Haha bij mij is het juist altijd in de avond steeds erger en als ik net wakker ben dan valt het naar mijn idee mee. Maar dat dus beide met een soort piek dus.
Ik weet eigenlijk ook niet zeker of het rosacea is. Ik kreeg een zalf die ik moest smeren (metronidazol) daar werden de bultjes wel iets minder groot van, maar ik had het idee dat ik er andere kleinere plekjes (puistjes) voor terug kreeg. Ik ben daarna nog teruggewenst maar de ha zei dat hij er niet echt wat mee kon (misschien acne, eczeem etc. kon ook).
Daarna merkte ik dat het wegbleef als ik mijn medicatie (voor adhd) niet nam en dat het ook rond de tijd dat ik daarmee begon opkwam zo’n 1,5 jaar geleden, dus ik denk dat daar het verband zit (maar nog geen oplossing gevonden).
Nu is het rode wel weggaan maar heb ik nu er een gewone slechtere huid voor in de plaats gekregen denk ik? Het kan echt per week verschillen dus ik ben er niet helemaal vanaf helaas.
Verder merkte ik dat azelainezuur voor mij ook goed werkte (beter dan de voorgeschreven crème). Die van the ordinary vind ik fijn!
thanks anyways
.
Dus echt de onderkant van het gezicht i.p.v. bovenop je hoofd