Ja heb gebeld en ik krijg injecties! Wel beetje gek dat ik daar zelf achteraan moet gaan maar goed
Ik heb ineens dat ik een vlekje zie dat beweegt als ik mijn ogen beweeg. Een beetje alsof ik een vliegje langs zie vliegen! Best wel irritant. Ik weet dus niet of dit normaal is of niet, maar waarschijnlijk zie ik het meer nu ik erop let.
Ik heb over een tijdje een afspraak, dus er zal dan naar gekeken worden maar ben benieuwd of iemand dit herkent.
Heb ik ook! Was er ineens en is nooit meer weggegaan
Zijn het van die floaty dingen? Dat is normaal namelijk.
Hierbij denk ik altijd aan sterretjes haha, maar dit is meer 1 vlekje een beetje schaduw grijsachtig.
Als ik dan mijn ogen beweeg zie ik hem een beetje in een boog meebewegen (vooral als er meer lichtinval is, maar vrijwel altijd). Het zit ook maar echt in één oog.
Ik denk dat dit het is? Maar ze maken me wel bang met netvliesloslating nu
Shit ik heb het ook ineens, maar gelukkig dat het niks ernstigs was! @June
Ik vraag me ook af of ik het niet gewoon nu pas zie, en dus voor altijd vanaf nu
Bij mij is het ook een donker vlekje inderdaad. Ik weet ook nog precies wanneer het ontstaan is want het was een keer op vakantie en ik dacht toen dat het door in te fel zonlicht kijken kwam, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Volgens mij is het onschuldig hoor.
(Ik probeer hem nu trouwens te ‘‘zoeken’’ maar zie het nu niet haha, het is niet altijd zo duidelijk aanwezig. Soms denk ik ‘hee daar is ie weer’.)
Ja ik heb meerdere keren tekort gehad. Ook nog redelijk dicht bij de marge dus de laatste keer wilde de (vervangend) huisarts er niks mee. Heb me laten doorverwijzen naar een internist. Die heeft aanvullend onderzoek gedaan en vond het tekort wel groot genoeg om mijn klachten gedeeltelijk door te verklaren en heeft injecties voorgeschreven. Ook vond zij de marges die huisartsen hanteren eigenlijk te ‘laag’. Nu ben ik weer over op pillen omdat ik dat zelf fijner vond. Moet wel met bloed prikken in de gaten blijven houden of dat afdoende blijft.
Was je door de assistente gebeld of de huisarts? Ik had ook met een vitaminetekort dat eerst de assistente belde met de uitslagen en 2 dagen later de huisarts dat ik een recept op moest halen. Super vaag.
Ik kreeg als tip om B12 te nemen als methylcobalamine, dat is kennelijk beter opneembaar. Ik weet niet of je nu ook nog iets van een prenatal/zwangerschapsvitamine wilt nemen, maar ik ben zelf heel tevreden over de samenstelling en dosering van de prenatal multi van de vitaminstore. B12 is daarin redelijk hooggedoseerd, voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik dat standaard bij moet slikken maar wel iets om op te letten als je nu injecties gaat krijgen.
Netvliesloslating zie je ook vervorming. Mijn moeder heeft twee netvliesloslatingen gehad.
Ja het is idd alsof je te fel in de zon gekeken hebt en je even wat vlekjes ziet!
@Spaties ooooh dat stelt gerust, want dat heb ik niet
Thanks voor je berichtje! De assistentkreeg ik inderdaad ook aan de lijn. En nu krijg ik dan 10x een injectie om de 3 dagen en dan elke 3 maanden. Slik al meer dan een jaar gewoon die kruidvat zwangermultivitamine en dat is dan 50% van de b12, dus niet heel hoog gedoseerd maar zal inderdaad ook even met mijn gynaecoloog overleggen☺️
Die multivitamine heeft 1.5 microgram vitamine B12, de dosering om een tekort op te heffen is 1000 microgram per dag, dus dat je hieraan misschien niet genoeg hebt als je om wat voor reden dan ook een tekort hebt opgelopen of wat moeilijker opneemt is niet gek.
Overigens is oraal suppleren even effectief (en makkelijker) als intramusculair, mocht je opzien tegen de prikken ofzo.
Hopelijk heb je hier iets aan!
Ik heb even geleden een darmonderzoek gehad, hier is niets uit gekomen. Ze hebben toen ook bloed en urine onderzocht en zeiden dat hier niets uit kwam. Toen ik net in m’n medische dossier keek zag ik de volgende waarden. Als ik het goed begrijp zitten deze waarden buiten de normen. Wat zegt dit of kan dit zeggen?
Bloed
Hematocriet 0,47
Urine sediment
Leukocyten: 38
Slijm: pos
Over dat hematocriet zou ik niet vallen, was je een beetje uitgedroogd? Te laag of veel te hoog is een probleem, dit is volgens mij gewoon prima
Zou kunnen door het laxeren voorafgaand aan het onderzoek
Hematocrietwaarde zegt niet zoveel als losse waarde, behalve idd of je (relatief) uitgedroogd bent of niet. Als de rest van je waarden normaal zijn hoef je je er geen zorgen over te maken.
In je urine zitten witte bloedcellen (38) en dus slijm. Kan best zijn dat je urine wat vervuild is geraakt met afscheiding. Ook niks om je zorgen over te maken, is heel normaal.
Als mijn bloedsuiker nu 6 is, en ik ga slapen zonder nog iets te eten of te drinken, is mijn bloedsuiker dan morgenochtend (nuchter) sowieso 6 of lager?
Of zijn er invloeden anders dan eten of drinken die bloedsuiker kunnen laten stijgen?
(Achtergrondinfo; ik heb tijdens mijn zwangerschap diabetes gehad, wat na de bevalling meteen over was. Omdat ik de laatste tijd wat klachten heb die bij diabetes kunnen horen ben ik weer begonnen met het monitoren van mijn bloedsuiker. Ook omdat het in mijn familie voorkomt. De uitleg die ik gekregen heb is echter al 4 jaar geleden dus ik heb niet alles meer 100% helder. Ik ben nu niet zwanger).
In je slaap verbrandt je ook glucose dus je verwacht dat het nuchter een stukje lager is. Hoger wordt die niet. En zo’n waarde als niet-zwangere is prima (nuchter 2x onder 7,0 of nuchter 1x onder 7,0 en niet- nuchter onder 11).
Overigens:
- Na zwangerschapsdiabetes de eerste 5 jaar jaarlijks, daarna om de 3 jaar.