Tenzij je een aandoening hebt waardoor je totaal geen gevoeligheid van je luchtwegen meer hebt (en dat zou je wel weten) kan dat niet. Je lichaam beschermt je luchtwegen als een malle, zonder 1 kuchje een cornflake inademen is onmogelijk als je verder gewoon gezond bent.
Ahhh gelukkig! Bedankt voor je uitleg! Ik ben volgens mij gewoon super paranoïde bezig haha.
Edit: Nu Ik de reacties lees had ik je verhaal niet helemaal goed begrepen. Never mind, vergeet wat ik gezegd heb haha
Zoals misschien al gelezen in tmi topic, heb ik al weken last van wondje in mijn neus. Ik probeer er vanaf te blijven maar ik heb vaak een snotneus en dan wordt het vochtig en bloedt het weer.
Mijn hele neustussenschot voelt kwetsbaar, ook boven mijn voortanden voelt het gek/gevoelig.
En nu begint er net ook te bloed (met snot) te komen uit mijn andere neusgat, geen echte bloedneus maar er zit ook geen wondje daar dus vind het maar raar.
Moet ik dit gewoon de tijd geven, of kan er toch iets mee aan de hand zijn dat het maar niet herstelt en het tussenschot zo gevoelig is?
Doe je er al iets aan (zalfjes oid)? Je kan Nasumel neuszalf kopen (online of bij de apotheek) en 2-3 maal daags in je neus smeren met een wattenstaafje, dat helpt het slijmvlies herstellen. En vooral niet peuteren, geen neussprays, geen cocaïne of andere drugs snuiven.
En als het dan nog blijft aanhouden wel een keer laten zien aan de huisarts of er niet iets anders aan de hand is.
Ik noem dat koortsneus, soort koortslip maar dan in je neus.
Ik smeer er dan gewoon dik vaseline op, elke keer.
Je peutert er ook aan toch? Of niet meer? Dat moet je sowieso niet doen. Als het niet lukt moet je maar je nagels helemaal afknippen of pleisters om je vingers doen. Dan denk je elke keer als je er aan wil zitten “ohja…” en stop je weer.
Bij gebrek aan vette crème sneer ik er olie van de tuinen in/op. Nog nooit gehoord van neuszalf, ga eens kijken. Goeie tip van dat niet snuiven
@Yzile Ik zit er dus niet aan, zo lastig wel!!! Besef nu pas hoe vaak ik dus in mijn neus zit Eigenlijk bijna altijd als ik op het toilet zit of alleen thuis ben en dat zit/ben ik vaak :’) Maar koortneus, heb jij dit ook wel eens dan? Koortslip komt echt door een virus, dit toch niet?
Ik gebruik wel eens nisita neuszalf
Koop je bij de etos of kruidvat. Werkt goed!
Het is niet hetzelfde denk ik hoor.
Er zitten wel bacteriën in je neus die ontstekingen kunnen veroorzaken, streptokokken dacht ik. Koortslip is herpes, en dat is dan weer een virus en geen bacterie en weet niet of dat ook in de neus kan komen.
Maar ik wil er geen advies of uitspraken over doen want ben geen dokter! Ik kende “koortsneus” alleen van een vriendinnetje als term, geen idee of het ergens op slaat maar als ik “koortsneus” heb, wat zo klinkt als jij omschrijft doe ik dus dik vaseline en dan ben ik er in 24 uur wel van af!
Klopt het dat borstweefsel tussen je borst en oksel altijd een beetje “grillig” aanvoelt?
Ik heb een buitje links tussen mijn borst en oksel zitten en meteen weer helemaal freaking out… Ik heb al 2x eerder een bultje/knobbeltje gevoeld op andere plekken waarvoor ik ook een echo en mammogram of hoe dat ook heet heb gehad (4 jaar en 1,5 jaar geleden) en dat waren beide cystes, dus misschien dit ook gewoon… voel me beetje para dat ik dit nu voel en dat ik dit ook weer heb (?)
Ik heb al een paar weken af en aan een klein hard bultje in mijn gehemelte, ter hoogte van mijn kiezen, bijna in het midden bovenaan. Het is dus vrij hard en ik kan het niet indrukken of leeg duwen met een nagel. Het is wittig van kleur. Het doet niet zeer (behalve een beetje als ik erop duw), maar ik voel het steeds zitten met mijn tong en ik word er ramgek van. Soms lijkt het weg te trekken, maar is het een paar dagen later weer terug, steeds op dezelfde plek.
Wat zou het kunnen zijn en HOE KRIJG IK HET WEG?
Wat kun je in hemelsnaam tegen oorpijn/oorontsteking doen?! Ik heb het nu aan beide uren en mijn mond open doen, doet al zeer. Er lijkt ook water in te zitten.
Ja, dat dacht ik al wel haha. Had hoop op een wondertip. 3 jar geleden zo erge ontsteking gehad dat ik er 2 weken echt ziek van geweest ben én een oortampon moest
Ik heb voor mijn schimmelinfectie een tube zalf meegekregen. Nu is die tube gescheurd en moet ik zo met deze zalf reizen. Ik moet de zalf in zo’n inbrengding spuiten, dus hij moet echt in een tube blijven. Wat kan ik het beste doen? Het is niet een hele grote scheur, maar er komt wel zalf uit.
Ja! Toen hielpen abdruppels niet omdat het zo gezwollen was, dat t er niet bij kon komen. Vandaar de tampon. Als het vandaag nog erger wordt, bel ik morgen even
Kan je ‘m niet dichtplakken met ducttape?
Zilverfolie strak eromheen? Zou vooral zorgen dat er geen vuil IN de tube en dus in je foef komt. Dat wat zalf uit komt, lijkt me geen ramp.
Ik heb al een tijdje een inham aan de linkerkant van mijn haar, maar nu krijg ik hem ook aan de rechterkant. Nu hoorde ik dat dat kan komen door ijzertekort. Heeft iemand dit ook gehad? Is het handig om bloed te laten prikken?
Ik werd vanochtend in de trein eerst misselijk en daarna heel duizelig. Ik zat gewoon maar alles draaide, ik zag witte vlekken en mijn hele lichaam ging tintelen. Kreeg ook een heel dof gevoel bij mijn oren/hoofd. Het trok na een kwartier denk ik weer weg. Ben nu gewoon aan het werk, maar twijfel een beetje. Ga denk sowieso wel eerder naar huis. Voel me nu wel oke en ben niet meer misselijk of duizelig. Heb dit ook nog nooit zo gehad. Wat zal ik doen?
Klinkt als een aura van migraine!