Kan zeker een sinusitis zijn. Neem je al pijnstilling? 4x per dag 1000mg paracetamol en zo nodig 3xper dan 400mg ibuprofen! Wat ook kan helpen is otrivin neus spray maar misschien heb je dat al en heet het in België anders? Uitzieken, komt vanzelf goed. Als je je zorgen maakt gewoon de huisarts even bellen, die kan dan eea aan alarm symptomen uitvragen en dan zit je sowieso safe
Beterschap!
In die Parasineg zit 500mg paracetamol en 30mg pseudoefedrine. Maar blijkbaar houd dat laatste je wakker dus ze raadden me aan niet na 18u nog te nemen. Heb net nog wat Ibuprofen gevonden dus ik zal dat nu maar nemen. Die neusspray die ik heb heeft hetzelfde bestanddeel als Otrivine denk ik!
Hoe lang denk je dat uitzieken ongeveer duurt? Vanaf wanneer is het toch beter de dokter te bezoeken?
Je mag natuurlijk altijd bellen om te overleggen (daar is je huisarts voor!) maar als je niet langdurig koorts hebt, geen zwelling/pijn van je ogen, geen dubbel/wazig zien, zwelling van je voorhoofd, uitvalsverschijnselen of sufheid, dan zou het advies in Nederland zeer waarschijnlijk gewoon uitzieken zijn. Over het algemeen is het met 2-3 weken over, antibiotica helpt niet om dat sneller te laten gaan.
Kan heel erg verschillen. Soms een paar dagen, soms een paar weken haha. Ook niet met zekerheid te zeggen wanneer je nou echt de dokter moet bellen. Zeker niet zo over t internet. Maar de tips van @Merel hierbiven vatten de alarmsignalen wel goed samen. Zoals ik al zei: ik zou het doen als je je zorgen maakt of t graag wil bespreken. Dat kan vandaag, maar ook over een week. Ik kan jou niet voelen, en de huisarts is er júist voor overleg, niet per se pas voor als t helemaal gescaleerd is.
Heeft een van jullie een idee wat dit is? Heb sinds gisteren een rood/roze plekje naast mijn iris op mijn oogwit. Ik kan mij herinneren dat zo’n gesprongen adertje echt felrood is, maar dat is dit niet.
Heb geen pijn of jeuk aan mijn oog, enkel het idee dat het wat droger is dan normaal.
Ik draag overigens geen lenzen, wel een bril. Heb ook al zeker een week geen mascara of andere make-up gedragen.
Ik heb dit ook wel eens, soms heb ik dan net even te fanatiek in mijn oog lopen wrijven.
Gaat vanzelf weg, bij mij meestal na een dag of twee.
Zolang het geen pijn doet of je zicht belemmerd, zou ik me niet teveel zorgen maken 
@jigglypuff Dit zijn voor mij wel bekende verkoudsheidsklachten met bijholteontsteking. Ik ben dan meestal een week echt ziek/beroerd en daarna nog wel een week niet echt 100%. Voor al het snot weg is, duurt nog wel langer.
Die pijn op de tanden komt van de druk van het snot in je holtes. Dat gaat vanzelf wel weer weg, maar dat kan wel een paar weken duren.
Dit is wel een fijne website om je klachten op te zoeken en goed advies te krijgen. Is ook van het Nederlands Huisartsen Genootschap.
Ik heb sinds vorige week maandag last van mijn maag, misselijkheid, darmkrampen en diarree. M’n menstruatie was ook ineens 4-5 dagen eerder. Ik denk dat ik gewoon een buikgriepje heb. Had gehoopt er nu wel vanaf te zijn, maar het blijft echt op en af gaan. Volgens Google duurt een buikgriep meestal 4-7 dagen maar ik zit nu al op dag 10. Naar de huisarts gaan voelt overdreven, maar vind het ook wel echt vervelend worden nu. Iemand een idee of er iets heerst of dat ik hier toch iets mee moet doen?
Ik heb een dermoid cyste gehad/laten verwijderen. Als je meer info wil of vragen hebt, pb me dan!
Als je langer dan 7 dagen diarree hebt kun je zeker de huisarts bellen. 10 dagen is wel echt lang voor een ‘gewone’ buikgriep. Het zou ook een parasiet kunnen zijn die niet vanzelf overgaat. Heb je ook koorts? Of bloed bij de ontlasting? Let vooral op dat je niet uitgedroogd raakt als je waterdunne diarree hebt en/of ook braakt. Lukt het nog om genoeg water te drinken op een dag?
Ja, ik. Ik heb een gewone echo gehad om de cyste op te meten. Ik ben toen geopereerd, want hij was zo groot als een sinaasappel en ik had veel pijn. Mijn eierstok en eileider zijn toen verwijderd.
Een rhinohorn is heel fijn bij een bijholteontsteking. Spoelt alles fijn door!
Haha ik ben hier altijd degene die een rhinohorn of nasofree aanraadt, moet eens een affiliate link maken
Die heb ik al! Maar bij komt er nooit iets anders uit dan water, geen slijmproppen ofzo
En @Steady bedankt voor jullie reacties! Ik kan gelukkig wel genoeg drinken, maar er komt weinig eten binnen. Sommige dagen lijkt het beter te gaan en dan komt het weer terug… Geen koorts gelukkig! Ik bel morgen voor de zekerheid de huisarts wel even.
Ik had echt koliekachtige pijnen omdat die van mij dus zo groot was. En hij was blijkbaar gedraaid, waardoor ik zoveel pijn had en hij drukte op vanalles daarbinnen, wat ook pijn veroorzaakte. Qua cyclus weet ik het niet zo goed meer, ik was pas 15 toen dit speelde en had sowieso nog een erg onregelmatige cyclus omdat ik pas relatief laat ongesteld werd. Maar die van jou is vast nog niet zo groot als je alleen wat vage klachten hebt.
Mijn vriend zou graag wat extra aandacht aan vermoeidheid willen geven dmv vitamines. Welke kan hij dan het beste nemen?
Ik zou dit eigenlijk altijd in overleg doen met je huisarts. Misschien kan hij een bloedonderzoek laten doen? Dan weet je zeker waar je een tekort van hebt en of er misschien iets anders speelt.
Voor je vitamines gaat nemen, zou ik eerst bloed laten prikken bij de huisarts. Vermoeidheid kan zoooo veel oorzaken hebben. Bij een gevarieerd voedingspatroon heb je in principe geen extra vitamines nodig ‘tenzij’.
Waarom denk je bij dit strookje van je Hartslag tekorten of teveel aan bepaalde zouten en calcium? En je eigen arts al gebeld? Lijkt mij mbt hart klachten beter dan hier op het forum te vragen.