Het Groningentopic

Lettelberterpetten, een klein bos maar wel heel leuk met verschillende dingen zoals een pad over het water, een vogelkijkhut en een uitkijktoren. In de herfst kun je daar ook veel soort paddenstoelen zien. Er is geen eetgelegenheid, maar wel een picknicktafel waar je even kunt zitten en je bent vlakbij Hoogkerk/de stad en je zou daar dan naartoe kunnen rijden.

3 likes

Weet niet waar je woont maar Abelstok bij Wehe den Hoorn loop ik vaak als ik een kort rondje wil doen.

1 like

Dit is fantastisch, zoveel tips 🫶🏼 dank!!!

3 likes

Oja! Je hebt ook nog t’ roegwold. Is geen bos, maar ligt echt op 5 minuten afstand van het Slochterbos. Leuk om even te wandelen als je toch al in de buurt bent.

1 like

Wij wonen vlakbij denk ik haha! Dit rondje doen we altijd met de hond als het rond oud en nieuw is (ivm vuurwerk)

@wiewatwaar waar is het beijumerbos? Bij kardinge? Kan het zo niet vinden op maps. Oso bij de kerk wel maar daarom dacht ik moet haast wel daar bij kardinge zijn dan toch? Waar parkeer jij dan bijvoorbeeld?

En de onlanderij! Wat een goede tip ook zeg met kids!

De Braak vind ik ook een leuk bos. En heel kindproof volgens mij!

2 likes

Ah en daar zit een goede italiaan bij in de buurt zie ik :drooling_face:

Ben elk weekend voorzien van een nieuw bos deze herfst! Top :star_struck:

Grappig! Dan wonen we dus vlakbij elkaar :smile:
Ik woon op een paar kilometer afstand haha

1 like

Ik was vandaag bij Elan sieraden in de Folkingestraat en ik vind dat zo’n leuke winkel! Hele aardige eigenares met veel kennis van sieraden. Ze vertelde dat ze vooral sieraden heeft in het middensegment en zich niet bezighoudt met trends, maar vooral koopt wat zij mooi vindt (en ik vind dat ze er wel kijk op heeft haha). Dikke tip wat mij betreft! Oja ik kocht er een zilveren kettinkje voor bij m’n andere zilveren ketting met een heel mooi labradoriet hangertje wat ik eerder deze week van iemand cadeau kreeg - ook van dezelfde winkel.

Hebben jullie nog meer tips voor leuke niet-keten winkels in de stad? Ik wil proberen wat meer naar lokale ondernemers te gaan, maar ben er nog niet zo in thuis.

Oh en nog een andere vraag: weten jullie leuke minibiebs in de stad? Ik kom wel eens wat tegen, maar vaak liggen er alleen maar hele oude boeken en is het een beetje een rommeltje.

7 likes

geen minibieb (al laat ik zelf wel eens boeken achter bij de akkerstraat!), maar ken je books4life al? Zit in paddepoel en daar hebben ze echt veel leuke boeken voor bijna geen geld (en ook nog eens voor het goede doel)

5 likes

Deze stapel heb ik daar ook gekocht! Ik mag er niet te vaak heen van mezelf want op de een of andere manier hebben ze veel boeken die op mn TBR lijstje staan :innocent:

1 like

Sowieso vind ik de Folkingestraat leuk om even doorheen te wandelen!

1 like

Ja, ken ik! Ik heb er nog niets gevonden, maar zal er eens wat vaker naartoe dan. Ik vind het wel een heel leuk initiatief.

Koko Toko in de Oosterstraat! Duurzame kleding en accessoires.

2 likes

Wow, wat een goed lijstje!

Ik heb bij Kastanje al zoveel mooie dingen gespot. Ik wil heel graag zo’n plexiglas tafeltje van Knik Studio die ze in de etalage hebben, maar mijn budget laat het nog niet echt toe :sweat_smile:

Asbran, Zheng, Pantopoplion en Godert Walter kende ik nog niet, leuk! Ga ik daar eens langs. Bedankt voor de tips!

@Jackie ojaaa in was Koko Toko helemaal vergeten, maar dat is inderdaad een leuke winkel! Ik heb daar jaren geleden ook wel eens meegedaan aan een kledingruil en dat was heel gezellig.

1 like

Godert Walter is een hele leuke boekhandel! En je hebt ook nog die winkel met stripboeken hé, die zit vlakbij de sluizen. Akim heet die. Het kadocafe voor thee en cadeautjes

3 likes

Jaa heb deze onlangs ook ontdekt, toen ik er binnen stapte was ik echt onder de indruk van wat er allemaal stond haha!

3 likes

Ik ben op zoek naar iemand die kaarten ontwerpt voor bruiloften enzo. Kennen jullie een bedrijf/iemand in Groningen, mag de hele provincie zijn, die dat doet? Ik vind vooral online progammas om een kaart te maken en dat is niet wat ik zoek.

Bedoel je als uitnodiging? Ik heb 2 hele leuke kaartjes laten ontwerpen door studiopie. Zij zit in de stad. Waren wel geboortekaartjes maar ze kan vast meer.

1 like

Ja ik bedoel idd als uitnodiging! Sorry was niet helemaal duidelijk. Ik ben nu vooral op zoek naar trouwkaarten!

1 like