Klein medisch leed; maar ik heb nu twee weken dagelijks last van een trillend ooglid. Las wel dat het verschillende oorzaken kan hebben (stress, cafeine, alcohol, vitmine tekort), maar kan niet echt achterhalen wat het bij mij zou kunnen zijn. Heeft iemand een gouden tip wat ik daar aan kan doen?
Magnesium slikken!
Gastro zonder sedatie had ik niet gekund, eerlijk gezegd. Sowieso werkt dormicum zo heftig bij mij dat ik volledig knock-out ga (heerlijk).
Edit ik doe zelf bronchoscopien bij patiënten. Net een andere ingang zeg maar. Doen er best vaak zonder sedatie. Het is per patient ( edit) verschillend of het gaat of niet. Hoe rustig je bent en hoe makkelijk jezelf kunt overgeven aan de situatie. Als je dat van jezelf kent zal het heus wel goed gaan.
Van wat ik als coassistent ervan heb gezien is dat de patiënten met sedatie er zo veel langer mee bezig zijn want ze moeten kort worden opgenomen en daarna nog bijkomen enz enz enz. De persoon die het zonder sedatie deed kwam binnen, onderging het en wandelde weer weg. Als je rustig kunt blijven en niet in paniek raakt is het denk ik wel te doen.
Ja heb ik gehad en vond het geen goede ervaring, zal in het vervolg altijd om een roesje vragen. Ik kon prima rustig blijven maar vond het een heel naar gevoel. Ik wil je niet bang/ongerust maken dus weet niet hoeveel je wilt weten. Mijn vader heeft het later ook een keer gehad en een roesje gehad en hij heeft er niks van meegekregen.
Nee geen trauma! Het onderzoek is gelukt, ik had geen problemen met de slang in mijn keel en kon ook rustig blijven ademen, daarin werd ik ook goed begeleid. Maar ik voelde de camera/slang wel bewegen in mijn buik en dat gevoel vond ik naar, maar het deed geen pijn. Al met al duurde het ook niet zo lang volgens mij. Ik kon ook meekijken op een scherm en dat leidde wel af. Misschien ervaar jij het ook wel heel anders hè! Ik weet alleen dat als ik het ooit nog eens zou moeten doen, ik wel een roesje wil omdat ik weet hoe het toen voelde.
Haha ik moet echt m’n teksten nalezen voordat ik op gereed klik.
Nee niet doen, goed vermaak
Soms schaam ik me als de patientendossiers terug
lees, maar dan zegen de bazen lees eens die van ons . Moet gewoon wat rustiger typen denk ik. Typisch ons vak.
Stiekem heb ik Paruromys gegoogled om zeker te zijn dat het niet een medische term was die ik niet kende haha
Hahah ik ook, en daarna dacht ik dat ze bronchoscopien bij deze dieren deed als onderzoeker oid
hahaha, ik dacht dat het misschien een type bronchoscoop was
Haha ja die gedachten ging ook nog even door mijn hoofd
Ik heb een insecten beet (denk ik) op mijn been vlak onder mijn bil (rare plek) sinds ongeveer een week. Het ziet er wel uit als een normale muggenbult maar dan groter en het prikt een beetje. Er zit alleen een gigantische grijze plek omheen? Wel 10cm doorsnee denk ik. Kan dat van het krabben komen of moet ik me zorgen maken? Ik heb wel vaker heftige reacties op muggenbeten (extreem rood en vlekkerig) maar dit is echt overdreven
Ik ben vorige week vrijdag van de trap gevallen en deed echt veel pijn. Huisarts geweest en voelde dat het mijn spieren waren en asperine en Ibu slikken. Nu heb ik 2 blauwe plekken die nog een beetje gevoelig zijn, maar in mijn onderrug heb ik echt Last, alsof het er steeds inschiet bij bepaalde bewegingen (in de auto stappen, in bed gaan liggen, bukken). Vanmiddag dus ook weer toen ik de container achter me aan trok… Is nu al een week en zit nog steeds aan de pijnstilling en tijgerbalsem. Heeft dit gewoon tijd nodig? Of zou er iets kapot zijn? Heb geen zwelling of iets
Ik heb het gehad zonder roesje en ook ik vraag de volgende keer een roesje. Ik vond het naar. Wil je ook niet bang maken maar zou voor een roesje gaan.
Huhhh?
Wat
Waar is je onderzoek voor? Als je wil mag je mij ook DM sturen.