Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb een beetje gekke klachten waarvan ik geen idee heb of ze bij elkaar passen maar goed hier komen ze:

• Pijn direct na het plassen
  • Gevoelige vagina bij het fietsen
  • Rode vagina (denk ik, moet eerlijk bekennen dat ik de normale kleur niet goed ken)
  • Misselijkheid
  • Darmen die alle kanten opgaan
  • Diarree

Ik heb niet:

• Stinkende afscheiding
  • Vaginale jeuk

Morgen worden urine en een swab op kweek gezet… Heeft iemand ooit vergelijkbare klachten gehad?

Goed dat je wat handvaten hebt! Ik heb zelf geleerd om, naast te letten op mijn ademhaling, ook een soort van te aarden. Klinkt wat vaag :sweat_smile: , maar te voelen dat je stevig in je schoenen staat ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Maar misschien heb je er wel iets aan.
En misschien heb je het wel helemaal niet nodig!

2 likes

Nou omdat ik ook iets soortgelijks denkt mee te hebben gemaakt. Tenminste… Ik ben een keer heel erg dronken geworden, maar dan écht heel erg en sindsdien heb ik slaapproblemen en paniekaanvallen en ik heb het gevoel alsof mn hersenen een soort “klik” hebben gemaakt- moeilijk uit te leggen- sinds die ene toxische dronken dag…

Dit is wel al 4.5 jaar geleden en best veel stress gehad in die tijd dus dat helpt ook niet mee qua herstel maar echt sinds die dag heb ik slaapproblemen en kan ik veel minder goed met stress omgaan etc.

Ik heb weleens aan een psychiater gevraagd of er een connectie tussen is maar die zei van niet maar toch heb ik het idee dat het wel door die ene dag is gekomen.

Ik heb zoiets raars, dat ik er gewoon niet mee naar de huisarts durf omdat het voor mijn gevoel nergens op slaat:

Ik heb al zeker een maand of 3 dat ik af en toe ineens zo’n smerige geur ruik, die voor mijn gevoel dan uit mijn neus/keel komt. Anderen ruiken dit niet. Ik ben een periode flink verkouden geweest, maar al zeker 3-4 weken niet meer. Ik heb nu nog dagelijks dat als ik voorover buig, ik ineens weer die vieze geur in mijn neus heb… als ik weer rechtop kom is de geur weg.
Herkent iemand dit?

Stress kan een reden zijn van paniek.
Ik denk dat je verder best gelijk kan hebben. Ik ben alleen zeker geen arts of iets.

Heb je er nu nog steeds last van? Vervelend klinkt het!

Mijn vriend hebben sinds 1,5 jaar seks zonder condoom en hebben ons daar vlak voor beiden laten testen op SOAs. Kan dus alleen een SOA zijn wanneer mijn vriend vreemd is gegaan… Er is wel een kans op maar denk het niet…

1 like

Dankjewel voor het reageren!

Ik had in 2018 3 maanden lang een blaasontsteking, ze konden in de simpele test bij de dokter nooit wat vinden dus het was altijd ‘ga maar goed drinken’, bleek later dat het net veroorzaakt werd door een bacterie die geen nitriet of witte bloedcellen in urine laat zien.

Daarom vraag ik nu bij vermoedens altijd direct om een kweek.

Ik zal wel urine inleveren hoor, het feit dat je hem met veel water niet definitief ‘uitspoelt’ zegt genoeg en je wilt niet dat het straks schade aanricht in je blaas of naar de nieren verhuist!

Ik heb sinds zaterdag een hele rare kleur ontlasting (lichtgeel/grijzig). Heb niets raars gegeten of iets gewijzigd in m’n eetpatroon. Ben wel toevallig vorige week gestopt met roken maar kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.

Als ik google lees ik allemaal enge dingen over de galblaas/lever. Moet ik hier de huisarts voor bellen of gewoon nog even aankijken?

Is het een soort van klei kleur? Dat kan op een afwijking van de alvleesklier wijzen. Ik zal de huisarts even contacteren

Thanks voor je reactie, heb even gebeld en moet morgen bloed komen prikken… Spannend maar hopelijk niets aan de hand.

Ik zal voor je duimen

Zo’n 2 jaar geleden kreeg ik voor het eerst een soort blaar op m’n lip. Ben toen voor de zekerheid naar inloop spreekuur van de dokter geweest. Die dacht dat het een ontsteking van binnenuit was. Als het binnen een week niet over was moest ik terug komen. Het ging wel over na een week maar nu is het al zo’n 5 keer teruggekomen op precies dezelfde plek. Vandaag ook weer. M’n vriend zegt dat ik naar de dokter moet maar ik weet het niet goed. Lelijke foto’s in spoiler.

Samenvatting

Ik had een paar jaar geleden ook een knobbeltje in m’n borst. Werd ook naar het ziekenhuis doorgestuurd, en toen ik belde en m’n geboortedatum doorgaf kon ik heel snel terecht. Ik heb een mammografie en een echo gehad. Ze nemen het zekere voor het onzekere. Uiteindelijk bleek ik mastopathie te hebben, maar sinds ik niet meer aan de pil ben heb ik nergens last meer van. Iig sterkte en laat even de uitslag weten.

Het is geen koortslip. Dit trekt dan zo ineens weer weg en het blijft ook op mijn lip en wordt geen korstje oid. Weet daarom ook niet goed wat ik er op moet smeren bijv. Dacht misschien herkent iemand het.

Mijn vriend was verkouden en heeft nu ongeveer een week een hoestje. Niet heel heftig, maar vooral s ochtends heeft hij beetje droge keel.

De huisarts zei dat we Bisolvon 2 in 1 moeten halen, maar helpt dat echt? Of heeft dat hetzelfde effect als honing en/ of andere middeltjes? (Het is niet echt een toparts dus vandaar dat ik het even navraag haha). Heb zelf nl nooit Bisolvon voorgeschreven gekregen.

Eigenlijk helpt er sowieso niet zo veel bij hoest. Soms geven ze nog wel eens codeïne, maar niet als het niet heftig is of iemand er veel last van heeft. Dus ja, ik denk niet dat bisolvon echt evidence based is, maar mogelijk kan het wat verlichting geven. Denk niet dat het verder invloed heeft op duur/ernst van de klachten.

2 likes

Je ziet het niet meer heel goed, maar ik heb soms ineens een hele onregelmatige handkleur zeg maar. Met allemaal rode kringetjes. Het duurt altijd maar even. Herkent iemand dat?

Hier zie je het wel

Ik heb dat ook, maar alleen bij kou/warmte en/of stress geloof ik…

Hmm ik heb het niet bijzonder koud of warm nu. Duurt het bij jou ook altijd maar kort?