Het grote medische vragen-topic #2

Nee geen trauma! Het onderzoek is gelukt, ik had geen problemen met de slang in mijn keel en kon ook rustig blijven ademen, daarin werd ik ook goed begeleid. Maar ik voelde de camera/slang wel bewegen in mijn buik en dat gevoel vond ik naar, maar het deed geen pijn. Al met al duurde het ook niet zo lang volgens mij. Ik kon ook meekijken op een scherm en dat leidde wel af. Misschien ervaar jij het ook wel heel anders hè! Ik weet alleen dat als ik het ooit nog eens zou moeten doen, ik wel een roesje wil omdat ik weet hoe het toen voelde.

2 likes

Haha ik moet echt m’n teksten nalezen voordat ik op gereed klik.

2 likes

Nee niet doen, goed vermaak :joy:

1 like

Soms schaam ik me als de patientendossiers terug
lees, maar dan zegen de bazen lees eens die van ons :face_with_hand_over_mouth::rofl:. Moet gewoon wat rustiger typen denk ik. Typisch ons vak.

Stiekem heb ik Paruromys gegoogled om zeker te zijn dat het niet een medische term was die ik niet kende haha :joy:

2 likes

Hahah ik ook, en daarna dacht ik dat ze bronchoscopien bij deze dieren deed als onderzoeker oid :sweat_smile:

1 like

hahaha, ik dacht dat het misschien een type bronchoscoop was :whistling:

1 like

Haha ja die gedachten ging ook nog even door mijn hoofd :joy:

4 likes

Ik heb een insecten beet (denk ik) op mijn been vlak onder mijn bil (rare plek) sinds ongeveer een week. Het ziet er wel uit als een normale muggenbult maar dan groter en het prikt een beetje. Er zit alleen een gigantische grijze plek omheen? Wel 10cm doorsnee denk ik. Kan dat van het krabben komen of moet ik me zorgen maken? Ik heb wel vaker heftige reacties op muggenbeten (extreem rood en vlekkerig) maar dit is echt overdreven

Ik ben vorige week vrijdag van de trap gevallen en deed echt veel pijn. Huisarts geweest en voelde dat het mijn spieren waren en asperine en Ibu slikken. Nu heb ik 2 blauwe plekken die nog een beetje gevoelig zijn, maar in mijn onderrug heb ik echt Last, alsof het er steeds inschiet bij bepaalde bewegingen (in de auto stappen, in bed gaan liggen, bukken). Vanmiddag dus ook weer toen ik de container achter me aan trok… Is nu al een week en zit nog steeds aan de pijnstilling en tijgerbalsem. Heeft dit gewoon tijd nodig? Of zou er iets kapot zijn? Heb geen zwelling of iets

Ik heb het gehad zonder roesje en ook ik vraag de volgende keer een roesje. Ik vond het naar. Wil je ook niet bang maken maar zou voor een roesje gaan.

3 likes

Huhhh?

3 likes

Wat

1 like

Waar is je onderzoek voor? Als je wil mag je mij ook DM sturen.

1 like

Gelukkig voert de huisarts het niet zelf uit!
Ik dacht dat ze een roesje juist aanraden. Mijn man heeft het zonder gedaan omdat hij snel weer naar huis wilde, maar achteraf raadt hij iedereen aan om vooral wel een roesje te nemen, omdat hij het niet prettig vond

2 likes

Hahahaha dat is een wonderlijke uitspraak van (helaas) een collega huisarts. Dat is niet waar. Het enige nadeel aan een roesje is dat het het ziekenhuis meer tijd kost

2 likes

Ik vind deze Amerikaanse gynaecologe ook interessant om te volgen. Bijvoorbeeld dit stukje over adequate pijnstilling bij gynaecologische ingrepen.

2 likes

Account heet: babiesafter35

Zie dat dat niet goed te zien is op de foto.

Dat je het niet zou kunnen zien lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar als ik het me goed herinner was jij ook op weg naar bariatrische chirurgie toch? Ernstig overgewicht geeft meer risico’s bij sedatie, dus dat kan dan mogelijk niet zonder anesthesist (op afroep) en die is er bij het reguliere programma niet bij. Dan kan het alsnog wel, maar kun je niet zomaar bij een zelfstandig centrum terecht en ook in het ziekenhuis moet je dan langer wachten tot er plek is op een speciaal programma. Dat duurt (bij ons) vaak vrij lang, dus als het voor jou niet heel lang kan wachten kan ik me voorstellen dat ze het daarom zonder sedatie aanraden.

1 like

Je hebt al verschillende reacties gehad zie ik. Mijn maag-lever-darm arts zei ook dat het niet nodig was. Dat ik het zonder goed zou kunnen en dat ik met behulp van de verpleging er doorheen geloosd zou worden. Maar toch raakte ik soms van slag. Maar overleg gewoon met je arts. Het is te doen zonder maar voor mij gewoon niet meer.

1 like