Het grote medische vragen-topic #2

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met stuitklachten door te hoge spierspanning/spierknopen?

1 like

Geen stuitklachten, maar wel zenuwpijn door een te hoge spierspanning. Na een enorme zoektocht heeft een osteopaat mij uituiteindelijk enorm geholpen. Misschien is het ook wat voor jouw klachten.

En daarnaast kan het ook zin hebben om uit te zoeken waar die hoge spierspanning vandaan komt. (Kan ook met emoties als stress en angst te maken hebben.)

1 like

genoeg proberen te drinken en afwachten, helaas. Beterschap!

2 likes

2 x 500 paracetamol werkt niet tegen deze terror hoofdpijn. Mag ik 1 aspirine of iets erbij nemen?

Aspirine heeft echt nauwelijks pijnstillend effect, je mag iets als diclofenac/naproxen/ibuprofen naast paracetamol gebruiken, beide maximaal in de dosering zoals ze op het doosje staan.

1 like

Dus bij de 2x 500 mag dit erbij?

2 likes

Ja.

2 likes

Hoge spierspanning heb ik, komt door langdurige stress. Het is niet iets wat snel op te lossen valt, omdat mijn gehele postuur/spanning verkeerd is geworden daardoor.

Ik heb dry needling gehad maar zelfs dat heeft niets gedaan. Ben hard zoekende naar een andere oplossing!

Hoe uit zich de pijn bij jou, als ik mag vragen?

2 likes

Voor de ergste hoofdpijn neem ik idd altijd 500mg paracetamol en dan naproxen of diclofenac erbij, dat is het enige dat helpt. Soms wel pas na de tweede dosis, maar dat is beter dan niets.

Ter geruststelling: Er kan wel degelijk iets veranderen ook als de klachten complex zijn en je houding/postuur beïnvloed hebben.

Ik liep al 35 (letterlijk) op mijn tenen waardoor mijn hele houding verkeerd was en spanning op verkeerde plekken. Had dit nooit aan mijn klachten gekoppeld, maar na een paar behandelingen liep ik ineens op mijn platte voeten, verdween er spanning uit mijn lijf en begon de pijn af te nemen. Dat ik op mijn tenen liep kwam overigens pas ter sprake toen ik verandering merkte, ik kwam daar met een hulpvraag voor de zenuwpijn.

Of dit op deze manier ook voor jouw klacht werkt, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop dat je snel de juiste ingang vindt!

1 like

Jeetje dat is niet niks. Wat fijn dat het je heeft geholpen! Het is bij mij een combinatie van te hoge spierspanning, myofasciale pijn en stuitproblemen.
Ik heb overlegd met m’n fysio en ga eerst terug naar de huisarts.

1 like

Ik hoor weleens cola, maar heb het zelf nooit getest.
Klinkt als eens heftige buikgriep

1 like

Herkent iemand het volgende: dat je gedurende een bepaalde periode (onopgemerkt) in overdrive gaat, als in: heel veel willen doen met kids en het huishouden, je 100% inzetten op het werk, thuis amper stilzitten en al denken aan het volgende op de To do lijst,… waardoor je dan plots enorm vatbaar bent om ziek te worden en dan gedwongen rust moet nemen omdat je ziek bent?
Hoe kan je dit voorkomen? Want ik merk op dat overdrive-moment zelf de signalen niet, ik denk dan: nu ben ik lekker op dreef, laat ik hiervan profiteren…
Alle tips zijn welkom!

5 likes

@Saray Ik heb dit ook, bij mij zit de pijn alleen meer in m’n heupen dan stuitje maar het komt wel door stress (ptss) en te hoge spierspanning. Ik ben afgelopen jaar bij een psychosomatisch fysiotherapeut onder behandeling geweest en sinds enkele maanden gestart met pilates omdat ik de verkeerde spiergroepen gebruik om te bewegen wat dus voor pijnklachten zorgt. Het is echt nog niet over maar ik merk al wel verbetering.

3 likes

Oh dat is vervelend, klinkt helaas wel herkenbaar, ik heb ook ptss. Ik zal eens kijken wat dat precies inhoud, zo’n fysiotherapeut. Bij mij zitten overal spierknopen, dat werkt ook niet mee.

Beetje andere situatie bij mij maar wel moest
Ik echt rustmomenten inlassen en dat deed ik bij drinkmomenten.
Als ik drinken pak of een kopje thee dan pak ik mijn mok bewust met twee handen vast en ga ik naar buiten kijken. En dan even aan niets denken en mijn kopje thee drinken.
Adem in adem uit…

3 likes

Geen vraag maar even klagen.

Ik heb dus twee weken geleden een hersenschudding opgelopen en die hoofdpijn wil niet 100% wegtrekken. Ik ben ook gewoon door blijven werken 40u per week in onderwijs en kinderopvang. Helemaal niet handig weet ik, maar te hoog verantwoordelijkheids gevoel plus personeelstekort.

Heb ik nu eindelijk een week vakantie en zou ik compleet rust nemen, krijg ik voorhoofdholte ontsteking en barst mn kop zo’n beetje uit elkaar. :roll_eyes:

4 likes

Heeft iemand tips tegen een lage bloeddruk? Ben de laatste zo vaak duizelig, vandaag weer de hele middag de wereld voelen draaien

Weet je zeker dat het een lage bloeddruk is?

Ik weet alleen van dropjes en zoethoutthee dat je bloeddruk hoger kan worden.

1 like

Heb ooit gehoord zoute chips/tucs etc eten…
Drink jij toevallig gemberthee? Ben daar zelf laatst door flauwgevallen, mn bloeddruk werd zo laag

1 like