Calmurid is met een hoog percentage Ureum toch? Zou je niet bij de apotheek kunnen vragen of/wat het alternatief is? Zie: ureum op de huid | Apotheek.nl
Ja is met ureum. De huisarts/apotheek heeft een keer iets anders meegeven maar dat bleef zo vet op mijn handen. Calmurid droogde zo lekker op
Ik heb vanmorgen een vitaminecapsule ingenomen met wat water, maar dat ding zakt maar niet… Ik heb inmiddels geluncht en nog twee flinke glazen water op. Kwestie van wachten dan maar?
En voor de volgende keer: is dit te voorkomen door het met véél water in te nemen? Zo groot is die capsule niet eens dacht ik.
Thee drinken? Meestal worden die capsules zacht in warm water.
Het kan ook nog een tijdje voelen alsof er iets zit terwijl de capsule al weg is, die slijmvliezen zijn dan plaatselijk wat geïrriteerd geraakt.
Zijn er hier toevallig mensen die gastro parese/trage maaglediging hebben? Ik ken echt niemand en het is zo fijn om soms even te kunnen sparren met iemand. Heb net voor het eerst in lange tijd weer wat vast voedsel gegeten in plaats van vloeibaar. Heb nu heel veel buikpijn en pijn in mijn rug. Echt zo vervelend! Laat me gewoon eten
Broodje pindakaas erachteraan? Dit geven ze vaak als tip bij de hap. Ook als voorwerpen vast zitten in de keel.
Idd of ontbijtkoek.
Ik had vooral last van wintertenen en gebruikte Glyca handcrème van dr Swaab. Dit hielp met name tegen de jeuk.
Ik heb ook gastroparese. Ben je al lid van facebookgroepen? Hier kun je je ervaringen delen met mede lotgenoten je mag me altijd een berichtje sturen!
Calmurid is ongeveer 2 jaar terug onder een nieuwe formule uitgebracht en vrij verkrijgbaar. Veel dermatologen raden de Lidl ureum crème aan als vervanger.
Onder dezelfde naam en wat bedoel je met vrij verkrijgbaar? Wanneer ik het google zie ik niet leverbaar staan.
Ik zal eens kijken bij de Lidl, bedankt voor je tip
Even een update, ook als anderen met soortgelijke klachten zich zorgen maken : al een dag of drie nergens last meer van! Duurde gewoon wat langer dan normaal.
Hoe was het bij de huisarts? Ik wilde je onderstaande website nog even meegeven. Betrouwbare informatie over hersenschudding, posttraumatisch syndroom, leefregels en herstel.
Super lief! Nee nog niet, ga daar eens naar kijken. Dankjewel!
Welke littekencreme of brandwondencreme vinden jullie goed werken? Het is geen heftige brandwond, hand verbrand aan m’n oven.
Stukje aan de bovenkant van mijn hand verbrand aan m’n oven en ik baal daar echt hard van. Klinkt oppervlakkig maar ik wil echt niet dat het een duidelijke brandwond/litteken blijft. Best wel groot ook. Op internet lees ik verschillende dingen. Jullie tips uit eigen ervaringen?
Biafine is echt heel fijn bij brandwonden (eerste of tweedegraads). Heb standaard een tube thuis. Hele fijne pijnstillende crème.
En Bio-Oil als de brandwond minder pijn doet, echt tegen littekenvorming. Laatste zelf nooit georoneerd, maar wel van anderen om me heen gehoord dat het goed werkt!
Ja kom ik weer met cicaplast hoor, haha. Maar cicaplast van la roche posay erop smeren als de wond ook echt goed dicht is/blijft. Zorgt dat de huid soepel blijft! Ik heb 't bij een grote brandwond op mijn arm gebruikt, het was wel een litteken en dat had ik gezien de grootte ook wel verwacht maar helemaal weg inmiddels. Was ook van een oven.
En factor 50 in de zon
Ik gebruik nu die van dr staudt, is ontwikkeld door artsen van het brandwondencentrum in Beverwijk. Maar gebruik het pas net dus weet nog niet hoe het wordt uiteindelijk.
Dankjullie! Ik zie verschillende van deze. Ook in de korting toevallig. Is het die baume?
Ik heb bij mijn dermatoloog injecties laten zetten in een litteken dat niet zo mooi heelde. Daardoor werd het minder bol en stug, het heeft echt veel gedaan. Dat kan pas na minimaal een jaar, dus nu niet direct relevant, maar mocht het dan nog erg aanwezig zijn dan kan je daar misschien naar kijken.
Als je naar buiten gaat, zorgen dat je het altijd insmeert met zonnebrand factor 50.