Ik vind alle crèmes zonder hormomen niet fijn op eczeem. Doordat het er nooit echt goed intrekt blijven die plekjes nattig en gaat het alleen maar meer kriebelen en steken. Dan heb ik er liever niks op. Maar ik geloof dat anderen hier wel baat bij hebben, zoals @Luzarl Misschien heeft zij een tip.
Ja daarom ga ik er liever ook niet gelijk 15 euro aan uitgeven! Het is sowieso maar tijdelijk, totdat ik dinsdag hopelijk naar de huisarts kan. Maar nu word ik echt gek haha, ik ben me zo bewust van de jeuk.
Huismerk heeft ook eczeemzalf. Het proberen waard lijkt me!
Bij mij kriebelt het met vlagen dus als je je even in kan houden gaat het misschien wel over.
@Banananana @Salmiak Dan wacht ik nog even tot de middag af en anders ga ik inderdaad even naar het huismerk kijken! Bedankt voor de tips!
Ja ik heb soms echt jeuk die me een ander mens maakt dus ik gebruik wel cetomacrogol onder andere
Thanks! Hier was ik naar op zoek!
Ja opzich wel, urine was ook niets mis mee! Nouja, het trekt nu langzamerhand wel wat weg gelukkig. Bedankt voor het vragen !
Dit heeft mij ook van chronische blaasontsteking afgeholpen!
En @Philo ik gebruik dit nu sinds dit weekend en merk wel wat verlichting!
Wat Krekel ook zegt, het was een jaar rustig maar nu weer pijn bij en direct na het plassen, in 2018 had ik 5 keer een blaasontsteking.
@Krekel, gebruik jij het na de seks of elke dag om de chronische blaasontsteking te voorkomen?
Bij mij was urinekweek dus schoon, maar volgens een bevriende huisarts haalt een urinekweek maar in 70% van de ontstekingen ze er ook uit (wanneer de bacterie aan je blaaswand hecht komt hij namelijk ook niet in je urine zelf terecht).
De HA schrijft me nu dus op basis van symptomen een kuur voor, maar wil eigenlijk eerst nog wel een paar dagen D Mannose proberen om te kijken of ik er zo vanaf kan komen…
Misschien cetomacrogolzalf bij de apotheek halen? Daarmee houd je het in ieder geval goed vet. Kan zonder recept en gebruik ik ook hiervoor, al heb ik het zo te lezen wel minder heftig dan jij
Pap 1 betekent toch dat er geen hpv is gevonden? Ik heb vorig jaar een uitstrijkje gehad vanwege bloedingen. Kwam pap 1 uit. Ik heb geen baarmoederhalskanker vaccin gehad. Nu ik een paar jonge meiden met deze kanker zie op tv, vraag ik mij af of het nog zin heeft om dit vaccin op 23 jarige leeftijd alsnog te halen?
Ik heb denk ik een bijholteontsteking mwehh
Geen vraag maar een klacht
Een vriendin van me heeft dat een paar jaar geleden gedaan, na haar zwangerschap is het weer terug gekomen (opnieuw gekomen?), ze heeft er ook onderhuidse ontstekingen bij gekregen en zit nu aan de antibiotica en dat werkt wel.
Nee, pap 1 betekent dat er geen afwijkende cellen zijn gevonden in het uitstrijkje. Dat gaat niet over hpv
Wanneer vaccinatie wel en niet nog nuttig is weet ik niet, maar wellicht kan iemand anders hier je daar meer over vertellen
Ik heb het een jaar lang elke dag gebruikt en gebruik het nu alleen nog na seks!
Wie herkent dit en kan mij helpen? Ik ben langzaam aan gek aan het worden.
Ik heb nooit moeite gehad met slapen. Ik ging liggen en binnen 10 minuten sliep ik. Een paar keer wakker maar nooit bijzonder lang.
Sinds zaterdag slaap ik niet meer. Gewoon in eens. Ik ging zaterdag avond naar bed en ik heb wakker gelegen tot 4 uur. Uit wanhoop naar beneden gegaan en om half 6 ben ik in slaap gevallen. Om 7 uur weer wakker.
Zondag avond was ik dood moe dus ik had goede hoop op een nacht slapen.
Niet dus. Om 3 uur maar weer naar beneden gegaan en uiteindelijk viel ik om half 5 in slaap met een YouTube sleep meditation op de achtergrond. Om 6 uur ging mijn wekker om te gaan werken.
Vanavond weer vol goede moed want ik stond te tollen op mijn benen van vermoeidheid. Geen koffie gedronken. Telefoon weg gelegd een uur voor ik ging slapen. Slaapthee gedronken. Naar bed en nog 10 minuten gelezen tot mijn ogen heel zwaar werden. Sleep music lijstje op gezet. Om 21.30 ben ik in slaap gevallen en om 23.15 was ik weer wakker. En nu zit ik weer beneden. Klaar wakker. Het rare is dat het lijkt alsof ik wakker lig omdat ik jeuk down under heb? Continue ergens prikkels en dat stoort me. Ik heb al warm gedoucht en zalf gesmeerd maar het blijft continue aanwezig.
Ik ben op dit moment zo gebroken van het niet slapen. Ik functioneer amper en ik heb ook nog eens 2 baby’s. Ik weet even niet meer hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik denk dat het heel erg helpt als je het idee te moeten slapen loslaat. En ik snap dat dat moeilijk is! Maar ik herken je wel, heb ook zulke weken. Als ik denk ik MOET slapen dan lig ik een uur agressief wakker. Maar als ik gewoon ga liggen en geniet van mn warme bed en het feit dat ik lekker lig, word ik vanzelf rustiger. Veel sterkte!
Dat probeer ik ook. Rustig liggen. Visualiseren… op mijn adem letten. Alle spieren een voor een aanspannen. Maar uiteindelijk lig ik 4 uur later dus nog steeds wakker. Terwijl ik ook wel eens gefrustreerd een uur wakker heb gelegen maar uiteindelijk val ik dan altijd wel in slaap. Nu zit ik hele nachten beneden voor mezelf uit te staren.
Ik heb dat ook af en aan dat ik een paar dagen niet slaap, dan weer een paar weken goed en dan weer niet… ik heb er geen oplossing voor gevonden, Maar heb het idee dat als ik gesport heb en dus lichamelijk moe ben ik beter slaap. Ook neem ik soms wat valeriaan.