsenmakerij gesloten.
Zeehondencrèche pieterburen bezoeken, vind het zelf vooral nostalgie en ze gaan bijna verhuizen naar Lauwersoog.

1 like
  • High tea bij het theemuseum in Houwerzijl!
  • Als het lekker weer is, valkje of sloep huren en het Paterswoldsemeer op! Of in Winsum een bootje huren
  • Dagje schier
  • Als het je ding is, BBQ boot door de diepen
  • Pitch&putt bij kardinge

Oh en in het forum kun je die luxe zaal afhuren! Lijkt me ook nog wel eens leuk

3 likes

Weet er iemand een restaurantje rond de stad of kop van Drenthe waar je lekker knus eet. Beetje cafe idee, haardvuurtje. Zo’n plek waar je wil zijn in de herfst na je boswandeling. Geen gekke dingen op de kaart.
Aan de westkant van de Stad zijn we bekend.

Mij schiet Het witte huis in Zeegse te binnen. In ieder geval goed te combineren met wandelen daar in de buurt.

1 like
  • workshop kleurtechniek voor het kleuren van kleurplaten
  • workshop bakken bij de eigenaresse van baksels.net ze heeft heel veel verschillende soorten workshops ingewikkeld en minder ingewikkelde dingen
  • kinderboekenhuis in winsum bezoeken of het museum in veendam
  • mosterdmakerij van abraham
  • wandelen/fietsen aan de hand van een route. In het centrum van Groningen kan je een leuke route lopen met graffitti maar wandelen buiten de stad Groningen is ook leuk zie bijvoorbeeld dit boek
  • Er is ook een leuke wandelroute in Sappemeer over Aletta Jacobs daar kan je ook een boekje voor kopen bij de vv in het Forum, tenminste ik heb ze daar laatst nog zien liggen
  • Insektenwereld Leens ben ik vroeger wel een aantal keren geweest vond ik toen erg leuk! Het heet nu Doezoo
  • Wat mij nog wel een keer leuk lijkt is een rondleiding bij van Hooghoudt maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit nog kan of niet
2 likes

Ik heb eigenlijk 2 vragen. Ik mag als cadeau van mijn werk twv 250 euro ergens gaan eten met iemand. Maar weet dus niet zo goed waar. Ik wil met mijn partner, maar hij is niet heeel erg van super haute cuisine. Nu gaat het om mij haha, dus ik vind het wel leuk om eens iets luxer te gaan uit eten. Hebben jullie tips waar ik voor dit bedrag terecht kan?

En twee; ik vind het echt mega moeilijk om leuke kinderschoenen te vinden voor mijn peuter. Waar kijken jullie voor jonge kinderen?

Ik vind leuke kinderschoenen in Groningen echt bijna niet te doen haha. Wijsneus heeft wat leuke schoenen Maar voor de rest is het weinig leuks vind ik zelf. Ziengs, Schuurman en Nelson hebben wat standaard modellen.

Nou dat vind ik dus ook! Allemaal of heel saai/RGK, of juist te glitterig.

Ik vond Voilà lekker en niet heel fancy maar gewoon comfortabel, Betere tijden schijnt ook heel lekker te zijn en gezellig maar daar ben ik zelf nog niet geweest

2 likes

Vive la Vie is ook een aanrader.

1 like

Florentin? En ja, ik ben toch wel groot fan van Onder de Linden.

2 likes

Hahah die hebben een michelinster, dan heb je met 250e niet voldoende vrees ik!

Ik ben daar in 2019 geweest (betere tijden) en vond het een aanrader. De Haan schijnt ook goed te zijn en ben je net iets minder dan 250 kwijt.

1 like

I know, ben er paar maanden geleden geweest. Als je 5 gangen doet, ben je 95pp kwijt. Het kan dus wel.

Ik heb laatst bij De kleine heerlijkheid gegeten, knus restaurant- niet te stijf, wel heel bijzonder. Vijf gangen menu en twee wijn pp waren we €175 kwijt

De Haan vind ik net wat specialer en ook heel relaxed, zit wel altijd vol.

Blume of Niemeyer hoor ik ook goede ervaringen over.

Kinderschoenen :woman_shrugging:

1 like

Ik heb laatst bij De Grote Frederik in de Oosterpoort gegeten en dat was ook super lekker. Echt een aanrader wat mij betreft!

Oh en nog even inhakend op m’n eigen vraag van laatst voor leuke lokale ondernemers: Wirwar is ook echt heel leuk voor spelletjes. Als je daar een cadeaubon koopt schrijven ze het nog met de hand in een schriftje 🫶🏻

2 likes