Het grote medische vragen-topic #2

Er is tegenwoordig staudt litteken crème. Ze claimen dat het werkt.
Maar goed, dat kan ook een commercieel verkooppraatje zijn.

Is crème gemaakt door de (ex??) Man van nicollete kluiver.

3 likes

Weet je ook zeker dat je apotheek op zaterdag is gesloten? Mijne is wel gewoon open, namelijk.

(ze hebben zelfs een medicatie automaat buiten waarvoor je een sms met code kunt krijgen als je medicatie klaarligt, dan kun je 24/7 naar de automaat en met code en evt. pinnen je medicatie ophalen. Echt ideaal)

Ik heb vroegâh ook een littekencrème met siliconen gekregen van de huisarts en die werd gewoon vergoed door de ziektekostenverzekering. Misschien dat je daar nog naar kunt informeren? Kan natuurlijk wel zijn dat het eerst onder je eigen risico valt :thinking:

Verder zeggen ze dat slakkengel ook helpt. Dat kunt je bij Holland & Barret/De Tuinen in een potje voor een paar euro kopen.

Jaa de huisarts vindt dus dat alleen met vaseline smeren genoeg is. Maar ik kan het altijd nog een keer proberen.
Die slakken crème heb ik ook wel een van gehoord inderdaad! Is sowieso ook het proberen waard want zo duur is het niet.
Dankjewel in ieder geval!

Ja helaas…

Men ik ben zo geobstipeerd… Heb al drie dagen niet ontlast en voel me er zo ellendig door omdat alles bedrukt voelt van binnen :frowning:

Iemand de oma tip om alles te laten doorlopen?

Er bestaat van, als ik me niet vergis, la roche posay ook een littekencrème. Cicaplast heet het. Is verkrijgbaar bij de apotheek en er zijn ook testertjes van beschikbaar, zodat je niet gelijk de volle mep hoeft te betalen.

1 like

Vriendinnetje van me die arts is raadde me deze van Dr Staudt ook aan voor een best wel flink litteken. Ze vertelde dat ze dit ook bij het brandwondencentrum gebruiken? Naja heb die iig gebruikt en later ook nog aaf en toe een andere van mijn eigen huisarts, heeft bij mij wel goed geholpen voor m’n idee.

2 likes

Ik zou gaan voor een siliconenpleister. Die kun je meerdere keren gebruiken. Dat is eigenlijk het enige wat echt werkt.
En voor een volgende keer: direct na het ontstaan honing gebruiken en blijven gebruiken (wel 14 dagen). Dat heeft een ook een bewezen gunstig effect op wondgenezing en pigmentvorming. Het type honing maakt niet uit, als het maar puur is.

1 like

Bedankt voor alle reacties over de litteken crèmes! Ik heb net de Staudt crème besteld. Hoop dat het bij mij net zo goed werkt als bij sommige van jullie!

3 likes

Ik was bij de HA voor uitstrijkje HPV en de assistente was er niet helemaal bij met haar gedachte of deed het nog niet zo lang of was gewoon aan het klungelen.
Ze dacht dat ik voor het eerst kwam (maar had een nacontrole) en toen zei had ze over afwijkende cellen terwijl ik alleen voor t virus kwam. Eendenbekverhaal ging niet heel soepel terwijl normaal geen probleem mee, (of ik was zelf wat droger) Ze dacht ff dat ik bloedde maar dat was mijn rode nagellak (moest mijn handen onder mijn billen houden) en toen liet ze nog het potje vallen, maar ze zei dat dat niet erg was want het monster was goed en ze pakte dus een nieuw potje.
Vind wel dat het wat netter mag allemaal, dus nu zit ik thuis met zo’n gevoel van hopelijk is wel alles goed gegaan met het monster. Op het moment zelf overviel het me een beetje omdat dat hele gedoe toch allemaal al wat vreemd is. Wat zouden jullie doen, gewoon maar de uitslag afwachten?

Ik was vanmiddag bij de huisarts omdat ik eigenlijk altijd een schimmelinfectie heb. Ik heb nu fluconazol caps meegekregen maar zie ook net dat ik over 3 dagen mijn laatste pil van m’n strip neem. Heeft het dan nut om de 1 capsule nu in te nemen en de andere dan mogelijk al tijdens mijn menstruatie in te nemen?

Heb je dan een onderhoudsbehandeling gekregen (dag 1, 4, 7 en dan daarna eens per week), of nu 1x 1 pil? Die pillen worden in je bloed opgenomen, die werkzame stof komt overal, ik denk niet dat je menstruatie daar invloed op heeft.

2x 1 pil in 1 week (dus nog niet vast, alleen die 2 pillen)! Ah oke, goed om te weten. Ben erg gewend met die eitjes die je in moet brengen dat als je een menstruatie hebt het geen nut heeft. Erg bedankt voor je hulp!

Ik ga zo naar de huisarts omdat ik denk dat ik een schimmelinfectie heb. Weten jullie of ik mijn broek ga mogen aanhouden? Ik wil me er graag mentaal op voorbereiden als dat niet zo is :grimacing:

Ik mocht dat wel want ik zei gewoon hallo heb jeuk doei maar ik zou het ook snappen als ze even moeten kijken

Is het mogelijk om voedsel te inhaleren zonder dat je ervan moet hoesten of wat dan ook? Vanmorgen voelde het alsof er een stukje cornflake mijn luchtpijp in ging, want het zat niet goed, maar moest totaal niet hoesten of wat dan ook. Nu lijkt het alsof ik een raar gevoel in mijn borst heb erdoor, waardoor ik denk dat het mijn long in gegaan is ofzo maar misschien beeld ik het me allemaal in.

Ik mocht mijn broek niet aan houden.
Als ik jou was zou ik daar van uit gaan. Valt het altijd mee!

1 like

Ze moest idd kijken. Maar goed, het viel mee. Hebben we dat ook weer gehad

2 likes

Ik was in de kerstvakantie een beetje verkouden. Nu heb ik dus neusspray gebruikt en ik weet dat je na 7 dagen moet stoppen maar dat heb ik niet gedaan. Maar het is niet dat ik het heel de dag door gebruik. Ongeveer 1 keer per dag en soms niet eens. Alleen ik merkte wel dat als ik een ‘vol’ gevoel kreeg dat ik dan snel die neusspray pakte en daarna was het ook weg, dat volle gevoel.

Maar zoals nu net komt dat volle gevoel (en dus minder vrij kunnen ademen) weer opeens opzetten. Nu ben ik toch bang dat het door die neusspray komt. Ga nu maar even zoutoplossing gebruiken