Maak even een foto van wat je ophoest en neem het mee om met de huisarts te bespreken. Bloed ophoesten is wel iets om uit te laten zoeken.
Je hoest dus al ruim 6 weken bloed op? Meest waarschijnlijk is het geïrriteerd slijmvlies als gevolg van Corona maar vind het wel terecht dat je verder nagekeken wordt dan wel door de huisarts (foto vd longen en wat bloed onderzoek) of dat er even overlegd wordt met de longarts over hoe verder. Ik kan hier wel alles uittypen wat ik als longarts zou willen doen maar de bal ligt bij de huisarts.
Ik weet niet of iemand dit weet maar ga het toch vragen.
Ik heb al 2,5 week BPPD klachten en het lijkt maar niet weg te gaan als er dan een goede dag tussen zit dan is de dag erna weer erger qua ‘dronken/zeebenen’ gevoel en kan nergens ervaringen lezen van anderen. Ik heb bijvoorbeeld ook klachten als: zwaar gevoel in m’n hoofd, afwezig/watten in je hoofd, regelmatig hoofdpijn, stijve/harde nekspieren
Ik zou ook graag m’n booster willen halen maar op 1 of andere manier durf ik echt niet omdat ik geen zin heb om bovenop de klachten die ik al heb van de BPPD ook nog koorts/ziek/beroerd te zijn/krijgen.
Ben je al bij de huisarts geweest? Die kan eventueel een manoeuvre bij je doen/je aanleren die je klachten zou kunnen verminderen.
Ja, de huisarts heeft me gekiept, de epley gedaan en oefeningen voor thuis. Verder zei ze dat ik gewoon m’n ding moest doen en me eraan overgeven omdat het vanzelf weg gaat. Maar ik voel me al 2,5 week niet mezelf en het is heel vervelend en ben d’r langzamerhand wel een beetje klaar mee
Ik heb echt intense maagpijn terwijl ik niets verkeerds heb gegeten
Wat helpt hier tegen op gember theetjes na?
glas melk? iets om een beetje te neutraliseren en slijmlaagje aan te dikken in je maag…? wel beetje oma’s tip hoor, niet per se de dokter in mij die dit adviseert haha
edit: even mijn inner-dokter gechanneld: misschien een rennie proberen
Ik heb wel eens last van maagkramp, dan helpt een elektrisch kussen of een kruik tegen mijn buik heel goed. Dat is zelfs het enige dat helpt.
En misschien gewoon een glas warm water.
Ik heb dit aantal jaren geleden gehad, en ging ook niet weg. Zat toen tegen Burnout aan, maar had dit zelf nog niet echt in de gaten.
Toen ik rust ging nemen en dus even paar weken niet werken, werd het minder en ging t over.
Ja precies, dat gevoel. Thx voor je antwoord. Ook voor @Perzik
Fijn om te horen dat het toch gewoon over gegaan is. Ik denk niet dat ik tegen een burn-out aan zit want heb dat al eerder gehad en dit voelt niet hetzelfde. Merk wel dat afgelopen heftig waren en wel last van spanning heb gehad. Ik hoop eigenlijk dat fysiotherapie nog iets kan doen
Ik heb afgelopen mei/juni precies hetzelfde gevoel gehad zoals jullie beschreven. Bij mij was het ook na heftige periode en toen is het ook vanzelf over gegaan. Nu sinds begin dit jaar is het weer begonnen en nu nog steeds. Ik heb het gevoel dat het bij mij een soort combinatie is van stijve nek/stress & mogelijk door verkeerd ademen. Hoop dat het ook gewoon weer weg gaat bij mij want het gevoel is inderdaad waardeloos.
Oh echt! Wat vervelend! Vind het ook allemaal heel vermoeiend.
Ik heb hier ook last gehad en was ook psychisch helaas
Hmm, misschien dat er dan toch iets in zit? Huisarts of huidtherapeut? Zou er zeker naar laten kijken als je er last van hebt.
Ik heb een maagtabletje van een collega gekregen en dat haalde de scherpe randjes er wel vanaf
Klein medisch leed; maar ik heb nu twee weken dagelijks last van een trillend ooglid. Las wel dat het verschillende oorzaken kan hebben (stress, cafeine, alcohol, vitmine tekort), maar kan niet echt achterhalen wat het bij mij zou kunnen zijn. Heeft iemand een gouden tip wat ik daar aan kan doen?
Magnesium slikken!
Gastro zonder sedatie had ik niet gekund, eerlijk gezegd. Sowieso werkt dormicum zo heftig bij mij dat ik volledig knock-out ga (heerlijk).
Edit ik doe zelf bronchoscopien bij patiënten. Net een andere ingang zeg maar. Doen er best vaak zonder sedatie. Het is per patient ( edit) verschillend of het gaat of niet. Hoe rustig je bent en hoe makkelijk jezelf kunt overgeven aan de situatie. Als je dat van jezelf kent zal het heus wel goed gaan.
Van wat ik als coassistent ervan heb gezien is dat de patiënten met sedatie er zo veel langer mee bezig zijn want ze moeten kort worden opgenomen en daarna nog bijkomen enz enz enz. De persoon die het zonder sedatie deed kwam binnen, onderging het en wandelde weer weg. Als je rustig kunt blijven en niet in paniek raakt is het denk ik wel te doen.