Dit soort claims zijn veel moeilijker te ontkrachten dan te bewijzen. Als ik zoek op Pubmed, waar alle gepubliceerde medische artikelen terecht komen, zie ik niet iets wat die claim steunt. Weet je waar deze percentages vandaan komen? Vaak worden dit soort percentages ook niet goed uitgelegd en gaat het om een 40% groter risico en ga je bijv van 0.5 naar 0.7%.
Dank! Nee geen idee waar Daytona dat percentage vandaan haalde. Zal wel zoiets zijn wat jij zegt want lijkt me stug dat je ineens bijna de helft meer kans hebt op kanker…
Misschien eens een workout van kaisafit doen, ik ben altijd verbaasd over wat ik nu weer gestretcht heb na een video staan een aantal op YouTube. Maar andere schoenen zou Miss ook kunnen helpen
Magnesium?
Foamrollen? Kan ook met zo’n klein balletje
Dat hielp bij mij enorm. En dan geen tabletten slikken, maar een voetenbadje met magnesiumvlokken.
Ik vind het een beetje op psoriasis lijken eigenlijk. Maargoed, kleine kans dat dat het is.
Heb je misschien nieuw wasmiddel oid gebruikt?
Waterpokken? Of is het meer schilferig? Lijken namelijk wel een beetje van die blaasjes op te zitten. Mja t jeukt dan weer niet zeg je.
Ik heb de laatste weken in de ochtend vaak last van een lage suiker 4.1 moet ik hier verdere stappen in ondernemen? Ik ben dan vaak aan zweten en enorm slap/trillerig op de benen.
Ik heb geen suikerziekte
Dat is in feite een normale glucosewaarde, hoe meet je die? En waarom meet je die als je geen suikerziekte hebt?
Als je je zorgen maakt om de aanvallen van zweten/slap zijn, zou ik daarmee naar de huisarts gaan, maar ik zou er niet direct een glucose van 4.1 de schuld van geven.
Dit heb je laatst ook al gevraagd toch? Of ben ik in de war? 4.1 is geen afwijkende waarde, maar als je je er zo druk om maakt zou ik dit misschien met je huisarts oid bespreken. Of stoppen met meten, want dat is in principe nergens voor nodig
Als je je slap voelt in de ochtend denk ik dat je gewoon wat moet eten.
Mijn suiker is nuchter ongeveer hetzelfde (lager ook wel) en daar is niets mis mee. Maar ik voel me pas goed als ik gegeten heb. Misschien kun je wat naast je bed leggen zodat je als je wakker wordt meteen iets kleins kunt ontbijten voor je dingen gaat doen.
Jaa klopt maar dacht dat eenmalig was. Maar het bleef zo. Bedankt voor het nogmaals antwoorden.
Op aanraden van iemand. Die zei meet is anders je bloedsuiker is in de ochtend. Heb zo bloedsuiker meter ding. Maar tis dus prima. Bedankt voor het antwoorden.
De kans is klein, maar misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt.
Iemand in directe familie heeft borstkanker en blijkt het BRCA gen te hebben. We hebben een brief van zijn behandelaar met de gegevens om welke ‘afwijking’ het gaat. Nou heeft mijn vader een doorverwijzing via de huisarts gekregen. Nu kreeg hij een brief van het ziekenhuis, dat hij bij de klinisch geneticus moet komen. Wachtrij is 6-8 maanden. Maar ik vroeg me af, dit klopt toch niet. Hij hoeft niet helemaal gezien te worden voor erfelijkheidsonderzoek, maar kan toch bloed laten afnemen voor DNA onderzoek omdat het al bekend is waar het om gaat? Lijkt me dan ook veel sneller gaan.
Ik heb al gezegd dat hij contact op moet nemen met het ziekenhuis. Maar weet niet of hij het gaat doen. Ik wil het wel graag weten, want dan laat ik mij testen.
Nee vaak gaat er wel counseling aan vooraf, is niet alleen maar bloedprikken. Het dossier van de familie wordt er dan bij gepakt dus inhoudelijk hoeft het niet uitgewerkt te worden maar je wil wel goed geïnformeerd een keuze maken om te testen of niet. Hoe lang dat duurt weet ik niet, je kan er altijd achteraan bellen. Vaak is er een contactpersoon.
Ging het toen maar zo snel. Ik was ook verbaasd over hoe lang dat duurde.
Het onderzoek zelf is helemaal niet moeilijk en het is inderdaad een kwestie van bloedafname en dat onderzoeken (ze gaan je hele DNA sequence bekijken dus het is niet in 1 dag klaar, duurt ongeveer een week of twee om dat in kaart te brengen).
Maar eerst gaan ze een intake doen waarbij je je stamboom in kaart moet brengen, weer paar weken verder krijg je een afspraak over je mentale gesteldheid en of de uitslag een bepaald effect gaat hebben op je leven (en hoe je dat voor je ziet) en pas daarna krijg je een bloedonderzoek waarbij je na afname ca. 4-5 weken de uitslag krijgt. Denk dat het ongeveer 4-5 maanden heeft geduurd.
Als je nog vragen hebt, mag je me PBen!
Ik heb het meegemaakt met onze dochter, echter wel met een andere gen afwijking. In het ziekenhuis zijn, door een speciale fotograaf, foto’s gemaakt en naar de klinisch geneticus gestuurd. Tevens is er bloed afgenomen en opgestuurd. De klinisch geneticus hebben wij alleen nog maar telefonisch gesproken. Wel gaf zij aan dat zij normaal gesproken de patiënten in persoon wil zien, maar het nu met corona anders gaat. Ik moet hierbij zeggen dat dit in 2020 was.
Wow wat absurd, en wat een extra werk aan stamboom etc. Omdat dit al is uitgezocht bij die persoon.
Ik zit dan toch maar te denken om ook alvast een doorverwijzing te vragen. Mocht mijn vader het gen hebben. Anders moet ik ook nog eens ruim een half jaar wachten op vervolg.
Bij ons hebben ze de stamboom alleen maar gecheckt, kijken of de info nog uptodate was enzo